• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5351 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان

اخبار ايران و جهان

زلزله 6.1 ريشتري در ژاپن

سازمان هواشناسي ژاپن ديروز اعلام كرد كه زمين لرزه‌اي با قدرت اوليه ۶.۱ ريشتر استان ميه اين كشور را لرزاند. براساس گزارش آژانس هواشناسي ژاپن، اين زمين‌لرزه در ساعت 5 و 9 دقيقه بعد از ظهر روز گذشته به وقت محلي و در عمق ۳۵۰ كيلومتري زمين رخ داد. براساس اعلام اين آژانس، اين زمين لرزه تا شمال استان آئوموري و جنوب استان شيزوئوكا ژاپن نيز احساس شده است. خبرگزاري شينهوا نيز اعلام كرد كه تاكنون گزارشي از تلفات يا خسارات احتمالي ناشي از وقوع اين زمين لرزه منتشر نشده است.

تغيير مسير ناگهاني عامل ۸درصد تصادفات در تهران

رييس اداره تصادفات و مهندسي منطقه يك پليس راهور تهران بزرگ بر ضرورت رانندگي بين خطوط و عدم تغيير مسير ناگهاني براي جلوگيري از بروز تصادفات تاكيد كرد.
سرهنگ فائزه‌سادات صالحي با اشاره به اهميت حركت خودروها در بين خطوط گفت: «يكي از دلايل اصلي تصادفات در شهر تهران عدم حركت در بين خطوط و تغيير مسيرهاي ناگهاني است. در ماده ۱۱۹ آيين‌نامه رانندگي ذكر شده است كه رانندگان همواره موظف هستند در بين خطوط ترافيكي ترسيم‌شده حركت كنند و اگر قصد تغيير مسير دارند با روشن ‌كردن راهنما ديگر رانندگان را از تصميم خود آگاه كنند. البته برخي معابر نيز فاقد خط‌كشي هستند كه در اين شرايط تغيير مسير و انحراف به طرفين ممنوع است مگر در شرايط نياز كه با استفاده از راهنما انجام مي‌شود.»
او با اشاره به آمار تصادفات مربوط به تغيير مسير ناگهاني گفت: «در هفت ماهه اول امسال هشت درصد از علل اصلي تصادفات در تهران مربوط به تغيير مسير ناگهاني بوده است. شايد اين عدد درصد بالايي نباشد اما در ميان علل اصلي تصادفات رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌ است. در همين راستا پليس دستور داده‌ است كه دوربين‌هايي در جناغي بزرگراه‌ها براي برخورد با اين تخلف نصب شود و با اين حركت متخلفان از چشم پليس پنهان نخواهند ماند. رانندگان بايد پيش از رسيدن به جناغي مسير خود را مشخص كنند و از تغيير مسير ناگهاني بپرهيزند.»
صالحي با اشاره به دلايل بروز اين تخلف در ميان رانندگان گفت: «اولين علت تغيير مسير ناگهاني بي‌توجهي به همه مقررات رانندگي و عجله و شتاب بي‌مورد است. اين يكي از عادت‌هاي غلط رانندگي است. اين عجله در وقوع درصد قابل توجهي از تصادفات موثر است. برخي مواقع نيز موانع موجود در محورها سبب تغيير مسير مي‌شود. براي مثال پياده‌ كردن و سوار كردن مسافر در برخي معابر سبب تغيير مسير ناگهاني ديگر رانندگان مي‌شود.» او با اشاره به راهكار رفع اين مشكل ترافيكي گفت: «اگر فردي قصد جابه‌جايي خط يا تغيير مسير دارد نبايد به يك باره و با سرعت آن را انجام دهد. حركت بايد به صورت مورب و با زاويه كم انجام شود. راننده بايد به آينه‌هاي جانبي دقت كند و با سرعت مناسب كه حركت بقيه خودروها را مختل نكند، مي‌تواند تغيير مسير ايمن را انجام دهد.»
صالحي درباره امكانات موجود در برخي خودروهاي روز دنيا براي جلوگيري از حوادث ترافيكي مربوط به تغيير مسير نيز ناگهاني گفت: «تجهيزات گوناگوني در دنيا براي افزايش ايمني خودروها و هشدار به رانندگان براي جلوگيري از وقوع حوادث وجود دارد كه يكي از آنها رادار هشدار خروج از خط است. رادار هشدار خروج از خط روي برخي خودروهاي روز دنيا نصب است و راننده را از تغيير خط‌هاي مارپيچ آگاه مي‌كند و به او هشدار مي‌دهد. اين وسيله هنگام رانندگي در شب يا در حالت خستگي و خواب‌آلودگي كمك زيادي به راننده مي‌كند. متاسفانه خودروهاي داخلي ما مجهز به اين امكانات نيستند.»

مفقود شدن يك دختر جوان  در جنوب تهران

رييس پليس آگاهي پايتخت از دستگيري عامل اغفال دختر جوان در جنوب تهران خبر داد. سرهنگ علي وليپور گودرزي با اشاره به دستگيري عامل اغفال يك دختر جوان به تشريح جزييات آن پرداخت و گفت: «مفقود شدن يك دختر جوان در جنوب تهران سبب شد تا رسيدگي به پرونده  در دستور كار تيمي از ماموران اداره چهارم پليس آگاهي قرار بگيرد.» او در ادامه گفت: «در بررسي‌هاي ابتدايي ماموران مشخص شد كه اين دختر جوان از سوي يك مرد جوان مورد اغفال قرار گرفته و از خانه متواري شده است.» رييس پليس آگاهي پايتخت با اشاره به شناسايي هويت مرد جوان از سوي ماموران گفت: «با توجه به حساسيت موضوع و احتمال وقوع جنايت، سريعا كارآگاهان وارد عمل شدند و با بررسي گسترده و تحقيقات شبانه روزي هويت مرد جوان را شناسايي كردند. ماموران در گام بعدي، با استفاده از روش‌هاي جديد و پيشرفته مخفيگاه او را نيز در جنوب تهران مورد شناسايي قرار دادند.» او گفت: «ماموران پس از اطلاع از اين داده‌هاي مهم با كسب مجوزهاي لازم قانوني راهي محل مورد نظر شدند و در يك عمليات ضربتي متهم را دستگير و دختر جوان را پيدا كردند.»

۳ كشته در تصادف جاده حيدرآباد ني‌ريز

تصادف در جاده حيدرآباد بخش مركزي ني‌ريز ۳ كشته و يك مصدوم برجاي گذاشت. بر اثر برخورد رخ به رخ خودرو سمند و زانتيا در جاده روستاي حيدرآباد (بعد از دارالرحمه) ۳ نفر جان خود را از دست دادند و يك دختر ۴ ساله هم مصدوم شد. كودك به‌شدت مجروح و با كاهش هوشياري به مراكز درماني اعزام شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون