• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5328 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۷ مهر

همايش ملي نخبگان با حمايت ويژه همراه اول برگزار شد

دوازدهمين همايش ملي نخبگان با شعار «حكمراني نخبگان، سرآمدي ايران» با حضور رييس‌جمهور و حمايت ويژه همراه اول برگزار شد.
به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، دوازدهمين همايش ملي نخبگان با شعار «حكمراني نخبگان، سرآمدي ايران» صبح ديروز سه‌شنبه 26 مهرماه، با حضور حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رييسي، رييس‌جمهور و جمعي از نخبگان و استعدادهاي برتر كشور در مركز همايش‌هاي بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
در اين همايش ملي كه با حمايت ويژه همراه اول به عنوان حامي نخبگان كشور برگزار شد، تعدادي از نخبگان به نمايندگي از اين جامعه در برابر رييس‌جمهور به بيان ديدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و تجربيات خود از فعاليت در فضاي دانشگاهي و صنعت پرداختند و ضمن ارايه پيشنهادهاي كاربردي براي اعتلاي ايران، دغدغه‌هاي خود را بي‌واسطه به مقام عالي اجرايي كشور عرضه كردند.
سيد ابراهيم رييسي در آيين افتتاح اين رويداد خطاب به جامعه نخبگاني اظهار كرد: يكي از شاخص‌هاي نخبگي، قرار دادن كار و تلاش در مسير رفع نيازهاي كشور باشد كه اين خود شكرگزاري پروردگار بابت نعمت هوش و ذكاوتي است كه به افراد خاصي عطا كرده است. رييس‌جمهور آفت نخبگي را «خود برتربيني» دانست و با تاكيد بر اينكه نخبگان نبايد به روحيه‌اي دچار شوند كه توقع داشته باشند همه نسبت به آنان تواضع داشته باشند، گفت: ابتكار عمل نخبگان بايد در زمينه گره‌گشايي از مسائل كشور، خدمت به مردم و حل مساله باشد. وي ضمن اعلام آمادگي براي همكاري و همراهي با تمامي مراكز علمي عالم، اذعان كرد: در استفاده از علم و دانش مرزي نداريم اما در نسخه‌هاي ارايه شده از بيرون، زبدگان بايد نهايت احتياط و دقت را داشته باشند تا نسخه‌هاي ارايه‌شده در تطابق با زيست بوم ما باشند. رييس‌جمهور با اشاره به اينكه در دوران جنگ شناختي و جنگ نرم، برخلاف ديگر دوران‌ها با مقوله «غارت مغزها» مواجه هستيم، تصريح كرد: معتقديم كه جايگاه، كرامت و ارزش نخبگان بايد حفظ شود؛ لذا وظيفه ما و نظام حكمراني حمايت همه‌جانبه اعم از مالي و حقوقي از اين قشر در راستاي شكوفايي هر چه بيشتر استعدادهاي آنان است.
رييسي همچنين در بخشي از صحبت‌هاي خود بار ديگر بر عدم استفاده از كالاي خارجي توسط دستگاه‌ها در صورت وجود نمونه مشابه داخلي با كيفيت و استاندارد مورد قبول تاكيد كرد و در برابر نخبگان به صراحت اعلام كرد كه اين موضوع تخلف است و در صورت ارتكاب توسط هر دستگاهي، پيگيري مي‌شود.
گفتني است پس از برگزاري آيين افتتاحيه دوازدهمين همايش ملي نخبگان، در پنل‌هايي تخصصي جايگاه حكمراني نخبگاني در مقوله‌هايي همچون «حكمراني و اقتصاد»، «علم، فناوري و صنعت» و «فرهنگ، هنر و رسانه» با حضور چهره‌هاي سرشناس و متخصصان هر كدام از حوزه‌ها به صورت همزمان در سالن‌هاي اصلي و جانبي سالن اجلاس سران بررسي شد. همراه اول به عنوان نخستين و بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور كه در اين رويداد با برپايي نمايشگاهي جانبي در سالن اجلاس سران حضور يافته بود، ضمن معرفي سرويس‌هاي مشتريان، آكادمي همراه و پلتفرم‌هاي ديجيتال خود نظير شاد و اوانو در انتهاي اين مراسم نيز با اعطاي هداياي ويژه به نخبگان و استعدادهاي برتر حاضر در اين همايش، از آنان تقدير و تجليل كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون