• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5340 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۱ آبان

تعداد قربانيان حادثه مرگبار جشن هالووين در سئول به 156 نفر رسيد

عذرخواهي وزير كشور از مردم

حادثه مرگبار در جريان جشن هالووين در پايتخت كره جنوبي همچنان خبرساز است و به گفته مقام‌هاي سئول شمار تلفات به حداقل ۱۵۶ كشته افزايش يافته است. به گزارش خبرگزاري فارس، منابع رسانه‌اي در سئول خبر دادند كه «لي سانگ-مين» وزير كشور كره جنوبي در نشست پارلمان، از مردم به دليل ناتواني در مديريت ازدحام مرگبار در جريان مراسم هالووين در پايتخت عذرخواهي كرد. به گزارش «يونهاپ» كره جنوبي، شمار تلفات اين حادثه مرگبار كه شنبه شب در يكي از خيابان‌هاي سئول براي شركت‌كنندگان در مراسم هالووين اتفاق افتاد، به حداقل ۱۵۶ كشته رسيده است.
بنا بر گزارش اين خبرگزاري دولتي، عذرخواهي وزير كشور بعد از آن صورت گرفت كه رسانه‌ها گزارش‌ دادند كه پليس و ديگر نهادهاي دولتي در اجراي وظايف خود براي كنترل ازدحام جمعيت در منطقه «ايتائه وون» ناكام ماندند.
به گفته رسانه‌ها، ناتواني پليس و ديگر نهادهاي دولتي كره جنوبي در شرايطي انجام شده كه آنها مي‌دانستند جمعيت زيادي قرار است شنبه‌شب در سئول گردهم بيايند.
وزير كشور كره جنوبي در جمع قانونگذاران پارلمان گفت: «من عميقا از مردم عذرخواهي مي‌كنم كه با وجود مسووليت بي‌نهايت دولت در قبال امنيت مردم، حادثه اخير رخ داد.»
لي سانگ- مين در اين نشست ضمن تعظيم كردن در برابر نمايندگان پارلمان كره جنوبي به نشانه عذرخواهي، به آنها و مردم اين كشور قول داد كه او و دولت نهايت تلاش خودشان را براي جلوگيري از بروز اتفاقات مشابه انجام خواهند داد.
وزير كشور كره جنوبي پيش‌تر در اظهاراتي كه جنجالي شده بود، اعلام كرده بود حتي اگر نيروهاي پليس و آتش‌نشاني پيش از وقوع حادثه در محل حضور داشتند هم امكان جلوگيري كردن از آن وجود نداشت.
وي در نشست پارلمان كره جنوبي، ضمن پس گرفتن اين اظهاراتش عميقا ابراز تاسف كرد و گفت: «به دقت به ذهن خانواده‌هاي داغدار كه اعضاي عزيز خانواده را از دست دادند، توجه نكردم.»
بنا بر گزارش يونهاپ و ديگر رسانه‌هاي اين كشور، حادثه اخير در سئول مرگبارترين حادثه هشت سال اخير در كره جنوبي بوده است.
يون هي-كئوم، رييس پليس كره جنوبي ضمن اذعان به نواقص موجود براي ممانعت از حادثه مرگبار در سئول اعلام كرد كه ۳۰ نفر از مجروحان، حال‌شان وخيم است. به گفته مقام‌هاي كره جنوبي، در مجموع ۲۶ نفر از اتباع ايران، روسيه، چين، ازبكستان و برخي ديگر از كشورها در حادثه مرگبار روز شنبه كشته شدند.
تلاش وزارت خارجه براي انتقال هرچه سريع‌تر پيكر قربانيان ايراني 
«رضا عامري»، مديركل شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه با اشاره به حادثه غمبار جانباختن پنج هموطن ايراني در حادثه سئول (جشن هالووين) كه در آن جمع زيادي از اتباع كره و خارجيان مقيم آن كشور از جمله ۵ شهروند ايراني جان خود را از دست دادند، ضمن ابراز تاسف عميق و عرض تسليت به خانواده‌هاي داغدار و بازماندگان گفت: وزارت امور خارجه از طريق سفارت ايران در سئول و سفارت كره جنوبي در تهران از ابتداي وقوع حادثه، پيگيري جدي و موثر موضوع را در اولويت فعاليت‌هاي خود قرار داده است. وزارت خارجه در مذاكره با مقامات محلي، تمامي ابعاد حقوقي و قضايي از جمله انتقال هر چه سريع‌تر اجساد را پيگيري كرده و اقدامات لازم را تا حصول نتيجه دنبال خواهد كرد.
در اين حادثه پنج نفر به نام‌هاي آفاق راست منش، علي پراكند، ريحانه سادات آتشي، سميه مقيمي‌نژاد و عليرضا اوليايي جان باختند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون