• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5340 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۱ آبان

خبرخوان

مردم مرغ را چند مي‌خرند؟

مشاهدات ميداني حاكي از آن است كه مرغ گرم با قيمت هر كيلو ۶۳ تا ۶۹ هزار تومان در بازار عرضه مي‌شود. براساس مشاهدات ميداني از مغازه‌هاي سطح شهر تهران قيمت هر كيلو مرغ گرم كامل ۶۳ تا ۶۹ هزار تومان است و در فروشگاه‌هاي اينترنتي يا مرغ به شكل قطعه‌بندي شده نيز قيمت حتي بيشتر هم مي‌شود. گفتني است چندي پيش ستاد تنظيم بازار قيمت مصوب مرغ گرم را از كيلويي ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان افزايش داد، ولي آن‌طور كه بازار نشان مي‌دهد هنوز همه مغازه‌ها مرغ با قيمت مصوب ندارند.


نظر رييس كل بانك مركزي درباره وام نهضت ملي مسكن
علي صالح‌آبادي، رييس ‌كل بانك مركزي با تاكيد بر اينكه تسهيلات بانكي متناسب با پيشرفت طرح جهش مسكن پرداخت مي‌شود، گفت: هرقدر اين طرح در وزارت راه و شهرسازي پيشرفت بيشتري داشته باشد تسهيلات بانكي هم به همان تناسب پرداخت مي‌شود. صالح‌آبادي تصريح كرد: نهضت ملي مسكن به مرحله پرداخت وام، نرسيده است. بخشي از شرايط دريافت وام منوط به اين است كه فرد متقاضي بايد آورده‌اي داشته باشد. وي تاكيد كرد: دليل اينكه بخشي از افراد نتوانسته‌اند وام خود را دريافت كنند، اين بوده كه آنان هنوز آورده‌اي به همراه نداشته‌اند.


جزييات زمان‌بندي الزام موديان به صدور صورتحساب الكترونيك
زمان‌بندي الزام موديان به صدور صورتحساب الكترونيك در لايحه الحاق ۵ تبصره به ماده (۲) قانون پايانه‌هاي فروشگاهي و سامانه موديان تعيين شد. دولت لايحه الحاق 5 تبصره به ماده (2) قانون پايانه‌هاي فروشگاهي و سامانه موديان را با قيد دو فوريت تقديم مجلس كرد كه در صورت تصويب نهايي ارايه صورتحساب‌هاي الكترونيكي توسط موديان بزرگ و سپس موديان كوچك‌تر به صورت تدريجي و با برنامه زمان‌بندي مشخص انجام خواهد شد.


ضربه سخت  به كسب و كارهاي مجازي
احسان خاندوزي، وزير امور اقتصادي و دارايي در مراسم رونمايي از بسته حمايتي كسب و كارهاي اقتصاد ديجيتال اظهار كرد: طي يك الي دو ماه گذشته كسب و كارها ايام سختي را پشت سر گذاشتند و بسيار سخت و تلخ بود كه جمعي از افرادي كه به صورت خود اشتغالي و با تكيه بر فناوري نوين فعاليت مي‌كردند با مشكل رو به رو شدند. وي افزود: فضاي ناآرامي‌ها ضربه جدي به كسب و كارها وارد و ايام سختي را براي فعالان اين حوزه ايجاد كرد و حتما معيشت بسياري از خانوارها، ناشي از اين روزهاي سخت دچار تنگنا شد. شايد صداي آنها به گوش ما و شما كمتر رسيده باشد اما پيام‌هايي از سوي مردم دريافت كرديم و بسياري از مردم معيشت‌شان صرفا از اين بستر بود و وقتي داراي اختلال شد، مساله جدي براي خانوارها ايجاد كرد. به همين جهت مي‌گويم اميدوارم شيريني اين بسته حمايتي به كام فعالان حوزه كسب و كارهاي اينترنتي برسد و بتوانيم امنيت اقتصادي و سرمايه‌گذاري را بيش از پيش براي فعالان حوزه كسب و كار فراهم كنيم.


مصوبه هيات دولت براي تشكيل كميسيون خاص برنامه و بودجه

هيات وزيران در جلسه 1/8/1401 به استناد اصل يكصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تشكيل كميسيون خاص برنامه و بودجه را تصويب كرد: متن اين تصويب‌نامه به شرح زير است: براي بررسي مسائل برنامه و بودجه كشور از جمله لوايح برنامه‌هاي توسعه و بودجه سنواتي و اصلاح آنها و در اجراي تبصره ماده (6) آيين‌نامه داخلي هيات دولت، كميسيون خاص برنامه و بودجه به رياست رييس سازمان برنامه و بودجه كشور و عضويت وزيران و معاونين رييس‌جمهور در مورد احكام، بخش‌ها و جداول مربوط (حسب مورد) در دفتر هيات دولت با تامين اعتبارات لازم و اصلاح ساختار سازماني دفتر هيات دولت (علاوه بر تشكيلات فعلي با همكاري سازمان‌هاي برنامه و بودجه كشور و اداري و استخدامي كشور و نهاد رياست‌جمهوري) تشكيل مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون