• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5349 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ آبان

ر.ي خط خبر

گاف عجيب سخنگوي دولت درباره اينترنت ملي!
خبرآنلاين| علي بهادري جهرمي در مشهد بر اساس نوشته ايرنا چيزي درباره شبكه ملي اطلاعات گفته كه در تناقض آشكار با گفته‌هاي وزير ارتباطات دولت است. آماري كه حتي وزير ارتباطات دولت هم آن را قبول ندارد! بهادري جهرمي گفته است: «در فيلترينگ پيام‌رسان‌هاي خارجي به گونه‌اي تدبير شد كه مردم از پيام رسان خارجي به پيام‌رسان داخلي كوچ كنند، البته اين فيلتر مسكن مقطعي است و سياست دولت در حوزه فضاي مجازي شبكه ملي اطلاعات است، در طول هشت سال گذشته شبكه ملي اطلاعات كمتر از ۱۰ درصد پيشرفت داشته، اما در يكسال اول دولت ۳۰ درصد رشد و در مجموع ۴۰ درصد رشد را نشان مي‌دهد.» او درحالي اين ادعا را در خبري كه ايرنا منتشر كرده، طرح كرده است كه در يك‌ماهه گذشته دو بار وزير ارتباطات دولت سيزدهم درباره ميزان پيشرفت شبكه ملي اطلاعات سخن گفته و تاكيد كرده است سهم دولت قبل از اين پيشرفت بيش از ۳۰ درصد بوده است و در اين دولت شبكه ملي اطلاعات بين ۴۵ تا ۵۰ درصد است. زارع‌پور آخرين بار اين جملات را در ميان نمايندگان در كميسيون فرهنگي و پس از آن در گفت‌وگو با سايت خانه ملت مطرح كرده است. خبري كه در همه رسانه‌ها از جمله ايسنا بازنشر شده است. جملاتي كه خط بطلاني است بر ادعاي علي بهادري جهرمي كه مشخص نيست صحبت‌ها و گزارش‌هاي وزير ارتباطات دولت را نخوانده است يا در فضاي پرالتهاب دانشجويي اينگونه آمار را اشتباه كرده است. بايد ديد بهادري جهرمي گفته‌هايش در اين باره را تكذيب مي‌كند و البته واكنش آذري جهرمي وزير پيشين ارتباطات به اين ادعاي مطرح شده از سوي سخنگوي دولت چه خواهد بود؟


رفتارهاي ناهنجار امروز  ريشه در برجام
ايسنا| در شرايطي كه اصولگرايان از سال 98 مجلس را در اختيار گرفته‌اند و از سال 1400 به بعد نيز ساختار يكدست مديريتي و حاكميتي را در اختيار گرفته‌اند هنوز تلاش مي‌كنند مشكلات را به نحوه مديريتي دولت قبل حواله كنند. فريدون عباسي رييس پيشين سازمان انرژي اتمي و نماينده فعلي مجلس گفت: جرياني در داخل است كه اميد دارد بتواند تمام مسائل را با غربي‌ها از طريق مذاكره حل كند. ادامه اين جريان فكري در خشونت‌هاي اخير در سطح جامعه نيز ديده مي‌شود. اين رفتارهاي ناهنجاري كه امروز در سطح جامعه مي‌بينيم ريشه در تفكري دارد كه به دنبال برجام و حل تمام مسائل با غربي‌ها بود. عباسي درباره روند مذاكرات هسته‌اي و ادعاهاي طرف‌هاي غربي، بيان كرد: از نظر بنده رفتار ما در گذشته با طرف‌هاي غربي به نحوي بوده است كه طمع را در طرف‌هاي مقابل تشديد كرده است. با واگذاري خيلي از دستاوردهاي كشور و پذيرفتن تكاليف اضافه بر ان.پي.تي و قوانيني كه در بحث هسته‌اي در حوزه بين‌المللي وجود داشته است طمع دشمن تشديد شده است.


مداح معروف: 
ديدم باتوم به زن مردم مي‌زدند

فارس| در واكنش به رخدادهاي اخير، رضا هلالي، مداح معروف گفت: من هم ديدم كه باتوم به زن مردم مي‌زدند. آن اقدام هم اشتباه بود و من اگر بودم دفاع مي‌كردم. برخي خطاهاي نابخشودني مي‌كنند. بچه‌ها شهر كه شلوغ شود، كارهاي مختلف مي‌كنند. به خاطر خواهر و مادر خود مراقب كشور و نظام باشيد. رضا هلالي افزود: به حضرت زهرا(س) من را متهم به مزدور نظام نكنيد. در اين عمر ۴۰ ساله مزدور كسي نبودم. روزي مرا به جرم شور خواندن از منبر پايين مي‌كشيدند، اما از همان روز ايستادم و پاي حرف درست مي‌ايستادم. هلالي با بيان اينكه من اين منبر امام حسين(ع) را با هيچ چيز عوض نمي‌كنم، اما شما امام حسيني در آن طرف به من نشان بده، گفت: هياتي‌ها را احساسي مي‌كنند؛ مثلا مي‌گويند آب به خدانور ندادند و روضه مي‌خوانند. خُب آدم عتيقه! تا ديروز كه مي‌گفتي امام حسين ما افسانه است، حالا امروز با همان حرف‌ها ما را مي‌خواهي همراه كني. اين فرد ۱۷ سرقت داشته است.


افراد شاخص اعتراض‌ها به كميته انضباطي احضار شده‌اند
فرارو|رييس دانشگاه علامه‌طباطبايي در نشست هم‌انديشي و گفت‌وگو با اعضاي هيات‌علمي دانشكده علوم اجتماعي در خصوص نحوه برخورد با دانشجويان منتقد مباحثي را مطرح كرد و گفت: افراد شاخص اين اعتراض‌ها كه پيش‌تر هم تذكر گرفته بودند براي توضيح به كميته انضباطي احضار شده‌اند. بر اساس مقررات مصوب سال ۱۳۷۴، به رييس دانشگاه اجازه داده شده كه اگر بخواهد مي‌تواند دانشجويي كه به كميته انضباطي احضار شده است را از حضور در دانشگاه محروم كند. عبدالله معتمدي با تاكيد بر اينكه دانشجويان بايد در قبال رفتار خود مسووليت‌پذير باشند، افزود: ما بايد شرايطي را فراهم كنيم كه دانشجو از فضاي احساسي و هيجاني به سمت عقلانيت حركت‌كند و پشتوانه‏ مستند براي حرف‌‏ها و اعتراضات خود داشته باشد. به هر حال دانشجو بايد جامعه‌پذيري و آداب گفت‌وگو را ياد بگيرد، انتقادپذيري و تحمل مخالف را تمرين كند و بايد بياموزند به جاي نگاه به حرف‌هاي خارج از دانشگاه از درون دانشگاه سخن‌ بگويد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون