• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5336 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۷ آبان

خبرخوان

پيشنهاد وزير اقتصاد براي افزايش حقوق كاركنان بانك‌ها
وزارت اقتصاد حداكثر در ۱۰ روز آينده پيشنهادات خود در زمينه تفويض اختيار به بانك‌هاي استاني، رفع كاستي‌هاي پرسنلي و دريافتي كاركنان شبكه بانكي به شوراي پول و اعتبار ارايه خواهد كرد. سيد احسان خاندوزي، وزير اقتصاد و دارايي درباره پيشنهاد وزارت امور اقتصادي و دارايي براي تفويض اختيارات بيشتر به بانك‌ها گفت: وزارت اقتصاد در كمتر از 10 روز آينده پيشنهاد خود را در اين زمينه به شوراي پول و اعتبار ارسال خواهد كرد تا با تاييد بانك مركزي بتوانيم اختيارات بيشتر هم در حوزه نيازهايي كه بانك‌هاي استان دارند و هم در حوزه كاستي‌هاي پرسنلي و دريافتي‌هاي كاركنان شبكه بانكي تصميم اتخاذ شود و در سيكل‌هاي طولاني سازمان اداري استخدامي كشور و سازمان برنامه و بودجه قرار نگيرد و به فرآيند توسعه بانك‌ها سرعت داده شود.


افزايش قيمت انواع سكه پس از هفته‌ها ثبات
محمد كشتي‌آراي، كارشناس و فعال بازار طلا درباره وضعيت بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: در آخرين روز هفته قيمت‌ها در بازار طلا تقريبا با افزايش همراه بود. بهاي هر اونس طلا به‌طور متوسط چهار دلار افزايش يافت و نرخ دلار نيز مجددا به كانال ۳۳ هزار تومان صعود كرد و يورو نيز دوباره از دلار پيشي گرفت.وي تصريح‌كرد: اگرچه در هفته‌هاي گذشته قيمت فلز زرد ثابت بود، اما روز پنجشنبه بهاي سكه به بالاي ۱۵ ميليون تومان و دلار نيز به بيش از ۳۳ هزار تومان صعود كرد.كشتي‌آراي بيان‌ داشت: در هفته نخست آبان ماه سكه‌ طرح جديد و قديم هر كدام به‌طور ميانگين ۳۰۰ هزار تومان، نيم سكه ۷۰ هزار تومان و ربع سكه ۵۰ هزار تومان افزايش قيمت هفتگي داشتند.


خسارت ۲۱ هزار ميليارد توماني سيل به بخش كشاورزي
حسين آهني، مديركل دفتر مديريت بحران اظهار كرد: سيل‌هاي مردادماه ۱۴۰۱ به زيرساخت‌هاي بخش كشاورزي ۲۲ استان خسارت وارد كرد. مديركل دفتر مديريت بحران و كاهش مخاطرات بخش كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي ادامه داد: مجموع خسارت‌ها حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ميليارد تومان برآورد شده است كه بخش كشاورزي استان فارس با ۲۵.۲ درصد، استان كرمان ۲۲.۲ و كهگيلويه و بويراحمد ۱۴.۷ درصد، بيشترين خسارت‌ها را متحمل شده‌اند.وي گفت: ۴۸ درصد از خسارت‌ها مربوط به بخش آب و خاك، تاسيسات و امور زيربنايي است و بخش باغباني ۳۰.۳ درصد، زراعت ۱۶.۳و دام و طيور و آبزيان ۴.۶ درصد خسارت ديده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون