• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5346 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۸ آبان

بهانه جديد براي بالابردن قيمت لبنيات

«زيان ۳۰۰۰ توماني در توليد هر كيلو شير»؛ اين موضوع را فرهاد اكبري، رييس هيات‌مديره اتحاديه مركزي دامداران ايران گفته است. او دليل افزايش هزينه توليد شير را به بالا رفتن قيمت نهاده‌هاي دامي مرتبط دانست. وي عنوان كرد: بر اساس آخرين قيمت مصوب ستاد تنظيم بازار، هر كيلوگرم شير خام ۲.۳ درصد چربي و سه درصد پروتيين درب دامداري بايد ۱۲ هزار تومان از دامداران خريداري كنند. اما همواره قيمت خريد شير خام از دامداران كمتر از اين بوده است. ناصر استاد احمدي، مديرعامل تعاوني گاوداران مهاد و كارشناس رسمي دادگستري، ضمن رد زيان ۳۰۰۰ توماني در توليد هر كيلو شير به تجارت‌نيوز گفت: اين موضوع شامل تمام دامداري‌ها نمي‌شود. اغلب دامداري‌هايي كه خرد و كوچك هستند و توليد شير بالا و باكيفيتي ندارند متحمل اين زيان مي‌شوند. وي افزايش نرخ خوراك دام را در افزايش زيان توليد شير موثر دانست و افزود: به‌طوركلي نمي‌توان زيان ۳۰۰۰ توماني در توليد شير را به تمام دامداري‌ها تعميم دهيم. اگر اين موضوع را از شركت‌هاي بزرگ لبني كه داخل بورس هستند پيگيري كنيد، موضوع زيان توليد را رد مي‌كنند.

پرتقال‌هاي نارنجي‌رنگ در اين موقع سال سالم نيستند

مجتبي شادلو، عضو هيات‌مديره اتحاديه باغداران كشور مي‌گويد در اين موقع سال پرتقال‌هايي كه به‌طور كامل نارنجي رنگ هستند سالم نيستند، زيرا به صورت مصنوعي رنگ‌آوري شده‌اند. وي با اين اينكه امسال توليدات مركبات در شرايط خوبي قرار دارد، گفت: اين يعني امسال هم كيفيت محصولات بهتر شده و كميت آن مناسب است و پيش‌بيني مي‌شود امسال نسبت به سال گذشته در مركبات حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزايش توليد داشته باشيم. وي افزود: برداشت نارنگي پيش‌رس از شهريورماه آغاز شد و در حال حاضر نيز وارد برداشت نوع ديگر آن يعني انشو شده‌ايم. تا اسفندماه نيز انواع ديگر نارنگي برداشت خواهد شد. پرتقال نيز اگر چه تاكنون برداشت‌هايي شده اما برداشت درخت‌رس و بازارپسند آن اواخر آبان و اوايل آذر شروع مي‌شود.

زمزمه‌هاي افزايش سهم ماليات در لايحه بودجه 1402

تمركز تامين منابع در لايحه بودجه امسال از فروش اوراق برداشته شده و به سمت ماليات و كمي نفت رفته بود؛ به‌طوري‌كه دولت منابع حاصل از ماليات را به ۵۲۶هزار ميليارد تومان افزايش داده بود كه نسبت به بودجه ۱۴۰۰ افزايشي ۶۱.۸درصدي داشت. روندي كه مستندات از ادامه آن حكايت دارند و طبق قول سيد احسان خاندوزي، وزير اقتصاد به مجلسي‌ها، قرار است اقتصاد كشور تا پايان فعاليت دولت سيزدهم، وارد فصلي جديد از دوران ماليات‌ستاني و رهايي از بودجه مبتني بر نفت شود.

معافيت مالياتي شامل كسب‌وكارهاي اينترنتي هم مي‌شود

با توجه به آيين‌نامه حمايت از كسب‌وكارهاي اقتصاد ديجيتال، كاربراني كه كسب‌وكارهاي آنها در پلت‌فرم‌هاي داخلي باشد و سابقه مالياتي نيز نداشته باشند تا سقف دو ميليارد تومان از ماليات معاف مي‌شوند. طبق اين آيين‌نامه، تخفيف مالياتي براي كسب‌وكارهاي مشمولي كه داراي پرونده مالياتي هستند، در نظر گرفته شده و بر اين اساس، اگر كسب‌وكاري داراي پرونده مالياتي باشد در صورت فعاليت در پلت‌فرم‌هاي داخلي از تخفيف‌هاي مالياتي برخوردار خواهند شد.

تامين گندم كشور براي۷ ماه آينده

سيد سعيد راد، معاون وزير جهاد كشاورزي از تامين و ذخيره حداكثري گندم در كشور خبر داد و گفت: ماده اوليه توليد نان يعني گندم تا خرداد ماه سال آينده پاسخگوي مصرف كشور است. راد رشد ۲.۵ برابري قيمت خريد تضميني گندم در سال ۱۴۰۱ را اتفاقي مهم و موثر در زنجيره تامين اين محصول اعلام كرد و گفت: امسال بيش از ۸۳ هزار ميليارد تومان به حساب گندمكاراني كه محصول خود را به مراكز خريد اين شركت تحويل دادند واريز شد كه يك‌هزار و ۵۸۳ ميليارد تومان نيز از مجموع پرداختي به گندمكاران در پنج سال گذشته بيشتر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون