• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5339 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۰ آبان

اخبار ايرا ن و جهان

5 كشته  در تصادف جاده  اشتهارد

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر از جان باختن پنج نفر در پي تصادف يك كاميون و پژو خبر داد. مهدي وليپور درباره جزييات اين حادثه گفت: «ساعت ۱۲و 33 دقيقه ديروز ۹ آبان‌، يك مورد حادثه تصادف در محدوده اشتهارد، روستاي اختر آباد به سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اطلاع داده شد. پس از اطلاع اين حادثه به سرعت تيم‌هاي امداد و نجات هلال احمر به محل اعزام شدند.» او در ادامه گفت: «نيروهاي امداد و نجات جمعيت با حضور در محل مشاهده كردند كه طي اين حادثه يك دستگاه كاميون و پژو به دلايل نامشخصي با يكديگر برخورد كرده و بعضي از سرنشينان اين دو خودرو به‌شدت دچار آسيب شدند.» رييس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: «نيروهاي امدادي جمعيت اقدامات لازم براي رهاسازي و نجات جان آسيب‌ديدگان را آغاز كردند و به شرايط حادثه‌ديدگان كه شش نفر بودند رسيدگي كردند.» او گفت: «متاسفانه طي بررسي‌هاي صورت‌گرفته مشخص شد كه در پي اين تصادف پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.» به گفته وليپور، پس از رسيدگي به وضعيت حادثه ديدگان، نيروهاي امدادي محل حادثه را به مقصد پايگاه‌هاي خود ترك كردند.

تيراندازي  مرگبار  در  فلوريدا

در حادثه تيراندازي در شهر تالاهاسي واقع در ايالت فلوريداي امريكا، يك نفر كشته و هشت نفر ديگر زخمي شدند. به گفته مقامات پليس ايالتي، شنبه شب چند نفر در يكي ازخيابان‌هاي شهر تالاهاسي اقدام به تيراندازي كردند. اين مقامات پليس ايالتي اعلام كردند كه پس از تيراندازي يك مرد زخمي را خارج از مغازه‌اي پيدا كردند كه بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه جان خود را از دست داد. بر اساس اين گزارش، پليس يكي از ضاربان را ديده كه به سمت جمعيت زيادي تيراندازي كرده و سپس متواري شده است. 
در همين حال نيروهاي پليس او را تعقيب كرده و به منظور جلوگيري از تهديد بيشتر به سمت او تيراندازي كردند. هشت نفر ديگر نيز در اين حادثه زخمي شده‌اند با اين حال تاكنون سن و هويت آنها اعلام نشده است. مقامات پليس ايالتي اعلام كردند كه تاكنون سه مظنون مرتبط با اين حمله مسلحانه دستگير شده‌اند و تحقيقات براي بررسي جزييات بيشتر آن در جريان است. به گزارش شبكه خبري سي‌ان‌ان، همچنين انگيزه اين تيراندازي هنوز مشخص نيست. تيراندازي‌هاي دسته‌جمعي به عنوان حوادثي تعريف مي‌شوند كه در آن چهار نفر يا بيشتر مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرند و حوادثي از اين دست به ويژه از آغاز سال جديد ميلادي (۲۰۲۲) تاكنون در ايالات مختلف امريكا شدت گرفته و به بحراني حتي جدي‌تر از قبل تبديل شده است.

تلفات توفان   نالگي در فيليپين  به ۹۸  نفر  رسيد

مقامات فيليپين اواخر روز يكشنبه اعلام كردند تعداد قربانيان توفان استوايي موسوم به نالگي كه اين كشور را درنورديد و منجر به وقوع سيل و رانش زمين در نواحي مختلف آن شد تاكنون به ۹۸ تن رسيده است. دست‌كم ۵۳ نفر از ۹۸ قرباني اين حادثه اهل استان ماگوئيندانائوي فيليپين هستند كه به دليل بارش شديد باران و حوادث مرتبط با آن جان خود را از دست داده‌اند. توفان روز يكشنبه از فيليپين خارج شد و به درياي جنوبي چين رسيد با اين حال بيش از يك ميليون نفر در چندين استان اين كشور تحت‌تاثير سيلاب ناشي از اين توفان قرار گرفته‌اند. مقامات فيليپين همچنين از زخمي شدن ۶۹ نفر و ناپديد شدن دست‌كم ۶۳ نفر ديگر خبر دادند. براساس آمارهاي رسمي، بيش از يك ميليون نفر تحت‌تاثير اين توفان قرار گرفته‌اند كه ۹۰۰ هزار نفر از آنها خانه‌هاي خود را تخليه كرده‌اند. همچنين مقامات فيليپين اعلام كردند كه بيش از ۴۱۰۰ خانه و زمين‌هاي كشاورزي زيادي نيز بر اثر سيلاب ناشي از اين توفان آسيب ديده‌اند. اين در حالي است كه اين كشور در حال آماده‌سازي خود براي يك بحران غذايي قريب‌الوقوع به دليل اختلالات عرضه جهاني بوده است. رييس‌جمهوري فيليپين نيز پيش از اين نسبت به آمار بالاي تلفات اين حادثه ابراز تاسف كرده است. به گزارش خبرگزاري شينهوا، او همچنين گفت: «ما در زمينه پيش‌بيني وقوع اين توفان و هشدار به مردم در مورد آن ضعيف عمل كرديم.»

141 قرباني بر اثر ريزش پلي  در هند

مقامات هند از افزايش شمار قربانيان حادثه فروريختن پل در اين كشور خبر داده و اعلام كردند كه تاكنون ۱۴۱ نفر در اين حادثه جان باخته‌اند. در پي فروريختن يك پل معلق، شب گذشته در ايالت گجرات واقع در غرب هند دست‌كم ۱۴۱ نفر جان خود را از دست داده و تعداد بسياري همچنان مفقود هستند. يك مقام محلي اعلام كرده است كه بيشتر قربانيان اين حادثه زن، كودك و ميانسال بوده‌اند. پل موربي هفته گذشته و پس از اتمام عمليات بازسازي براي عموم بازگشايي شد. مقامات محلي با بيان اينكه در زمان وقوع اين حادثه جمعيت قابل توجهي روي پل بوده‌اند، گفتند: «احتمال افزايش آمار قربانيان وجود دارد.»
به گزارش شبكه خبري بي‌بي‌سي، به گفته مقامات محلي تاكنون بيش از ۱۷۷ نفر نيز نجات پيدا كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون