• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5321 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۹ مهر

خبرخوان

نظر يك فعال كارگري درباره افزايش سن بازنشستگي

دبيركل كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران با بيان اينكه براي حفظ منابع صندوق‌ها بايد راهكارهاي ديگري غير از افزايش سن و سابقه بازنشستگي را در پيش گرفت، تاكيد كرد: جامعه كارگري نسبت به اين مساله حساس است و چنين طرح‌هايي موجب تضييع حقوق بيمه‌شدگان مي‌شود و نمي‌تواند قابل اجرا باشد چون قرارداد بيمه سال‌هاي قبل بسته شده است. هادي ابوي درباره پيگيري مطالبات كارگران و افزايش سن بازنشستگي در برنامه هفتم توسعه گفت: اين پيشنهاد در ادوار مختلف مطرح شده است ولي متاسفانه برنامه‌ريزان و پيشنهاد‌دهندگان به اصل مساله توجه نمي‌كنند و بدون آنكه نظر تشكل مربوطه را بگيرند، براي بازنشستگان يا كارگران تصميم مي‌گيرند. وي با بيان اينكه برخي موضوعات نظير بازنشستگي در جامعه به خصوص جامعه كارگري و بازنشستگان حساسيت بسياري دارد، افزود: ما نمي‌توانيم براي كارگري كه ۳۰ سال قبل با تامين اجتماعي قرارداد بسته و ماهانه از حقوقش به صندوق تامين اجتماعي حق بيمه واريز كرده تا در دوران بازنشستگي از آن استفاده كند، تصميم بگيريم.


اجراي الگوي كشت ۴۰ هزار ميليارد تومان سرمايه نياز دارد
محمد قرباني، معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزارت جهاد كشاورزي در اولين اجلاس سراسري الگوي كشت محصولات كشاورزي رونمايي و ابلاغ سند كشت محصولات استان‌ها در سال زراعي 1402- 1401 اظهارداشت: الگوي كشت با فرمان وزير جهاد كشاورزي و اهتمام به ظرفيت‌هاي داخل وزارتخانه و سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي به سرانجام رسيده است. قرباني ادامه دارد: الگوي كشت يك وجه از امنيت غذايي است و وجه دوم امنيت غذايي انتخاب مصرف‌كنندگان خواهد بود بايد در دستور كار قرار بگيرد. معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به ارايه تسهيلات مختلف به كشاورزان براي اجراي الگوي كشت در سال زراعي ۱۴۰2- ۱۴۰1 گفت: براي سال زراعي جديد حداقل ۴۰ همت براي اجراي الگوي كشت نياز است.


قيمت سكه به ۱۴ ميليون  و ۷۵۰ هزار تومان رسيد
قيمت هر قطعه سكه بهار آزادي طرح جديد روز دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ به ۱۴ ميليون و ۷۵۰ هزار تومان رسيد. همچنين قيمت هر قطعه سكه تمام‌بهار آزادي طرح قديم به ۱۳ ميليون و ۹۵۰ هزار تومان رسيد. قيمت هر قطعه نيم‌سكه ۸ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سكه ۵ ميليون و ۱۵۰ هزار تومان، قيمت هر قطعه سكه يك گرمي ۳ ميليون و ۵۰ هزار تومان رسيد. قيمت هر اونس طلا در بازارهاي جهاني ۱۶۸۱ دلار و ۷۶ سنت و هر گرم طلاي ۱۸ عيار يك ميليون و ۳۵۲ هزار و ۷۸۰ تومان است. همچنين قيمت دلار در بازار توافقي نيز به عدد ۳۱.۲۳۰ تومان رسيد.


بانك مركزي: بلوكه كردن بخشي از وام ممنوع است
بانك مركزي اعلام كرد: اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثيقه نقدي به هر عنوان، قبل يا بعد از اعطاي تسهيلات توسط بانك‌ها و موسسات اعتباري غيربانكي ممنوع است. لازم به ذكر است، گزارشات دريافتي، بررسي‌هاي به عمل آمده و شكايات ثبت‌شده در بانك مركزي، حاكي از عدم رعايت بخشنامه‌هاي يادشده و تخلف از سوي برخي از بانك‌ها و موسسات اعتباري غيربانكي است كه درصورت تداوم تخلف مذكور، موضوع مشمول اقدامات نظارتي و طرح در هيات انتظامي بانك‌ها خواهد شد. از اين‌رو مقتضي است به قيد تسريع اقدامات لازم به منظور رعايت كامل ضوابط يادشده اتخاذ شود و بر حسن اجراي آن نظارت دقيق به عمل آيد.


بازار بنّاها در تهران سوت و كور است
ميزان توليد مسكن بخش خصوصي در شهر تهران نسبت به سال گذشته تقريبا نصف شده كه مهم‌ترين عوامل آن مي‌تواند كاهش بازده سرمايه در بخش مسكن، تورم نهاده‌هاي ساختماني، ركود معاملات و انتظار براي ديدن نتايج پروژه‌هاي دولتي باشد. آمار و ارقام بهار امسال از افت ۴۸ درصدي ساخت‌وساز در تهران نسبت به سال گذشته حكايت دارد. در كل كشور نيز توليد مسكن حدود ۱۳ درصد در مقايسه با سال قبل كاهش نشان مي‌دهد. همزمان با نزول توليد مسكن، معاملات واحدهاي نوساز نيز كاهش يافته كه عوامل مختلفي از جمله جهش قيمت مسكن و ركود معاملات در اين مساله اثرگذار است. طبق گزارشي كه چند روز قبل مركز آمار اعلام كرد در بهار ۱۴۰۱ براي تعداد ۵۹۴۵واحد مسكوني در شهر تهران پروانه صادر شده كه ۴۸.۴ درصد نسبت به فصل قبل و ۴۶.۱ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل كاهش نشان مي‌دهد. بهار امسال در كل نقاط شهري كشور نيز تعداد ۹۰ هزار و ۲۹۰ واحد مسكوني در پروانه‌هاي صادرشده براي احداث ساختمان پيش‌بيني شده كه در مقايسه با زمستان و بهار سال گذشته به ترتيب ۲۱.۸ و ۱۲.۷ درصد كاهش نشان مي‌دهد.


صادرات گاز ايران به عراق افزايش مي‌يابد
محمدرضا جولايي، مدير ديسپچينگ شركت ملي گاز ايران در جريان سفر گروهي از وزارت برق عراق به ايران، از افزايش صادرات گاز به اين كشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد. وي در نشست با مسوولان ارشد وزارت برق عراق كه در اصفهان برگزار شد، گفت: رابطه ما با عراق، رابطه‌اي راهبردي است. وي با اشاره به مذاكرات در اين نشست اظهار كرد: به‌صورت سالانه و فصلي، نشست‌هايي با مسوولان وزارت برق عراق حول محور قرارداد صادرات گاز به اين كشور انجام مي‌شود و در اين نشست نيز مباحث فني و عملياتي اين فرآيند مطرح شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون