• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5324 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۳ مهر

خبر جهان

كره‌شمالي باز هم موشك بالستيك پرتاب كرد

سئول اعلام كرد كه كره‌شمالي روز جمعه در تازه‌ترين مورد از پرتاب‌هاي اخيرش، يك موشك بالستيك كوتاه‌برد به سوي آب‌هاي شرقي خود شليك كرد.به گزارش ايسنا و به نقل از خبرگزاري رويترز، كره‌جنوبي در واكنش به پرواز ۱۰ هواپيماي كره‌شمالي در نزديكي مرزهايش، جنگنده‌هاي خود را به پرواز در آورد. كره‌شمالي حدود ۱۷۰ گلوله توپ به سمت منطقه حائل دريايي دو كشور در سواحل شرقي و غربي خود شليك كرد.كره‌جنوبي اين اقدام همسايه شمالي خود را محكوم كرده و آن را نقض توافق نظامي دوجانبه‌اي دانست كه از سال ۲۰۱۸ اقدامات خصمانه نظامي در منطقه مرزي را ممنوع كرده است.سئول براي نخستين‌بار در پنج سال گذشته، به صورت يكجانبه پيونگ‌يانگ را تحريم كرد. كره‌جنوبي ۱۵ شخص و ۱۶ نهاد مرتبط با برنامه موشكي كره‌شمالي را در ليست سياه خود قرار داد.رييس ستاد مشترك ارتش كره‌جنوبي به پيونگ‌يانگ هشدار داد كه از ايجاد تنش و تحريك خودداري كند.


انتشار يك فيلم جديد از حمله به كنگره امريكا
پلوسي: اگر ترامپ به كنگره مي‌آمد او را با مشت بيرون مي‌انداختم

در فيلمي كه به تازگي در شبكه‌هاي خبري منتشر كرده‌اند و مرتبط با ۶ ژانويه ۲۰۲۱ (چهارشنبه ۱۷ دي ۱۳۹۹) و تصرف كنگره امريكا از سوي اوباشان حامي «دونالد ترامپ» رييس‌جمهور سابق امريكاست، «نانسي پلوسي»، رييس مجلس نمايندگان امريكا مي‌گويد كه اگر دونالد ترامپ، رييس‌جمهور وقت امريكا، تهديد خود را مبني بر آمدن به كنگره عملي كند، با مشت به او حمله مي‌كند. به گزارش وبگاه «هافينگتن پست»، پلوسي در اين فيلم كه شبكه خبري «سي‌‌ان‌ان» روز جمعه منتشر كرد در واكنش به سخنراني ترامپ مي‌گويد: «به او بگوييد، اگر اينجا بيايد، ما به كاخ سفيد مي‌رويم.»در آن سخنراني، ترامپ هواداران خود را تشويق كرد كه بجنگند كشور را پس گرفته و در اعتراض به نتايج راي‌گيري رياست‌جمهوري به سمت كنگره راهپيمايي كنند.پلوسي لحظاتي بعد مي‌گويد: اميدوارم او بيايد تا او را با مشت بيرون كنم. من منتظر اين لحظه بودم. من مي‌روم او را بيرون مي‌اندازم. سپس به زندان مي‌روم و خوشحال مي‌شوم.اخيرا نيز «ليندسي گراهام» از سناتورهاي حامي دونالد ترامپ هشدار داد چنانچه دونالد ترامپ در پرونده بازرسي پليس فدرال امريكا از محل اقامت او متهم شود در خيابان‌ها شورش به راه خواهد افتاد.گراهام گفت: «اگر ترامپ به دليل استفاده نادرست از اطلاعات محرمانه تحت تعقيب قرار بگيرد، در خيابان‌ها شورش به راه خواهد افتاد.»ترامپ ويديوي مربوط به مصاحبه ليندسي گراهام را در شبكه‌ اجتماعي‌اش «تروث‌سوشال» منتشر كرد.

 

چين: سند راهبرد امنيت ملي دولت بايدن جنگ سردي است
چين به انتشار سند راهبرد امنيت ملي دولت جو بايدن واكنش نشان داده و آن را برآمده از «ذهنيت جنگ سردي» دانست.به گزارش خبرگزاري آناتولي، مائو نينگ، سخنگوي وزارت امور خارجه چين در بيانيه‌اي در واكنش به انتشار سند ۴۸ صفحه‌اي راهبرد امنيت ملي دولت جو بايدن، رييس‌جمهور امريكا كه عمده تمركز آن بر مقابله با چين و روسيه بود اين سند را همچون «ذهنيت جنگ سردي و بازي‌هاي مجموع صفر» دانست و گفت: «ما با دامن زدن به درگيري‌هاي ژئوپليتيكي و رقابت ميان قدرت‌هاي بزرگ كه برخلاف روند دوران و انتظارات جهان است، مخالفيم. از اين رويكرد استقبال نشده و چنين رويكردي موفق نخواهد بود.كاخ سفيد در اين سند ۴۸ صفحه‌اي ادعا كرد: چين «مهم‌ترين چالش ژئوپليتيكي امريكا» است.مائو نينگ بيان كرد: توسعه چين اساسا با هدف رضايت مردم و جوان‌سازي كشور انجام مي‌شود.او تاكيد كرد: ما با ذهنيت جنگ سردي و ذهنيت مجموع صفر مخالفيم.


بلينكن: پيامدهاي تصميم عربستان براي كاهش توليد نفت را بررسي مي‌كنيم
وزير خارجه امريكا اعلام كرد كه اين كشور پيامدهاي تصميم عربستان براي كاهش توليد نفت را بررسي خواهد كرد.به گزارش روسيا اليوم، آنتوني بلينكن، وزير خارجه امريكا گفت: عربستاني‌ها همواره به صورت علني و غيرعلني تصميم خود را براي كاهش توليد نفت به ما اعلام مي‌كردند. آنها مي‌دانند كه اين مساله واردات از روسيه را افزايش خواهد داد و باعث كاهش كارآمدي تحريم‌ها مي‌شود. ما توضيح داديم كه اين يك رويكرد نادرست است، چراكه بر تحريم‌ها تاثير مي‌گذارد و ما در حال حاضر نيز در مرحله بهبود اقتصاد جهاني هستيم. اين بهبود شكننده است و ما با پيامدهاي كرونا و پيامدهاي حمله روسيه به اوكراين مواجه هستيم و اكنون زمان مناسبي براي كاهش منابع انرژي در بازار جهاني نيست.وي تاكيد كرد: ما اين را قبول داريم كه ميزان صادرات منابع انرژي بايد با تقاضا در بازار هماهنگ باشد. اوپك پلاس هيچ‌گونه پايه و اساسي را براي كاهش توليد نفت ارايه نكرد. اگر آنها نگران كاهش چشمگير قيمت‌ها بودند و هدف‌شان حفظ قيمت‌ها در يك سطح مشخص بود پس بايد منتظر مي‌ماندند تا ببينند واكنش بازارها طي هفته‌هاي آتي چگونه است و بايد تا زمان نشست ماه آتي منتظر مي‌ماندند. اين چيزي بود كه ما آنها را به آن ترغيب مي‌كرديم، اما اين كار را نكردند. جو بايدن، رييس‌جمهور امريكا به صورت كاملا واضح اين مساله را توضيح داد. اين تصميم پيامدهايي دارد و ما در حال حاضر آن را بررسي مي‌كنيم با اين حال امريكا منافع زيادي در عربستان دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون