• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5332 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲ آبان

خبرخوان

فروش پوشاك  به مرز صفر رسيده است

نايب‌رييس اتحاديه پوشاك با بيان اينكه فروش پوشاك در پي ناآرامي‌ها اخير به مرز صفر رسيد، گفت: طي دو هفته اخير و به دليل ناآرامي‌ها كارخانجات ميزان توليد خود را كاهش و نيرو‌هاي خود را تعديل كرده‌اند. مجيد نامي در خصوص آخرين وضعيت بازار پوشاك در كشور اظهار داشت: هم‌اكنون به دليل ناآرامي‌ها و اغتشاشات اخير طي يك ماه گذشته فروش پوشاك در كشورمان صفر شده است. وي افزود: فروش اينترنتي پوشاك به صفر درصد و فروش حضوري آن درب مغازه‌ها و عمده‌فروشي‌ها به مرز صفر درصد رسيده است، چون مردم از ترس اغتشاشات اخير به بازار مراجعه نمي‌كنند و فروشگاه‌ها نيز عمدتا يا در برخي ساعات واحد‌هاي خود را تعطيل مي‌كنند. نايب‌رييس اتحاديه پوشاك با بيان اينكه قاچاق بازار پوشاك را نابود كرده است، گفت: تا قبل از اغتشاشات نيز با ورود همه‌جانبه كالا‌هاي قاچاق به كشور بازار پوشاك با مشكلات عديده‌اي دست و پنجه نرم مي‌كرد كه اين امر به بي‌توجهي مسوولان به اين بازار برمي‌گردد. نامي تصريح كرد: طي دو هفته اخير و با بيشتر شدن ناآرامي‌ها كارخانجات طبيعتا ميزان توليد خود را كاهش و نيرو‌هاي خود را به‌شدت تعديل كرده‌اند و مي‌توان گفت پوشاك خط مقدم عدم خريد كالا در كشور است. اين مقام صنفي ادامه داد: كورسوي اميدي براي صادرات پوشاك به ديگر كشور‌ها وجود ندارد به‌طوري كه بازار روسيه را به‌طور كامل تركيه قبضه كرده و زيرساخت صادرات پوشاك براي اين كشور وجود ندارد.

برنامه ايران براي افزايش واردات غلات از روسيه 

كاظم جلالي، سفير كشورمان در روسيه طي اظهاراتي تاكيد كرد كه ايران به منظور تامين نياز داخلي خود در تلاش است با افزايش خريد غلات به واردكننده شماره يك اين محصول از روسيه تبديل شود. وي روز جمعه در نشست اقتصادي «ساخت روسيه» گفت: ما غلات روسي را براي مردم خود فراهم مي‌كنيم. اين (فرآيند) در گذشته به اين شكل نبود. از سال 2021، روند خريد غلات در داخل ايران در حال تغيير بوده است.

1.5ميليون متقاضي‌ در انتظار تحويل واحدهاي مسكوني

با وجود رشد نجومي پرداخت تسهيلات در 6 ماه اول سال 1401، سهم بخش مسكن از وام‌هاي پرداختي تقريبا هيچ است و نهضت ملي مسكن در صورت تداوم وضع موجود با مشكل مواجه خواهد شد. در ۶ ماهه‌‌ نخست سال ۱۴۰۱ ميزان ۱۹۵۴ هزار ميليارد تومان تسهيلات به افراد مختلف پرداخت شده است، اين در حالي است كه در مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۴۱ هزار ميليارد تومان تسهيلات به افراد مختلف پرداخت شده‌ بود. براساس آمار وزارت راه و شهرسازي، تاكنون بيش از ۵ ميليون نفر در طرح نهضت ملي مسكن ثبت‌نام كرده‌اند كه از اين تعداد بيش از يك ميليون‌ و ۵۴۰ هزار نفر واجد شرايط شناخته شدند، يك ميليون و ۵۴۰ هزار نفري كه در حال حاضر اميد دارند دولت به وعده‌‌ خود عمل كند و چشم‌انتظار خانه‌دار شدن هستند اما در عمل پيشرفت طرح مسكن دولت با سختي‌هاي زيادي روبرو است.

احتمال كاهش ۵۰ درصدي توليد ميادين گاز 

حميدرضا صالحي، عضو كميسيون انرژي اتاق بازرگاني گفت: بايد به صادرات برق و گاز توجه ويژه شود، اين امكان وجود دارد كه به اروپا صادرات داشته باشيم، اگر به صورت فيوچر قرارداد منعقد كنيم با درآمد آن مي‌توانيم روي پروژه‌هاي ناتمام تمركز و سرمايه‌گذاري كرده و عقب‌ماندگي‌ها را جبران كنيم. صالحي بيان كرد: براي توليد و حفظ ميادين گاز نياز به سرمايه‌گذاري داريم در غير اين صورت توليد كاهش پيدا مي‌كند و طي 4 تا 5 سال آينده توليد به زير نصف كاهش پيدا مي‌كند، تا آن زمان براي خانگي هم دچار كمبود مي‌شويم، اكنون در بدترين حالت اينكه برق و گاز را به صنايع ندهيم كه توليد متوقف و اشتغال و صادرات صدمه مي‌بيند و در ارتباط با گاز فقط مساله تعطيلي صنايع و كوچك شدن كيك اقتصادي و ثروت ملي و مشكل اشتغال و صادرات نيست بلكه در حوزه خانگي به مشكل مي‌خوريم. 

حضور ۲۴ هزار متقاضي در مزايده ۱۰۴۰ خودرو لوكس

صاحب حجتي، سخنگوي سازمان اموال تمليكي اظهار داشت: از مزايده 1040 خودرو لوكس 76دستگاه خودرو باقي ماند كه يكم آبان ماه مهلت ثبت پيشنهادات قيمتي براي شركت در مزايده فروش اين تعداد خودرو خارجي به ارزش پايه 301 ميليارد تومان به پايان مي‌رسد. وي ادامه داد: 58 خودرو از اين 1040 خودرويي كه به مزايده گذشته شد به دليل مغايرت‌هاي ثبتي از مزايده خارج شدند كه عمده اين خودروها كه مغايرت ثبتي داشتند از گروه پورشه بودند و 9 دستگاه خودرو هم پيشنهاد خريد نداشتند و براي 4 دستگاه خودرو هم پيشنهادهاي نامتعارف قيمتي ارايه داده شد. بنابراين 71دستگاه خودرو از دور مزايده خارج شدند و از سوي ديگر برندگان 5 الي 4 خودروي خارجي نسبت به تحويل اين خودروها اقدام نكردند و جزو انصرافي‌ها محسوب مي‌شوند كه با جريمه 15 درصدي از ضمانتي كه ارايه كردند، مابقي ضمانت و آورده اوليه آنها بازگردانده خواهد شد و اين 15 درصد جريمه هم به نفع دولت ضبط مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون