• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5332 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲ آبان

ويژه

 اجراي طرح الگوي كشت كشاورزي با نقش‌آفريني همراه اول 

 سيدجواد ساداتي‌نژاد، وزير جهاد كشاورزي گفت: اجراي طرح الگوي كشت از هفته آينده در كشور اجرا مي‌شود. همچنين اجراي كشاورزي قراردادي از هفته آينده با حضور رييس‌جمهور به صورت رسمي آغاز مي‌شود تا بتوانيم بر اساس الگوي كشت كار را پيش ببريم.   وزير جهاد كشاورزي درباره كشاورزي قراردادي كه يكي از محوري‌ترين اقدامات دولت سيزدهم در حوزه كشاورزي است، عنوان كرد: آزمايش‌هاي لازم در اين زمينه انجام شده و نرم‌افزار و سامانه آن با همكاري همراه اول خريداري شده كه ۸۰۰هزار كشاورز به اين سامانه متصل شده‌اند و از هفته آينده كار آن آغاز مي‌شود./همشهري 

بنياد بركت 1200 طرح دانش‌بنيان اجرا  مي‌كند 

بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام تا پايان سال جاري يك‌هزار و 200 طرح دانش‌بنيان را اجرا مي‌كند.
مديرعامل بنياد بركت با اشاره به نامگذاري سال 1401 به نام سال «توليد، دانش‌بنيان و اشتغال‌آفرين» از سوي رهبر معظم انقلاب و تاكيدات ايشان بر افزايش توليد و تقويت شركت‌هاي دانش‌بنيان گفت: با حمايت از هسته‌ها و واحدهاي فناوري مستقر در پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد دانشگاهي يك‌هزار و 200 طرح دانش‌بنيان تا پايان امسال اجرا مي‌شود.
محمد تركمانه تاكيد كرد: پيش‌بيني مي‌شود با اجرا و راه‌اندازي هر يك از اين طرح‌هاي دانش‌بنيان براي 8 نفر اشتغال مستقيم ايجاد شود و به اين ترتيب، با اجراي اين يك‌هزار و 200 طرح دانش‌بنيان براي نزديك به 10 هزار نفر اشتغال‌زايي خواهد شد.
وي تصريح كرد: امضاي تفاهمنامه همكاري با پارك‌هاي علم و فناوري براي اجراي طرح دانش‌بنيان در سراسر كشور آغاز و به تازگي تفاهمنامه‌هاي همكاري ميان بنياد بركت و پارك‌‌هاي علم و فناوري هرمزگان و كرمانشاه به ترتيب به ارزش 100 ميليارد تومان براي اجراي 200 پروژه دانش‌بنيان و 150 ميليارد تومان جهت راه‌اندازي 200 طرح امضا شده است.
تركمانه افزود: حمايت بنياد بركت از هسته‌ها و واحدهاي فناوري مستقر در پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد دانشگاهي از طريق پرداخت تسهيلات متناسب با ميزان سرمايه‌گذاري مورد نياز يا مشاركت در طرح از طريق مشاركت در سهام، مشاركت مدني، عقود مبادله‌اي و ... طبق الگوي بنياد بركت است.
به گفته مديرعامل بنياد بركت، حجم كل سرمايه‌گذاري براي اجراي يك‌هزار و 200 طرح دانش‌بنيان در سال جاري بالغ بر يك‌هزار و 400 ميليارد تومان است.
تركمانه در اين باره توضيح داد: آورده بنياد بركت براي هر طرح دانش‌بنيان به‌طور متوسط 500 ميليون تومان است كه با احتساب ساير آورده‌ها، مجموع حجم سرمايه‌گذاري براي هر طرح دانش‌بنيان به يك‌ميليارد و 200 ميليون تومان مي‌رسد.
وي يادآور شد: از يك‌هزار و 200 طرح دانش‌بنيان در دستور كار، 700 طرح مورد حمايت قرار گرفته‌اند و مابقي طرح‌ها هم تا پايان سال به‌طور كامل اجرا خواهند شد.
مديرعامل بنياد بركت درباره اقدامات پيشين اين بنياد در حوزه دانش‌بنيان اظهار داشت: تا پايان سال 1400 بيش از يك‌هزار و 500 طرح دانش‌بنيان اجرا و راه‌اندازي شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون