• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5324 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۳ مهر

خبرخوان

مجلس فرصت رسيدگي به استخوان‌بندي بودجه را ندارد

سخنگوي كميسيون برنامه، درباره تصويب كليات طرح اصلاح و الحاق يك تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آيين‌نامه داخلي مجلس گفت: در حال حاضر در جريان بررسي بودجه در مجلس با مشكلات بسياري روبرو هستيم و با وجود اينكه بررسي بودجه در مجلس بيش از ۳ ماه به طول مي‌انجامد، اما ما تقريبا فرصت رسيدگي به جداول، اعداد و ارقام يعني قسمت اصلي و استخوان‌بندي بودجه را نداريم. نماينده مردم تويسركان در مجلس شوراي اسلامي افزود: براساس طرح مذكور دولت بايد لايحه بودجه را بر اساس قوانين مصوب، تنظيم و به مجلس تقديم كند. در واقع لايحه دولت بايد فقط شامل جداول، اعداد و ارقام مربوط به درآمدها و هزينه‌ها بوده و هيچ حكمي داخل آن نباشد. در واقع مجلس جداول، اعداد و ارقام را بررسي كند و نيازي به رسيدگي به تبصره يعني حكم قانوني نباشد.


كاهش قيمت نفت سنگين ايران

قيمت هر بشكه نفت سنگين ايران در سپتامبر به ۹۷ دلار و ۱۸ سنت رسيد كه در مقايسه با ۱۰۲ دلار و ۲۴ سنت قيمت ماه اوت، پنج دلار و شش سنت معادل ۴.۹ درصد كاهش داشت. ميانگين قيمت نفت سنگين ايران از ابتداي سال ميلادي جاري تاكنون، ۱۰۴ دلار و ۱۶ سنت بوده كه بالاتر از ۶۶ دلار و ۶۵ سنت در مدت مشابه سال ميلادي گذشته است. ارزش سبد نفتي اوپك در سپتامبر به ميزان شش دلار و ۵۸ سنت در هر بشكه معادل ۶.۵ درصد نسبت به اوت كاهش پيدا كرد و به ۹۵ دلار و ۳۲ سنت در هر بشكه رسيد. با اين حال، ميانگين ارزش سبد نفتي اوپك از ابتداي سال ميلادي جاري تاكنون، ۱۰۴ دلار و ۱۶ سنت در هر بشكه بوده كه ۳۷ دلار و ۳۳ سنت معادل ۵۵.۹ درصد افزايش در مقايسه با ميانگين قيمت ۶۶ دلار و ۸۳ سنت در مدت مشابه سال گذشته نشان مي‌دهد.

حداقل و حداكثر قيمت زعفران 

غلامرضا ميري نايب‌رييس شوراي ملي زعفران حداقل قيمت هر كيلو محصول را ۲۷ ميليون و حداكثر ۴۵ ميليون تومان اعلام كرد. ميري مي‌گويد: آينده بازار تابع عرضه و تقاضاست، حال بايد منتظر ماند و ديد كه چقدر محصول توليد مي‌شود. نايب‌رييس شوراي ملي زعفران گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال ۵۴ تن زعفران صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ تا ۴۳ درصد كاهش داشته است. بنابر گفته ميري، تا زماني كه چوب لاي چرخ صادرات شود، روند كاهش صادرات ادامه مي‌يابد، درحالي كه با رفع چالش‌هاي صادراتي و افزايش كشور‌هاي واردكننده، سرانه مصرف زعفران در دنيا افزايش مي‌يابد.

لايحه آبخيزداري، روي ميز دولت

سيد جواد ساداتي‌نژاد، وزير جهاد كشاورزي در حاشيه همايش جهادگران كشاورزي از ارسال لايحه آبخيزداري به دولت خبر داد و گفت: اين لايحه پس از تصويب در هيات دولت، به مجلس شوراي اسلامي ارسال خواهد شد. وزير جهاد كشاورزي گفت: اين لايحه كه با دستور رييس‌جمهور تهيه و تدوين شده، در هفته اخير به هيات دولت ارسال شد تا در كميسيون‌هاي تخصصي دولت مورد بررسي قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون