• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5335 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۵ آبان

حمله مسلحانه به آستان مقدس شاهچراغ

در اين حمله تروريستي 15 نفربه شهادت رسيدند و 19 نفر نيز مجروح شدند

ساعت 17:45 ديروز ۳ فرد مسلح وارد صحن حرم شاهچراغ شيراز شده و به سمت زايران تيراندازي كرده‌اند. گفته مي‌شود ۲ نفر از تروريست‌ها دستگير و تلاش براي دستگيري نفر سوم ادامه دارد.
تا لحظه تنظيم اين خبر دست‌كم 15 نفر به شهادت رسيدند  و 19 نفر در اين حادثه زخمي شده‌اند كه يك زن و ۲ كودك هم در بين آنها هستند.
ايرنا درباره جزييات اين حادثه از زبان شاهدان عيني نوشت: تروريست‌ها با خودروي پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودي خيابان ۹ دي وارد حرم شدند و در همان محل، خدام‌ و زايران حاضر در آن ورودي را به رگبار بسته‌اند.
طبق يك‌ سنت قديمي شب‌هاي پنجشنبه بسياري از مردم شيراز براي زيارت به حرم شاهچراغ مي‌روند و اين حمله تروريستي در يكي از شلوغ‌ترين ساعات در حرم شاهچراغ روي داده است.
نيروهاي ناجا همزمان دو‌ تروريست از سه نفر حمله‌كننده به حرم شاهچراغ را دستگير كرده‌اند و يكي از تروريست‌ها متواري شده است.
همچنين خبرگزاري تسنيم در گفت‌وگو با يك منبع آگاه اعلام كرد عامل حادثه تروريستي حرم حضرت شاهچراغ (ع)، عنصر وهابي- تكفيري غير ايراني است كه با سوءاستفاده از ناامني‌هاي اخير، دست به اقدام تروريستي زده است.
اين اخبار در حالي منتشر شده كه سردار رهام‌بخش حبيبي، فرمانده انتظامي فارس در گفت‌وگويي با شبكه خبر اعلام كرد كه عامل اين حمله تروريستي تنها يك نفر بوده است.
وي گفت: در زمان اذان مغرب يك نفر از درب ورودي باب‌الرضا(ع) وارد حرم شاهچراغ(ع) شد و از جلوي در به سمت خادمان تيراندازي كرد.
رهام‌بخش حبيبي با اشاره به اينكه پس از اين شليك تروريست مذكور به سمت به زايران نيز شليك كرد، بيان كرد: نهايتا در همان ورودي اين تروريست زخمي و دستگير مي‌شود.
وي تصريح كرد: فعلا يك نفر دستگير شده كه تحت مداوا و بازجويي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون