• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5351 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان

كنفرانس سرپايي كي‌روش و باقي ماندن ابهامات

بدرقه تيم ملي در ميان بيم و اميد

 گروه ورزش

روز يكشنبه كنفرانس خبري سرمربي تيم ملي بدون توضيح خاصي لغو شد و اعلام ليست نهايي تيم ملي نيز تا ساعت پاياني روز به تعويق افتاد. مقامات فدراسيون بعد از لغو برنامه گفتند كنفرانس خبري روز دوشنبه برگزار مي‌شود اما همان موقع نيز مي‌شد حدس زد كه با توجه به برنامه فشرده تيم ملي شامل يك جلسه تمرين، برنامه ديدار با رييس‌جمهور و حضور در فرودگاه براي پرواز ساعت ۱۶ احتمالا نشست خبري دركار نخواهد بود. 

در واقعيت همين اتفاق هم رخ داد. روز گذشته كارلوس كي‌روش تنها چند دقيقه از زمان شروع تمرين را نه در يك كنفرانس خبري و در مكاني مشخص كه به صورت فست‌فودي و در حالت ايستاده به پاسخگويي به بخشي از سوالات خبرنگاران آن هم به صورت كلي و سربسته اختصاص داد و درنهايت با يك خداحافظي خبرنگاران را ترك كرد. ‌
كارلوس كي‌روش در ابتدا بدون آوردن دليل موجه و صرفا با يك عذرخواهي در مورد لغو جلسه ديروز صحبت‌هايش را آغاز كرد. كي‌روش گفت: «در درجه اول اجازه بدهيد عذرخواهي كنم از تك‌تك شما بابت لغو كنفرانس خبري ديروز. قرار بود كنفرانس مطبوعاتي داشته باشيم و ليست‌ را اعلام كنيم، اما متاسفانه مجبور شدم كنفرانس را لغو كنم. از همه شما از صميم قلب عذرخواهي مي‌كنم.»
سرمربي تيم ملي در ادامه به ليست نهايي اشاره كرد و اظهار داشت: «ما‌ بعد از آخرين مشاهدات مخصوصا از كشور تركيه ليست 25 نفره را اعلام كرديم. همان‌طور كه ديديد 4 دروازه‌بان داريم؛ تصميم گرفتيم 4 دروازه‌بان به جام جهاني ببريم، نه‌تنها آنها استحقاق حضور در جام جهاني را دارند كه مي‌توانند آنجا در تمرينات به كار ما بيايند. 8 مدافع، 7 هافبك و 6 مهاجم هم انتخاب كرديم. اعتقاد شخصي من اين است كه اين بازيكنان در حال حاضر تعادل بهتري از بُعد گروهي در تيم ما ايجاد مي‌كنند.
كي‌روش با اشاره به نفرات خط خورده افزود: «مطمئنا از بعد شخصي اگر نگاه كنيم كار بسيار دشواري براي من بود كه چند نفر از بازيكنان را از ليست كنار بگذارم. اين براي يك سرمربي هميشه تصميم سختي است. به خاطر اينكه ساير بازيكنان هم استحقاق داشتند در تيم ملي حضور داشته باشند. ولي وقتي مي‌خواهيد بهترين تصميمات را براي تيم بگيريد، بايد بتوانيد تعادل تيم را حفظ كنيد و راهكارهاي عميقي را در تيم به كار بگيريد.» كي‌روش در ادامه توضيحي راجع به اينكه چرا بايد چهار دروازه‌بان با خود به جام جهاني ببرد يا چرا يك جاي خالي در ليست نگه داشته، ارايه نكرد. 
خبرنگاران به صورت مشخص در مورد دلايل لغو كنفرانس خبري روز يكشنبه و شايعات عجيبي كه در اين رابطه شكل گرفت و اينكه آيا چيزي از چشم مردم پنهان شده از سرمربي تيم ملي پرسيدند اما كي‌روش باز هم توضيح قابل‌توجهي ارايه نكرد. او گفت: «من شرايط را پنهان نكردم. مطمئنا يك‌سري مسائل و مشكلات هست اما وظيفه ما اين است كه مشكلات را حل كنيم. هميشه من تلاش مي‌كنم بجنگم و مشكلات را حل كنم. شما من را مي‌شناسيد، من هميشه علاقه دارم بهترين راهكار ممكن را انتخاب كنم. همه تصميماتي كه من گرفتم، بر اين اساس بوده كه منافع تيم بالاتر از بازيكن، مربي و همه باشد. تلاش كردم هميشه تيم را در نقطه بالاتري قرار بدهم.»
سوال بعدي اين بود كه برخي رسانه‌ها و حتي خبرگزاري‌هاي خارجي از فشار براي كنار گذاشتن سردار آزمون نوشتند. آيا اين مساله صحت داشته؟ كي‌روش پاسخ داد: «هميشه دور و بر ما اين شايعات هست. سردار به همراه يكي از مربيان بدنساز ما ديروز وارد قطر شده و اين نشان مي‌دهد كه شايعات درست نيستند. با هواداراني كه در قلب‌مان هستند، بيشترين تلاش را خواهيم كرد.» 
سرمربي تيم ملي در ادامه به مصدوميت اميد ابراهيمي اشاره و بيان كرد: «اميدوار هستيم كه بعد از مصدوميت اميد ابراهيمي ديگر مصدوم نداشته باشيم و همين‌طور بايد از مصدوميت جلوگيري كنيم. ولي تصميم من براي انتخاب ليست، همان‌طور كه گفتم از بعد شخصي نبود و از بُعد تعادل تيم بود.»
سرمربي پرتغالي تيم ملي در ادامه افزود: «امروز تهران و ايران را ترك مي‌كنيم. كاري را كه فكر مي‌كرديم مقدور است، انجام داديم، مطمئنا همه اين را مي‌دانند كه اين آمادگي صحيح نبود اما اين هم جزئي از برنامه است و همين‌طور باتوجه به مسائل پس از كوويد، با اين مسائل روبه‌رو شديم. طبق محدوديت‌ها، بهترين تلاش‌مان را كرديم؛ ولي قسمتي از اين آماده‌سازي را مديون باشگاه‌ها هستيم و از آنها و سرمربيان و مديران‌شان تشكر مي‌كنيم.
آخرين بخش اظهارات كي‌روش قبل از گفتن جمله «ممنونم» و ترك خبرنگاران هم اين جملات بود: «مطلبي كه فكر مي‌كنم مهم است اين است كه ما افراد حرفه‌اي در فوتبال هستيم. هميشه چارچوب انگيزشي كه من سعي كردم پياده كنم اين بوده كه ما در فوتبال حرفه‌اي هستيم، همانند صنايع مختلف... دندان‌پزشكان، افراد صنعتگر و... ما سازنده خوشحالي و افتخار و غرور هستيم و تمام تلاشي كه مي‌كنيم اين است كه به بهترين‌ها متعهد باشيم، با يك روحيه جنگجويانه بازي كنيم، با يك روحيه برد. سعي مي‌كنيم موفقيت را براي فوتبال ايران كسب كنيم. نمي‌خواهم كسي شكي در اين باره داشته باشد. نمي‌خواهم كسي شكي درباره اين اصل بنيادين فوتبال داشته باشد؛ وظيفه ما اين است كه داخل زمين يك الگو باشيم، يك تيم متحد، تيمي كه اتحاد و هماهنگي را هميشه نشان مي‌دهد. ما براي هواداران، فوتبال بازي مي‌كنيم و به عنوان سازندگان غرور، شادي و افتخار، مطمئنا براي هواداران ايراني بيشترين تلاش را خواهيم كرد.»
سرمربي تيم ملي بعد از اين جملات و در حالي كه اصحاب رسانه به وضوح سوال‌هاي مشخصي از او داشتند محل را ترك كرد و كنفرانس عجيب خود را به پايان رساند. 
تيم ملي بعد از يك جلسه تمرين راهي نهاد رياست‌جمهوري شد تا دم سفر با ابراهيم رييسي ديدار كند. بازيكنان ملي‌پوش در لابي هتل المپيك درحالي كه كت ‌و شلوارهاي فرم خود را بر تن كرده بودند با بدرقه برخي اهالي رسانه و ساير حاضرين به سمت نهاد رياست‌جمهوري حركت كردند. 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون