• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5351 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان

خبرخوان

تهران در سيطره خانه‌هاي خالي!

آخرين آمار و ارقام كه در سال ۱۳۹۹ ارايه شد از وجود ۵۰۰ هزار واحد مسكوني خالي از سكنه در استان تهران حكايت داشت كه حدود ۲۰درصد واحدهاي خالي كل كشور را به خود اختصاص داد. اين در حالي است كه به گفته شهردار تهران ۵۱درصد خانوارها در اين كلانشهر مستاجر هستند هم‌اكنون برخي آمارهاي غيررسمي حاكي از وجود ۶۰ هزار واحد خالي در منطقه ۲۲ تهران به عنوان اصلي‌ترين كانون ساخت و ساز در پايتخت است. گفته مي‌شود بيش از ۱۳۰ هزار واحد مسكوني در منطقه ۲۲ قرار دارد در حالي كه تعداد خانوارهاي ساكن در اين منطقه حدود  ۷۵  هزار خانوار است.


گاز بيش از يك ميليون  مشترك خانگي رايگان شد
مسلم رحماني، سرپرست مديريت هماهنگي امور گازرساني شركت ملي گاز با اشاره به رايگان شدن گازبهاي تعدادي از مشتركان خانگي گفت: مشتركاني كه شامل گازبهاي رايگان شدند و در سه پله نخست قرار دارند، حدود يك ميليون و ۱۱۹ هزار مشترك هستند. وي اظهار داشت: از اين تعداد ۸۷۳ هزار مشترك مربوط به كميته امداد امام خميني (ره) و ۲۴۶ هزار مشترك هم مربوط به سازمان بهزيستي است.


 قيمت سكه:
 16 ميليون و 100 هزار تومان

در بازار آزاد روز دوشنبه 23 آبان ماه قيمت طلاي ۱۸عيار هر گرم يك ميليون و ۴۹۰ هزار تومان و قيمت سكه تمام‌بهار آزادي طرح جديد ۱۶ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام شد و قيمت طلاي 18عيار هر گرم يك‌ ميليون و 490 هزار تومان، قيمت سكه تمام‌بهار آزادي طرح قديم 15 ميليون و 100 هزار تومان و قيمت سكه تمام‌بهار آزادي طرح جديد نيز 16 ميليون و 100 هزار تومان رسيد. در بازار سبزه‌ميدان، قيمت نيم‌سكه بهار آزادي 8 ميليون و 750 هزار تومان، ربع سكه بهار آزادي 5 ميليون و 700 هزار تومان و سكه يك‌گرمي 3 ميليون و 200 هزار تومان تعيين شده است و به فروش رسيد.


توزيع مويرگي ۳ ميليون تن كالاي اساسي
شركت بازرگاني دولتي ايران اعلام كرد: ميزان ارسال كالاهاي اساسي به مراكز جمعيتي كشور در هفت ماهه امسال به ۳ ميليون تن رسيد. شبكه حمل و نقل كالاهاي اساسي كشور به عنوان يكي از زنجيره‌هاي تامين اين كالاها، از ابتداي سال جاري تا پايان مهر ماه، دو ميليون و ۸۸۳ هزار تن انواع گندم، برنج، شكر، روغن و دانه‌هاي روغني را در قالب حمل و نقل جاده‌اي و ريلي به مقصد ۴۶۹ شهرستان و ساير مراكز جمعيتي به صورت مويرگي ارسال كرده است. براساس اين گزارش، امسال بيش از هفت ميليون و ۲۰۰ هزار تن گندم از كشاورزان خريداري شد كه با توجه به اينكه گندم، اصلي‌ترين ماده غذايي در سفره ايرانيان است و در تهيه نان و ساير فرآورده‌هاي گندم كاربرد دارد، اين محصول بيش از ساير كالاهاي اساسي از مبادي توليد به مراكز جمعيتي ارسال شده است.


حذف  ارز ۴۲۰۰  توماني  منجر  به  بحران  نشد
سيدرضا فاطمي امين، وزير صمت گفت: اگرچه حذف ارز ۴۲۰۰ توماني منجر به بروز برخي از مشكلات شد اما بحران به وجود نياورد؛ اين دوران گذار را هم پشت سر مي‌گذاريم. وزير صمت در ادامه به حذف ارز ۴۲۰۰ توماني اشاره كرد و افزود: بخشي از ارز ۴۲۰۰ توماني براي تامين نهادهاي دامي، ذرت، جو و... اختصاص داشت، اما بخش ديگري از اين ارز براي نرخ محاسبه تعرفه واردات مبناي گمرك بود كه تورم زيادي ايجاد مي‌كرد. در اين راستا سود بازرگاني زير ۳۵ و ۴۰ درصد كه در اختيار دولت بود را نصف و براي برخي يك‌چهارم كرديم.


 قانون  بودجه ۱۴۰۲  در  اولويت  اول  مجلس
محمدرضا ميرتاج‌الديني، عضو كميسيون برنامه و بودجه درخصوص وضعيت بررسي بودجه و برنامه هفتم توسعه در مجلس شوراي اسلامي گفت: بررسي بودجه سال 1402 مقدم بر برنامه هفتم توسعه است و اگر هر دو اين موارد باهم به مجلس برسد، ابتدا لايحه بودجه مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد و سپس برنامه هفتم. وي ادامه داد: در صورتي كه برنامه هفتم پيش از قانون بودجه به تصويب نرسد، برنامه ششم براي يك سال تمديد خواهد شد. بررسي برنامه هفتم توسعه خود ممكن است به شش ماه زمان نياز داشته باشد در نتيجه عملا اجراي قانون برنامه هفتم توسعه به سال بعد موكول خواهد شد.


بازار  خودرو  بدون  مشتري!

بررسي روند قيمت‌ها در بازار خودرو طي يك ماه اخير و مقايسه آن در بازه پيش از افزايش نرخ ارز و پس از آن نشان مي‌دهد كه بازار با افزايش قيمت قابل توجهي طي اين مدت روبه‌رو شده است؛ به گونه‌اي كه قيمت پرتيراژها از چهار ميليون تومان تا بعضا ۵۰، ۷۰ و حتي ۹۰ ميليون هم فراتر رفته و اين در حالي است كه فروشندگان خودرو از عرضه محصولات امتناع كرده و قيمت‌ها را بالا مي‌برند. البته به گفته فعالان اين حوزه، بازار در ركود كامل بوده و خريدار به بازار مراجعه نمي‌كند.گفتني است قيمت محصولات ايران‌خودرو حداقل 7 ميليون تومان و حداكثر ۹۰ ميليون تومان افزايش داشته است.در محصولات گروه خودروسازي سايپا اما شيب افزايش قيمت‌ها ملايم‌تر است و در اين بازه ۱۰ روزه، قيمت محصولات بين ۴ تا ۱۵ ميليون تومان افزايش داشته ‌ است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون