• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5347 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۹ آبان

روي خط خبر

سياست اصولي ايران  مخالفت با جنگ است

پاد| دبير شوراي امنيت ملي روسيه ديروز راهي تهران شد و ضمن ديدار با علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي با ابراهيم رييسي نيز ديدار كرد. رييسي در ديدار «نيكلاي پاتروشف» دبير شوراي امنيت ملي روسيه گفت: همكاري كشورهاي مستقل، قاطعانه‌ترين پاسخ به سياست تحريم و بي‌ثبات‌سازي امريكا و متحدينش است. رييسي با تاكيد بر اينكه سياست اصولي ايران مخالفت با جنگ است، اظهار داشت: توسعه دامنه و تصاعد سطح جنگ باعث نگراني همه كشورها است. نيكلاي پاتروشف دبير شوراي امنيت ملي روسيه نيز با ارايه گزارشي از وضعيت همكاري‌هاي دو جانبه تاكيد كرد: براي توسعه همكاري‌ها در حوزه‌هاي سياسي، ‌تجاري، ‌انرژي، كشاورزي و ترانزيت، بسيار فعالانه تلاش مي‌كنيم و كميسيون مشترك اقتصادي ايران - روسيه نيز به خوبي پيگير اجراي توافقات روساي جمهور دو كشور است. علي شمخاني نيز در ديدار با دبير شوراي عالي امنيت ملي روسيه از آكاده ايران براي نقش‌آفريني براي پايان جنگ روسيه با اوكراين خبر داد.


تضميني براي تداوم صبر راهبردي ايران وجود ندارد
واجا| وزير اطلاعات درباره اقدامات عربستان عليه ايران گفت: «ايران تاكنون با عقلانيت استوار، صبر راهبردي در پيش گرفته است ولي هيچ تضميني براي تداوم اين صبر راهبردي در صورت تداوم دشمني نمي‌دهد. بي‌ترديد اگر اراده ايران به مقابله به مثل و مجازات اين كشورها تعلق بگيرد، كاخ‌هاي شيشه‌اي فروخواهند پاشيد و اين كشورها روي ثبات و پايداري را نخواهند ديد.» خطيب بيان كرد: «بيانيه مشترك وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بسيار مستند و مبتني بر مجموعه‌ اطلاعات دو دستگاه علاوه بر كيس‌هاي اطلاعاتي كشف شده است. پيشنهاد من به نخبگان جامعه اعم از حوزه و دانشگاه و رسانه‌ها و وكلا و قضات و كارگزاران نظام، پژوهشگران و به‌ طور خلاصه به همه دانش‌آموخته‌ها و اهل مطالعه اين است كه اين بيانيه را با دقت مطالعه نمايند.»


روايت فاطمه هاشمي از اولين ملاقات با «فائزه» در اوين

اعتماد|فاطمه هاشمي‌رفسنجاني در اينستاگرام خود نوشت: به‌رغم گذشت بيش از يك ماه از بازداشت فائزه‌، دوشنبه هفته گذشته مراجعه مامان و اعضاي خانواده به زندان اوين براي ملاقات، به‌رغم دو ساعت معطلي، ناكام ماند. روز يكشنبه پانزدهم آبان مجددا همراه مامان نگران به ملاقات فائزه و مهدي رفتيم و موفق به ملاقات شديم. عكس‌العمل مامان در مواجهه با فائزه در زندان جالب بود. وي مات و مبهوت فائزه را نگاه مي‌كرد و چشم از او برنمي‌داشت. پرسيدم: خيلي خوشحاليد كه فائزه را مي‌بينيد؟ گفت: چه خوشحالي؟ مگر خوشحالي دارد كه فائزه در زندان است؟ آيا واقعا جاي فائزه زندان است؟! گفتني است فائزه هاشمي‌رفسنجاني پنجم مهرماه بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.


ابراز «تعجب» و پاسخ تند خاندوزي به قاليباف

در شرايطي كه قاليباف در تذكري خطاب به خاندوزي از لفظ‌هايي چون خستگي و رودربايستي استفاده كرده بود، وزير اقتصاد در واكنش به اين اظهارات گفت: حرف‌هاي آقاي قاليباف اظهارنظر خيلي تعجب‌برانگيزي براي بنده بود. اميدوار هستم كه دوستان كمك كنند به برخي از كارهاي عقب‌مانده‌اي كه آنها بايد جلو برود و به جاي اينكه عباراتي كه القاي اختلاف و تفرقه و دوگانگي بين قوا مي‌كند را بر زبان بياورند، كمك كنند به اينكه ماهانه اين امور را جلو ببريم. خاندوزي درباره تذكر روز سه‌شنبه رييس مجلس به او درباره تبصره هجده و استفاده از لفظ خستگي و رودربايستي براي وي گفت: البته بنده دغدغه رييس مجلس را درخصوص تسهيلات اشتغالزايي درك مي‌كنم اما بيش از يكسال است كه آقاياني كه اهل خستگي و رودربايستي بودند، رفته‌اند. از موضع‌گيري كه آقاي رييس مجلس داشتند تعجب كردم به جهت اينكه ديوان محاسبات مجلس رسما اعلام كرد در حالي كه تا سال ۹۹ عملكرد تسهيلات تبصره ۱۸ قريب به ۱۰درصد بوده ما در يكسال گذشته ۱۰۲درصد عملكردمان در تسهيلات تبصره ۱۸ بوده است يعني از ۱۸ هزار ميليارد تومان مجموع بودجه‌اي كه اختصاص پيدا كرده براي تسهيلات اشتغال‌زايي به دليل اهرم كردن با منابع بانكي ۴۶ هزار ميليارد تومان تسهيلات بانكي پرداخت شده و در مرحله نهايي قرار دارد كه اين در تاريخ عملكرد تسهيلات اشتغال‌زايي بي‌سابقه است. خاندوزي يادآور شد: يك لايحه دو فوريتي در ۱۴۰۰ ارسال كرديم براي اصلاح قوانين مربوط به اموال تمليكي كشور كه با دو فوريت در دولت به تصويب رسيد، مطلع هستيد دوفوريت يعني تقاضاي بررسي ظرف ۷۲ ساعت، خب تا امروز كه بيش از ۳۰۰ روز گذشته است، هنوز همان لايحه دو فوريتي اعلام وصول نشده است اميدواريم كه حركت‌ها بيشتر به سمت همگرايي براي حل مشكلات كشور باشد تا القاء اختلاف بين قوا.


سازوكار بررسي  لايحه بودجه تغيير كرد
ايسنا|دولت موظف است بخش اول لايحه بودجه را حداكثر تا پانزدهم آبان ماه هر سال به مجلس تقديم كند. نمايندگان مجلس دولت را مكلف كردند تا لوايح بودجه سنواتي را در دو بخش احكام و جداول تفصيلي بودجه در دو مقطع زماني به مجلس ارايه كند. نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز، گزارش كميسيون آيين‌نامه داخلي درمورد طرح الحاق يك تبصره به ماده (۱۸۲) قانون آيين‌نامه داخلي مجلس را كه به تغيير در نحوه بررسي لايحه بودجه سنواتي در مجلس باز مي‌گشت، بررسي كرده و درنهايت آن را به تصويب رساندند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون