• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5335 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۵ آبان

روي موج خبر

جمعيت 10هزار نفري حاضر  در مراسم چهلم مهسا اميني

ايسنا| خبرگزاري ايسنا درباره مراسم چهلمين روز درگذشت مهسا اميني نوشت كه جمعيت حاضر نزديك به ۱۰ هزار نفر برآورد مي‌شد. به نوشته اين خبرگزاري، در پايان مراسم آرامستان آيچي و بازگشت جمعيت به شهر سقز، برخي افراد بنا داشتند به مركز نظامي ارتش حمله كنند. تعداد محدودي از حاضران در چهلم مهسا اميني نيز در ابتداي شهر سقز با نيروهاي انتظامي درگيري داشتند كه پس از آن پراكنده شده و به حاشيه شهر رفتند. اين خبرگزاري نوشت كه بعدازظهر امروز برخي همچنان در سطح شهر سقز حضور داشته به نحوي كه اين شهر در بعدازظهر مراسم چهلم، فضايي ملتهب، اما بدون درگيري را تجربه كرد. همچنين به دنبال التهابات و درگيري‌هاي پراكنده به وجود آمده بعد از مراسم چهلم، به جهت ملاحظات امنيتي اينترنت شهر سقز قطع شد. خبرگزاري ايسنا نوشت: جمعيت حاضر در مراسم چهلمين روز درگذشت مهسا اميني بعد از پايان مراسم در آرامستان، به سمت شهر سقز و منازل خود حركت كردند، اما طي مسير بازگشت به واسطه تحركات برخي از آنها و استقرارشان در خيابان‌هاي شهر، فضا كمي ملتهب شد.


سازمان ملل حمله تروريستي به حرم شاهچراغ(ع) را محكوم كرد

«استفان دوجاريك»، سخنگوي سازمان ملل متحد حمله تروريستي به حرم شاهچراغ(ع) را محكوم كرد. وي تاكيد كرد: «حمله به يك مكان مذهبي در ايران سزاوار محكوميت است و ما تمامي اقدام‌هاي تروريستي را محكوم مي‌كنيم.» عصر ديروز فردي مسلح با اسلحه جنگي از بيرون حرم مطهر شاهچراغ(ع) به سمت زايران در باب الرضاي حرم مطهر تيراندازي كرد . در اين حادثه تروريستي تاكنون ۱۵ نفر شهيد و حدود ۴۰ نفر زخمي شده‌اند. در ميان شهدا دو كودك و يك زن حضور دارند.


تجمع دانشجويان  در دانشگاه‌هاي مختلف

ايسنا| پس از آنكه بر اساس اعلام وزارت علوم تمامي دانشگاه‌هاي كشور به صورت حضوري كلاس‌هاي آموزشي خود را برگزار كردند طي روزهاي گذشته و در برخي دانشگاه‌هاي كشور تجمعاتي در حمايت از درگذشت مهسا اميني (دختر ۲۲ ساله سقزي كه از سوي نيروهاي گشت ارشاد بازداشت شده و سپس در يكي از بخش‌هاي پليس تهران بزرگ درگذشته بود) صورت گرفت. در اصلي‌ترين ناآرامي‌هاي چند روز گذشته دانشگاه‌ها، ديروز در محوطه دانشگاه شهيد بهشتي بين دانشجويان و نيروهاي حراست دانشگاه درگيري رخ داد و تعدادي از دانشجويان با برخي شعارهاي ساختارشكنانه اقدام به برپايي تجمع كردند. در مقابل نيز دانشجويان بسيجي دانشگاه شهيد بهشتي اقدام به برگزاري تجمع كردند و در محكوميت اتفاقات اخير شعارهايي سر دادند. در جريان تجمعات ديروز دانشگاه‌هاي تهران و ساير شهرهاي كشور كه در چهلمين روز درگذشت مهسا اميني (دختر ۲۲ ساله سقزي كه از سوي نيروهاي گشت ارشاد بازداشت شده و سپس در يكي از بخش‌هاي پليس تهران بزرگ درگذشته بود) برگزار شد، تا لحظه تنظيم خبر، تعدادي از دانشجويان دانشكده‌هاي فني و تربيت‌بدني دانشگاه تهران در محوطه اين دانشگاه با برگزاري راهپيمايي، اعتراض خود را به دستگيري تعدادي از دانشجويان اعلام كردند. در همين رابطه دختران دانشجوي بسيجي اين دانشگاه نيز در دانشكده‌هاي مختلف دانشگاه تهران تجمع‌هاي را نيز برگزار كردند و شعارهايي را از جمله «با شعار آزادي، فحش ناموسي دادي» را سر دادند. همچنين ظهر ديروز تعدادي از دختران دانشجوي دانشگاه الزهرا نيز با شعار «دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد» در محوطه اين دانشگاه جمع شدند. همچنين دانشجويان دانشگاه الزهرا دقايقي با نيروهاي حراست درگير شده و شعارهايي را سر دادند. دانشجويان دانشكده ادبيات علامه طباطبايي نيز در محوطه دانشگاه تجمع كردند و تعدادي از آنها شعارهايي از جمله «آزادي، آزادي، آزادي» را سر دادند. در دانشگاه علم و صنعت هم دانشجويان بسيجي در مقابل تعدادي از دانشجويان معترض، شعارهايي از جمله «ما همه با هم هستيم، عاشق كشور هستيم» و «استقلال، آزادي، ميهن، وطن، آبادي» را سر دادند. دانشجويان دانشگاه هنر و دانشگاه علم و فرهنگ نيز اقدام به راهپيمايي در محوطه دانشگاه خود و با شعارهايي اعتراض خود را اعلام كردند. تجمع دانشجويان در دانشگاه تربيت مدرس نيز با حضور دانشجويان اين دانشگاه همراه بود. آنها با شعار «زن، زندگي، آزادي» اعتراض خود را به درگذشت «مهسا اميني» اعلام داشتند. دانشجويان حاضر در دانشگاه‌هاي آزاد تهران مركز واقع در سوهانك و مجتمع ولي‌عصر و پونك و همچنين واحد علوم و تحقيقات نيز در محوطه دانشگاه‌هاي خود تجمعاتي را برپا كرده‌اند. در ساير نقاط مختلف كشور نيز تجمعات مختلفي در دانشگاه‌ها برگزار شد كه از جمله آنها دانشجويان دانشگاه بوعلي همدان، دانشگاه خيام مشهد، دانشگاه نوشيرواني بابل، دانشگاه خوارزمي، دانشگاه اراك، دانشگاه شهيد چمران اهواز، دانشگاه يزد، دانشگاه تبريز، دانشگاه گيلان، دانشگاه فردوسي مشهد، دانشگاه منابع طبيعي گرگان، دانشگاه شيراز و دانشگاه سمنان، دانشجويان معترض و بسيجي در قالب تجمعاتي در دانشگاه شعارهايي در تاييد و رد اعتراضات اخير سر دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون