• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5341 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۲ آبان

جنبش‌هاي ادبي

 جلد دوم «جنبش‌هاي ادبي» نوشته ايرا مارك ميلن با ترجمه محمدتقي فرامرزي در 319 صفحه با قيمت 145 هزارتومان در انتشارات كاوش‌پرداز عرضه شده است.
در مقدمه مترجم آمده است: «هدف از تاليف و ترجمه كتاب «جنبش‌هاي ادبي»، فراهم كردن يك راهنماي جامع و معتبر براي خوانندگان علاقه‌مند به مطالعه، درك و لذت بردن از آثار برجسته ادبي و جنبش‌هاي ادبي با امكان دسترسي آسان به اطلاعات مرتبط با تك‌تك جنبش‌ها و آثار ادبي در سير تاريخ ادبيات جهان است. اين كتاب (6 جلدي به فارسي)، علاوه بر علاقه‌مندان به ادبيات جهان و نقد ادبي، براي استادان، دانشجويان دوره‌هاي كارشناسي و بالاتر، معلمان و پژوهندگان در زمينه جنبش‌ها و نقد ادبي، منبعي مفيد و ضروري است.  اطلاعات گنجانده شده در ذيل عنوان هر جنبش ادبي، شامل مقدمه‌اي بر آن؛ بحث درباره شماري از نويسندگان برگزيده و آثار مرتبط با آن؛ تحليل مضمون‌هاي غالب در آن و تشريح فنون ادبي به كار رفته در آن جنبش مي‌شود».
بخش‌های دیگری با عنوان اقتباس‌های رسانه‌ای و پیشنهادهایی برای مطالعه بیشتر آثار داستانی و غیرداستانی درباره مضمون‌ها و موضوعات مشابه بر کتاب افزوده شده است. از دیگر اجزای کتاب می‌توان به اندیشه‌ها و سرنخ‌های موضوعی برای پژوهش، پرسش‌هایی برای مطالعه و فهرست‌هایی از منابع انتقادی حاوی مطالب بیشتر درباره هر جنبش ادبی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها