• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5321 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۹ مهر

اخبار ايران و جهان

نزاع زندانيان  در ندامتگاه رشت

عصر روز يكشنبه خبري در فضاي مجازي منتشر شد كه حكايت از درگيري بين زندانيان زندان لاكان رشت و فرار تعدادي از زندانيان داشت. براساس اين گزارش تعدادي از زندانيان بند ۸ زندان لاكان رشت كه محكوم به قصاص قتل عمد هستند بر اثر اختلافات شخصي با هم درگير شدند كه با بالا گرفتن درگيري اين افراد، منازعه و دعوا به راهروي زندان كشيده شد و با پيوستن تعداد ديگري از زندانيان، فضاي اين بخش از زندان رشت به صورت موقت و محدود متشنج شد. چند ساعت پس از انتشار اين خبر قوه قضاييه اعلام كرد: عصر روز يكشنبه ميان چند زنداني زندان لاكان رشت درگيري به دليل مسائل شخصي رخ داد كه به دليل بالا گرفتن درگيري با ورود نيروي انتظامي اين غائله خاتمه پيدا كرد. همچنين براساس اعلام اين نهاد، شايعه فرار چند زنداني در اين درگيري از زندان لاكان رشت به هيچ‌وجه صحت ندارد. پس از آن نيز دادستان عمومي و انقلاب مركز استان گيلان با اشاره به وقوع درگيري در بند ۸ زندان لاكان رشت گفت: در بند زندانيان محكوم به قصاص و زندانياني كه محكوميت‌هاي سنگين دارند بر اساس اختلافات قبلي در‌گيري فيزيكي محدودي به وجود آمد. سيدمهدي فلاح ميري افزود: در اين ناآرامي، تعدادي از زندانيان، تاسيسات موجود در راهرو و سالن زندان را تخريب كردند كه در نتيجه پليس در محل حاضر شد و براي آرام و پراكنده كردن زندانيان از گاز اشك‌آور استفاده كرد.  وي افزود: در اين درگيري تعدادي از زندانيان حضور داشتند كه به هيچ‌كدام از آنها آسيب فيزيكي وارد نشد و فقط به علت استفاده پليس از گاز اشك‌آور از ناحيه چشم دچار عوارضي شدند. دادستان مركز گيلان گفت: پليس براي كاهش آثار گاز اشك‌آور ناچار شد در محوطه راهرو و سالن‌هاي زندان آتش روشن كند و دود متصاعدشده از زندان به همين علت است. سيد مهدي فلاح ميري با بيان اينكه معمولا بين زندانيان بندهاي ۸ يعني محكومان به قصاص درگيري اتفاق مي‌افتد، افزود: شرايط زندان به‌طور كامل تحت كنترل پليس و نيروهاي امنيتي و قضايي  است و هيچ ‌يك از  زندانيان فرار  نكرده‌اند.


در پي رانش زمين در ونزوئلا  22 نفر كشته و 52 نفر مفقود شدند
يكي از مقامات ونزوئلا روز يكشنبه اعلام كرد كه در پي رانش زمين در ايالت آراگوآ در اين كشور تاكنون ۲۲ نفر كشته و ۵۲ نفر ديگر نيز مفقود شدند. در پي وقوع اين حادثه رييس‌جمهوري ونزوئلا سه روز عزاي عمومي اعلام كرده است. بارندگي‌هاي شديد در ونزوئلا منجر به طغيان رودخانه‌ها و رانش زمين شده است. مقامات ونزوئلا از مناطق آسيب‌ديده بازديد و اعلام كردند كه نيروهاي امدادي همچنان در حال جست‌وجو براي يافتن مفقودان اين حادثه هستند. اين مقامات همچنين اظهار كردند كه پناهگاه‌هايي نيز براي خانواده‌هايي كه در اين حادثه آسيب ديده و خانه‌هاي خود را از دست داده‌اند، ايجاد شده و كسب و كارهايي هم كه متضرر شده‌اند، حمايت خواهند شد. به گزارش خبرگزاري شينهوا، بيش از ۱۰۰۰ مقام از آژانس‌هاي امنيتي و مديريت بلاياي ونزوئلا در حال پاسخگويي به وضعيت اضطراري ايجاد شده در اين كشور هستند.


2 كشته در تصادف ميني‌بوس  و خاور در جاده خاوران
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از جان باختن دو نفر و مصدوميت يك نفر در پي وقوع تصادف در جاده خاوران خبر داد. سيد جلال ملكي درباره جزييات وقوع اين تصادف گفت: «ساعت 8 و 27 دقيقه روز گذشته يك مورد حادثه تصادف در جاده خاوران، ميدان غني‌آباد به سمت فيروزآباد به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران اطلاع داده شد كه بلافاصله پس از آن ۲ ايستگاه به محل حادثه اعزام شدند.» او در ادامه گفت: «آتش‌نشانان با حضور در محل مشاهده كردند كه يك دستگاه ميني‌بوس با سه نفر سرنشين مرد در حال حركت بوده كه به دلايلي كه بايد از سوي كارشناسان مربوطه بررسي شود با قسمت عقب يك خاور برخورد مي‌كند و اين خاور حامل بار ماسه بوده است.» سخنگوي سازمان آتش‌نشاني گفت: «در پي وقوع اين حادثه، خودروي ميني‌بوس واژگون شده بود و ۲ نفر از سرنشينان داخل خودرو محبوس بودند، اما سرنشين ديگر با وجود مصدوميت‌هاي ناشي از حادثه از ‌ميني‌بوس خارج شده بود.» ملكي گفت: «تيم‌ آتش‌نشاني به محض حضور در محل همزمان با ايمن‌سازي محل نسبت به رهاسازي دو نفري كه در ميني‌بوس گرفتار شده بودند، اقدام و پس از مدتي تلاش، اين دو نفر را خارج كردند.» او گفت: «متاسفانه به تاييد عوامل اورژانس مشخص شد كه اين دو نفر كه حدودا ۶۵ و ۵۵ ساله بودند جان خود را از دست دادند.»


جواني در فارياب  ۲ نفر را به قتل رساند
شامگاه شنبه يك جوان ۲ خانم را در شهرستان فارياب در جنوب كرمان به قتل رسانده است. مسوولان محلي ضمن تاييد اين رويداد مي‌گويند هويت قاتل مشخص و تحت تعقيب قرار دارد، ضمن اينكه انگيزه قتل نيز اختلاف خانوادگي بوده است. شهرستان فارياب در ۳۳۰ كيلومتري جنوب مركز استان كرمان قرار دارد و آن‌طور كه اعلام شده شروع اختلاف از شهرستان رودبارجنوب و در جريان يك مراسم عروسي بوده، اما قتل در محدوده شهرستان فارياب رخ داد است. يكي از مسوولان مطلع محلي در شهرستان فارياب ضمن بيان اينكه قتل ۲ خانم در محدوده اين شهرستان توسط پسرخاله يكي از اين خانم‌ها به علت اختلاف خانوادگي رخ داده، تاكيد كرد كه هويت قاتل مشخص است، او تحت تعقيب قرار دارد و تلاش‌ها براي بازداشت اين فرد در جريان است. او روز يكشنبه گفت: «اين خانم‌ها شامگاه شنبه براي شركت در مراسم عروسي به رودبارجنوب رفته بودند كه پسرخاله يكي از آنان دچار سوء‌ظن در روابط و ارتباط خانم‌ها در حاشيه مراسم عروسي مي‌شود و قصد انتقال ۲ خانم را با خودرو به سمت فارياب داشته كه در نزديكي اين شهر دچار سانحه واژگوني مي‌شوند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون