• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5324 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۳ مهر

خبرخوان

 اطلاعات جديد  از تسهيلات كلان بانك‌ها

روابط عمومي بانك مركزي اعلام كرد؛ فهرست اطلاعات تسهيلات و تعهدات كلان و اشخاص مرتبط بانك‌هايي كه در پايان سه ماهه اول سال جاري مورد بررسي نهايي قرار گرفته‌اند به همراه اطلاعات تسهيلات كلان غيرجاري به تفكيك هر بانك به‌روزرساني و منتشر شد. پيش از اين ريز تسهيلات و تعهدات كلان ۱۸ بانك و اشخاص مرتبط ۱۹ بانك در بازه زماني سه ماهه اول سال جاري اعلام شده بود كه با احتساب اطلاعات جديد، فهرست تسهيلات و تعهدات كلان ۲۲ و اشخاص مرتبط ۲۵ بانك منتشر شده بود.

پرچم بورس  پس از 7 هفته بالا رفت

در پايان هفته سوم مهر ماه شاخص كل نسبت به هفته دوم مهر ماه صعود كرد و توانست ريزش روزهاي ابتدايي هفته را جبران كند. ورود انديكاتور RSI به محدوده اشباع فروش، سبب شد شاخص كل به سمت بالا حركت كرده و همين موضوع نيز موجب سبزپوشي شاخص كل و بورس طي دو روز انتهايي هفته گذشته شد. در هفته سوم مهر ماه شاخص كل در نزديكي محدوده رواني يك ميليون و ۳۰۰ هزار واحدي با توقف عرضه رو به رو شد. شاخص كل هموزن در اولين روز هفته با رشد 999 واحدي روبه‌رو شد، اما در روز يكشنبه با افت پنج هزار و 328 واحدي و در روز دوشنبه با كاهش 325 واحدي بسته شد. اين شاخص در روز سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتيب افزايش سه هزار و 184 واحدي و هزار و 391 واحدي را تجربه كرد.

اگر موجودي حساب از مبلغ چك كمتر باشد چه مي‌شود؟

در صورتي كه موجودي حساب صادركننده چك نزد بانك كمتر از مبلغ چك باشد، به تقاضاي دارنده چك، بانك مكلف است مبلغ موجودي در حساب را به دارنده چك بپردازد. همچنين، بانك مكلف است بنا به درخواست دارنده چك براي باقي‌‌مانده چك گواهينامه عدم پرداخت صادر كند. به عنوان مثال، اگرشخصي چكي به مبلغ ۱۰ ميليون تومان كشيده باشد و موجودي حساب جاري او ۷ ميليون تومان باشد، بانك به تقاضاي دارنده چك مكلف است مبلغ ۷ ميليون تومان را برداشت كرده و به ذي‌نفع پرداخت كند. البته، بانك بايد براي باقي ۳ ميليون تومان نيز گواهينامه عدم پرداخت صادر كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون