• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5355 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۹ آبان

چرا دبیر به گرفتن‌ تصمیمات عجیب اصرار دارد؟

حامد نيكدل

 

شايد در يكي، دو سال گذشته، اقدامات عجيب فدراسيون كشتي و رييسش براي مردم تعجب‌آور بود اما حالا كمتر كسي پيدا مي‌شود با تصميم‌ها يا سخنان عليرضا دبير تعجب كند. قهرمان المپيك سيدني كه به روزهاي پاياني رياست بر فدراسيون كشتي نزديك مي‌شود، اگرچه از نظر زيرساختي توانسته گام‌هاي مهمي براي پيشرفت و اعتلاي كشتي بردارد اما گويي او دلش مي‌خواهد هر بار با تصميمات عجيب و سخنان عجيب‌تر، يك ضربه محكم به زيربناي رياست خود بزند و همه را عليه خود بشوراند.
جمعه هفته گذشته درحالي سالن پير هفت‌تير، شناسنامه كشتي پايتخت قرار بود جشن نوسازي خود را بگيرد كه اقدامات عجيب برگزار‌كنندگان مسابقه و فضاي امنيتي شديد همه را متعجب كرده بود. در ابتدا گفته مي‌شد قرار است افتتاحيه سالن هفتم‌تير كه توسط فدراسيون كشتي بازسازي شده، با حضور رييس‌جمهور باشد و همين موضوع باعث شد از صبح جو امنيتي بر سالن حاكم باشد و در ادامه گوشي‌هاي موبايل خبرنگاران هم ضبط مي‌شد و عملا آنهايي كه بايد به كار رسانه‌اي مي‌پرداختند، با دست خالي وارد سالن شدند. از سوي ديگر مشخص نيست چرا فدراسيون كشتي اصرار دارد در شرايطي كه نمي‌تواند ميزبان رييس‌جمهور باشد و تمهيدات امنيتي را برآورده كند، دست به چنين اقدامي مي‌زند و نهايتا هم رييس‌جمهور به سالن نيامد.
البته حواشي فينال ليگ كشتي آزاد به اينجا ختم نمي‌شود بلكه مساله مهم‌تر، دخالت دست‌هاي پشت پرده در مسابقات بود كه شائبه‌هايي را تقويت مي‌كرد.
‌فينال ليگ كشتي درحالي بين تيم‌هاي پتروپالايش بليش تاكستان و بانك شهر (صنايع مازندران) برگزار شد كه تيم تاكستان از ابتدا با برچسب مورد حمايت فدراسيون، برخورد كرده بود. از ابتدا گفته مي‌شد اين تيم از حمايت خاص فدراسيون برخوردار است و حتي شايعاتي مبني بر دخالت محسن كاوه (مدير تيم‌هاي ملي كشتي آزاد) در چينش اين تيم به گوش مي‌رسيد. در سوي مقابل در تركيب تيم رضا يزداني هم مانند سال گذشته دوباره دخالت شد و اين‌بار قرعه به نام رحمان عموزاد افتاد تا او در تركيب تيمش كشتي نگيرد. كمتر كسي هست كه نداند رضا يزداني با فدراسيون كشتي ميانه خوبي ندارد و در سال‌هاي گذشته هم هر بار به او ضربه‌اي زده شد تا اين دوئل علني شود؛ دو سال پيش تيم او نتوانست از يونس امامي و اميرمحمد يزداني بهره ببرد، سال گذشته در حالي كه اين تيم با كامران قاسمپور قرارداد داشت به يك‌باره اين كشتي‌گير دست تيم را در پوست گردو گذاشت. امسال هم نوبت رحمان عموزاد بود تا به پلنگ جويبار پشت كند؛ طبق شنيده‌ها از بالا به عموزاد دستور رسيده تا كشتي نگيرد و درحالي كه اين كشتي‌گير نصف قراردادش را گرفته و در مراحل قبل هم به روي تشك رفته بود، در مسابقه حساس فينال كشتي نگرفت و در صورت حضور مي‌توانست برنده مسابقه را عوض كند. همه اين موضوعات بار ديگر شائبه دخالت رييس فدراسيون در تركيب تيم‌ها، تصميمات سرمربيان و... را تقويت كرد تا بار ديگر اين سوال پيش بيايد كه واقعا رييس فدراسيون كشتي با هيچ‌كس مشكلي ندارد يا در محدوده ورزش اول ايران يك حكومت نظامي و قلمرو برپا كرده است؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون