• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5328 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۷ مهر

هفته رايگان فيلم در تهران، جايزه كيشلوفسكي براي سم مندس

ابرقهرماني «هريسون فورد» در ۸۰ سالگي

«هريسون فورد» بازيگر كهنه‌كار امريكايي با پروژه سينمايي و جديد «كاپيتان امريكا: نظم نوين جهاني» وارد دنياي سينمايي مارول مي‌شود. به گزارش ايسنا به نقل از ورايتي، اين بازيگر ۸۰ ساله براي بازي در نقش «تاندربولت راس» در فيلم جديد «كاپيتان امريكا: نظم نوين جهاني» مقابل دوربين مي‌رود و جايگزين «ويليام هرت» بازيگر در گذشته در اين نقش مي‌شود. چهارمين فيلم «كاپيتان امريكا» كه براي اكران در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ريزي شده است، وقايع سريال محصول ديزني پلاس در سال ۲۰۲۱ با عنوان «شاهين و سرباز زمستان» را دنبال مي‌كند و «مالكوم اسپلمن» و «دالان موسون» نگارش فيلمنامه و «جوليوس اونا» نيز كارگرداني اين فيلم سينمايي را بر‌عهده دارد. «ويليام هرت» اولين‌بار در دومين فيلم بلند استوديو مارول با عنوان «هالك شگفت‌انگيز» در سال ۲۰۰۸ در نقش «تاندربولت راس» را بازي كرد؛ يك ژنرال ارتش امريكا كه نقش مهمي در تبديل دانشمندي به نام «بروس بنر» -‌كه در آن زمان ادوارد نورتون نقش آن را بازي مي‌كرد- به هالك داشت و در ادامه به دنبال شكار اوست. اين شخصيت دنياي سينمايي مارول بار ديگر در سال ۲۰۱۶ در فيلم «كاپيتان امريكا: جنگ داخلي» به عنوان وزير امور خارجه ظاهر شد و وظيفه اجراي توافقنامه سوكوويا به منظور محدود كردن اقدامات انتقام‌جويان را داشت. پس از نقش‌آفريني‌هاي كوتاه در «انتقام جويان: جنگ ابديت» و «انتقام جويان: پايان بازي»، آخرين بازي «ويليام هرت» در نقش راس در فيلم «بيوه سياه» محصول ۲۰۲۱ رقم خورد. در حالي كه اين نخستين حضور «هريسون فورد» در يك فيلم از دنياي سينمايي و ابرقهرماني مارول است اما پيش از اين در چندين سري فيلم مهم در تاريخ سينما از جمله «جنگ ستارگان»، «اينديانا جونز» و «جك رايان» نقش‌هاي كليدي را بر‌عهده داشته و جديدترين فيلم او كه پنجمين قسمت از فيلم «اينديانا جونز» است براي اكران در سال ۲۰۲۳ درنظر گرفته شده است.
تماشاي رايگان آثار جشنواره فيلم كوتاه 
ستاد برگزاري سي‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران در پي پيگيري مخاطبان فيلم كوتاه اعلام كرد تماشاي آثار حاضر در اين رويداد و حضور در پرديس سينمايي ملت، براي عموم مخاطبان آزاد است. جدول نمايش فيلم‌هاي حاضر در دوره سي‌و‌نهم و جزييات آن در سايت انجمن سينماي جوانان ايران به نشاني
 www.iycs.ir و www.tisff.ir قرار دارد. سي‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از تاريخ 27 مهر تا 
2 آبان در پرديس سينمايي ملت برگزار مي‌شود.
سم مندس جايزه كيشلوفسكي
 دريافت مي‌كند
جشنواره بين‌المللي فيلم «كمراايمج» لهستان از «سم مندس» كارگردان انگليسي سينما و تئاتر با اعطاي جايزه ويژه تقدير به عمل خواهد آورد. سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم «كمراايمج» كه با محوريت هنر فيلمبرداري از ۱۲ تا ۱۹ نوامبر (۲۱ تا ۲۸ آبان) در شهر تورون لهستان برگزار مي‌شود، از «سم مندس» كارگردان برنده اسكار با جايزه ويژه كارگرداني كريستوف كيشلوفسكي» تقدير خواهد كرد. فيلم جديد «امپراتوري نور» به كارگرداني «سم مندس» با بازي «اوليويا كولمن» فيلم افتتاحيه جشنواره كمراايمج است و در بخش مسابقه اصلي جشنواره نيز روي پرده مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون