• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5335 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۵ آبان

خبرخوان

نفت دوباره به كانال 92 دلاري برگشت
قيمت نفت در معاملات روز گذشته پس از اينكه آمارهاي صنعتي نشان داد ذخاير نفت امريكا بيش از انتظار افزايش يافته است، به 92.64 دلار در هر بشكه كاهش يافت. نفت برنت با 88 سنت كاهش 92.64 دلار فروخته شد. نفت برنت روز گذشته افزايش 26 سنتي ثبت كرده بود. هر بشكه نفت خام امريكا با 58 سنت كاهش 84.74 دلار معامله شد.


ورود شركت‌هاي چيني و روس  به برخي پروژه‌هاي نفتي
محمداسماعيل كفايتي، رييس پارك فناوري و نوآوري صنعت با بيان اينكه هم‌اكنون ۷۵۰ چاه نفتي در كشور قابليت احيا دارند، گفت: در مجموع ظرفيت افزايش توليد نفت اين چاه‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشكه در روز است و تاكنون علاوه بر ده‌ها شركت‌ داخلي، شركت‌هاي چيني و روسي نيز براي احياي چاه‌ها اعلام آمادگي كرده‌اند.


 بليت رفت و برگشت به قطر  كمتر از۱۵  ميليون تومان!
رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي از انجام توافق براي اينكه بليت رفت و برگشت به قطر كمتر از ۱۵ ميليون تومان باشد، خبر داد. قاسمي همچنين افزود: ايرانيان مي‌توانند به كيش بروند و در هتل‌هاي آنجا اقامت كنند و يكي، دو هواپيما بين كيش و دوحه گذاشته‌ايم و ايرانيان مي‌توانند بازي‌هاي مورد علاقه خود را تماشا كنند و به كيش‌ برگردند و استراحت كنند و فردا دوباره به دوحه بروند. البته توافق كرديم كه اكثر فرودگاه‌هاي كشور به قطر پرواز داشته باشند و مردم بعد از تماشاي بازي به كشور برگردند. اين فرصت خوب و ارزاني براي مردم فراهم شده است. به زودي بليت با قيمت‌هاي ارزان به فروش مي‌رسد.


آيا تهاتر نهاده دامي با گوشت  به نفع دامداران خواهد بود؟
افشين صدر دادرس، مديرعامل اتحاديه مركزي دام سبك كشور در پاسخ به اين سوال كه آيا تهاتر نهاده‌هاي دامي با گوشت مي‌تواند به دامداران كمك كند يا خير؟ گفت: شركت پشتيباني امور دام در حال حاضر نمي‌تواند پول دام سبك و سنگيني را كه از دامداران خريده پرداخت كند و بيش از دو ماه است كه اين تاخير اتفاق افتاده به همين منظور قصد دارد كه در قبال پول دامداران به آنها نهاده تحويل دهد. وي ادامه داد: نكته حائز اهميت طرح اين است كه شركت پشتيباني امور دام مي‌خواهد با چه قيمتي نهاده‌ها را دراختيار دامداران قرار دهد. اگر اين شركت با قيمت بازار، نهاده‌ها را به دامداران تحويل دهد قطعا مي‌تواند كمكي به دامداران باشد، ولي اگر جو و ذرت با قيمت دولتي تحويل داده شود قطعا به‌صرفه نيست.


 اولتيماتوم برخورد با لوازم يدكي قاچاق و تقلبي
اميرمحمد پرهام‌فر، مديركل ستاد مبارزه با قاچاق كالا ضمن اشاره به پيچيدگي‌هاي مبارزه با قاچاق و تغيير رفتارهاي دايمي كه در سمت كالاهاي قاچاق شاهد هستيم، از مزيت‌هاي شناسه‌دار كردن كالاها براي جلوگيري از جولان كالاهاي تقلبي در بازار خبر داد. مديركل دفتر پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق كال با اشاره به اينكه به ‌طور خلاصه اتحاديه‌ها مهلتي خواستند كه بتوانند فراخوان شناسه‌دار كردن كالاهاي موجود در سطح عرضه را بدهند تا بتوانند اين كالاها را جمع‌آوري و پايش كنند كه در نهايت با همكاري كه صورت گرفت قرار شد اين قانون از 15 آذر اجرايي شود و از آن تاريخ به بعد هر كالايي كه فاقد شناسه بود به عنوان كالاي قاچاق شناسايي شود، گفت: البته اين مهلتي كه داده شد، درخصوص مغازه‌دارهاست كه به آنها فرصت داده شد كه كالاي فاقد شناسه‌شان را اظهار كنند و اگر قابليت اخذ شناسه دارد، شناسه آن را بگيرد نه اينكه كالاي قاچاق خود را بفروشد.


احتمال حذف يارانه‌ كمك‌ معيشتي خريداران ارز با كارت ملي
ميثم مهرپور، كارشناس اقتصادي گفت: دولت اين اجازه را دارد كه سياست‌هاي حمايتي خود را، نظير پرداخت يارانه، از كساني كه توانايي مالي اين را دارند كه 2000 دلار به وسيله كارت ملي ارز خريداري كنند، سلب كند. اين كارشناس اقتصادي تاكيد كرد: حجم افرادي كه در صرافي‌ها براي خريد ارز به نرخ توافقي صف مي‌بندند به قدري زياد شده است كه مي‌توان ادعا كرد‌ تعداد بسياري از اين افراد به هيچ عنوان متقاضي واقعي خريد ارز نيستند.


 خودروهاي ناقص، تكميل شد

عبدالله توكلي لاهيجاني، مديركل صنايع خودروي وزارت صمت اظهار كرد: اصلاح صنعت خودرو در سه بخش طراحي شده كه گام اول احياي ظرفيت موجود، گام دوم به‌روزرساني پلتفرم و گام سوم هم تقويت ارتباطات جهاني است. مديركل صنايع خودروي وزارت صمت از توليد ۹ خودروي جديد داخلي از سال آينده خبر داد و گفت: توليد و انباشت خودروي ناقص صفر شده است؛ البته در سال‌هاي قبل خودروهاي ناقص جزو آمار توليد ذكر مي‌شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون