• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5339 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۰ آبان

روي خط خبر

ظريف در يك رشته توييت مطرح كرد 

اعتدال، افراط‌گرايان را  عصباني  مي‌كند

اعتماد|زماني كه برجام در سال ۲۰۱۵ متولد شد، اين خشم را شكست داديم. در حالي كه حملات تهمت‌آميز افراط‌گرايان داخلي همچنان ادامه دارد؛ اكنون من و خانواده‌ام نيز كانون دروغ‌هاي بدخواهانه خارج از كشور شده‌ايم. من نزديك به ۴ دهه را صرف پايان دادن به جنگ، ترويج گفت‌وگو و مهار بحران كردم. اكنون به عنوان يك شهروند عادي اجازه نخواهم داد كه دروغ، ارعاب و تحريم‌هاي بدخواهانه مسير من را منحرف كند. گفت‌وگو بر اساس احترام متقابل و آمادگي براي گوش دادن به جاي موعظه و متهم كردن، تنها راه برون‌رفت از مخمصه ملي فعلي ما هست. به نظر مي‌رسد مخالفان گفت‌وگو، صرف‌نظر از لباس مبدل يا شعارشان خشونت را ترجيح مي‌دهند.

دستگيري نفر دوم عمليات تروريستي حرم شاهچراغ
واجا| وزارت اطلاعات در اطلاعيه‌اي از دستگيري عنصر دوم عملياتي و عوامل پشتيباني حمله تروريستي حرم شاهچراغ خبر داد. در اطلاعيه روابط عمومي وزارت اطلاعات آمده است: به استحضار ملت شريف ايران مي‌رساند؛ با الطاف الهي و عنايات اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) و ادعيه مردم مومن، به‌ويژه خانواده‌هاي دلسوخته شهداي فاجعه تروريستي حرم حضرت احمدبن موسي(ع)، در عملياتي پيچيده و با همكاري مردم هوشيار و با بصيرت ايران اسلامي، عنصر دوم عملياتي و ۶ نفر از عوامل پشتيباني تيم جنايتكار تروريستي آن حرم مطهر شناسايي و بازداشت شدند. اطلاعات تكميلي متعاقبا به آگاهي ملت سرافراز ايران اسلامي خواهد رسيد.

يك طيف معتقد است هر مطالبه مردم كار دشمن است
جماران|يك نماينده مجلس مي‌گويد: يك بخش از وظايف دولت اين است كه بستر مشاركت، گفت‌وگو و بيان ديدگاه‌ها را فراهم كند. فكر مي‌كنم ما از اين باب دچار مشكل هستيم كه يك عده روي پاسخ‌هاي تكراري مشابه دهه ۶۰، ۵۰ تاكيد مي‌كنند و در سياست خارجي داخلي و فرهنگي -  اجتماعي بر فرمول‌هايي كه ناكارآمدي خود را نشادن داده، همچنان اصرار مي‌ورزند و روز به روز حلقه فشار را بر مردم بيشتر مي‌كنند و از آن سو توقع دارند مردم هيچ‌گونه اعتراض يا صحبتي نكنند و اگر اعتراضي مي‌كنند براي اين اعتراض بستر قانوني فراهم نكنند و بعد اگر مردم دچار مشكل شدند آن وقت مردم مقصر هستند! به نظرم بايد حكومت نقش پدر را داشته باشد حتي براي فرزند خطاكار خود. جليل رحيمي جهان‌آبادي در پاسخ به سوالي در خصوص ضرورت گفت‌وگو در كشور، با بيان اينكه هر جامعه‌اي كه بخواهد سلامت فكري، روحي، رواني، سياسي و اقتصادي خود را حفظ كند، به ارتباط، تبادل نظر و گفت‌وگو ميان بخش‌هاي مختلف خود نيازمند است، يادآور شد: جامعه ايران تقريبا بيش از ۳ هزار سال سابقه مدنيت، كشورداري و اجتماعات مدني دارد و شايد ما جزو پيشروترين كشورها در منطقه باشيم كه از يك ساختار حكومتي و ويژگي‌هاي يك اجتماع پيشرو و با فرهنگ برخوردار بوده‌ايم. اما امروز جامعه ما دچار تنش‌هاي مختلف است؛ از يك طرف بعد از گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب بسياري از سياست‌، ديدگاه‌ها، روش‌ها و ساختارها ديگر جوابگوي نيازهاي نسل فعلي و آينده نيست. وي در پايان تصريح كرد: ما به عنوان كسي كه خدمتگزار مردم هستيم بايد حرف صاحب و شهروند اين كشور را بشنويم. چند ماه و سال است كه داد مي‌زنيم كشور وقتي مشكل معيشت و سياست خارجي و هزار و يك معضل اجتماعي ديگر دارد نياييم دست در چشم مردم كنيم و روز به روز به مردم فشار بيشتري بياوريم، مثل حال حاضر كه يك جناح و طيف هستند كه تنها حرف خود را مي‌زنند و همچنان معتقدند هر خواسته‌ و مطالبه از سوي مردم كار دشمن بوده و اگر كسي هر حرفي و انتقادي داشت به دشمن وصل است! و نتيجه‌اش هميني است كه مي‌بينيد.

بررسي دسترسي مردم به خدمات اينترنتي در كميسيون  امنيت ملي

ايسنا|سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت كه در جلسه اين كميسيون، رييس شركت ارتباطات زيرساخت وضعيت دسترسي شهروندان به خدمات اينترنتي پس از تحولات امنيتي اخير را تشريح كرد. ابوالفضل عمويي در توضيح جلسه روز گذشته كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در اين جلسه آقاي لاجوردي معاون وزير ارتباطات و رييس شركت ارتباطات زيرساخت به تشريح وضعيت دسترسي شهروندان به خدمات اينترنتي پس از تحولات امنيتي اخير پرداخت و توضيح داد كه پس از شرايط اخير، نرم‌افزارهاي داخلي از لحاظ فني توانسته‌اند نيازهاي بخش زيادي از جامعه را پاسخ بدهند. طبيعتا كاربران پيام‌رسان‌ها و شبكه‌اجتماعي ايراني افزايش يافته است و در نتيجه بخش اصلي از پهناي باند كشور در اختيار نرم‌افزارهاي داخلي قرار گرفته است. وي ادامه داد: همچنين آقاي لاجوردي برنامه‌هاي اين وزارتخانه در حمايت از كسب‌وكارهاي داخلي در نرم‌افزارهاي بومي را هم تشريح كرد كه از جمله آنها ارايه امكانات ويژه فروشگاهي و امكان كسب‌درآمد در ازاي توليد محتوا و اقدامات مشابه در جهت حفظ امنيت اطلاعات كاربران  بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون