• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5336 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۷ آبان

روي خط خبر

ظريف:
ايران نگران فراگيري خشونت و فراموشي گفت‌وگو و شفقت است

محمدجواد ظريف، وزير خارجه پيشين ايران نوشت: امروز خانواده‌هاي بسياري سوگوار قربانيان بي‌گناه خشونت بزدلانه تروريستي در بارگاه شاهچراغ شيراز و جانباختگان خشونت‌هاي هفته‌هاي اخير از تهران تا زاهدان و از مشهد تا كردستانند. محمدجواد ظريف، وزير خارجه پيشين ايران در صفحه اينستاگرام خود نوشت: 
دوستان سلام
امروز خانواده‌هاي بسياري سوگوار قربانيان بي‌گناه خشونت بزدلانه تروريستي در بارگاه شاهچراغ شيراز و جانباختگان خشونت‌هاي هفته‌هاي اخير از تهران تا زاهدان و از مشهد تا كردستانند. به راستي ايران ما سوگوار است و نيز همه كساني كه دل در گرو اين آب و خاك و اين مردم دارند در سوگ گل‌هاي پرپر شده و فراتر از آن در سوگ فرهنگ بردباري، رواداري و مهرباني -كه رسم ديرين اين ديار و آيين‌مان بوده است - نگران فراگيري خشونت و نفرت و فراموشي گفت‌وگو و شفقت، همراه با آتش‌افروزي بدخواهان اين مردم و اين سرزمينند. ضمن عرض تسليت، اميدوارم در روزهاي آينده گفت‌وگو را ادامه دهيم... .


در ناآرامي‌‌هاي مهاباد ۳ نفر جان باختند
صداوسيما|سازمان صداوسيما در يكي از بخش‌هاي خبري خود اعلام كرد: در ناآرامي‌‌هاي مهاباد ۳ نفر جان خود را از دست دادند. اين ناآرامي‌ها هنگامي رخ داد كه بخشي از جمعيت حاضر در تشييع يكي از اهالي مهاباد كه جان باخته بود، به مراكز سياسي و امنيتي حمله كردند و قصد تصرف آن را داشتند. بر اساس اين خبر، اين ناآرامي‌ها هنگامي رخ داد كه بخشي از جمعيت حاضر در تشييع يكي از اهالي مهاباد كه جان باخته بود، به مراكز سياسي و امنيتي حمله كردند و قصد تصرف آن را داشتند. خبرگزاري رسمي دولت، ايرنا اخبار مربوط به «سقوط مهاباد» و «تصرف كلانتري ۱۱ » را تكذيب كرده بود. از سوي ديگر، امير قادري، فرماندار مهاباد گفته بود: شايعاتي كه در مورد اينكه معترضان فرمانداري اين شهر را تصرف كرده‌اند، صحت ندارد ضمن اينكه اغتشاش تمام شده است. از ديگر سو، ايرنا، خبرگزاري رسمي دولت از قول يك منبع آگاه در مهاباد نوشته بود: «فرمانده انتظامي اين شهرستان، از ناحيه سر زخمي و اينك در بيمارستان بستري شد.» در واكنش به اين خبر، سرهنگ محمد توحيدي به خبرگزاري تسنيم گفت: «يك زخم جزيي از ناحيه سر بود كه مساله خاصي نيست و در مجموعه انتظامي شهرستان محكم و استوار در دفاع از امنيت مردم ايستاده‌ايم.» پيش‌تر همچنين ناصر عتباتي، رييس كل دادگستري استان آذربايجان غربي، درباره علت كشته شدن يك جوان در شهرستان مهاباد گفته بود: طبق گزارش‌هاي ارايه شده اين فرد با گلوله جنگي كشته شده و جسد وي را از محلي پيدا كردند كه كانون تجمعات و اغتشاشات نبوده و ماموران نيز به هيچ‌وجه از اسلحه جنگي استفاده نمي‌كنند. او گفته بود: تحقيقات براي شناسايي ضارب آغاز شده است.


ممكن است در حوادث اخير افراد بي‌گناهي آسيب ديده باشند
فرارو|در شرايطي كه تحليلگران از ضرورت عذرخواهي مسوولان و معرفي متخلفان سخن مي‌گويند، استاندار كردستان در گفت‌وگوي مستقيم با مردم كردستان از طريق شبكه استاني گفت: ممكن است در اين وقايع افراد بي‌گناهي هم آسيب ديده باشند كه به عنوان خادم مردم تلاش مي‌كنيم تا امنيت را كه زمينه رشد و توسعه استان است، بيش از پيش حفظ كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون