• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5356 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ آبان

روي موج خبر

كتايون رياحي و هنگامه قاضياني  دو بازيگر سينماي ايران بازداشت شده‌اند
تسنيم،  خبرگزاري نزديك به سپاه پاسداران اين خبر را داده. به نوشته اين خبرگزاري، خانم رياحي از قبل تحت تعقيب قضايي بوده و ديروز «در ويلاي خود در يكي از بخش‌هاي اطراف قزوين» بازداشت شده است. ايرنا هم كه خبر بازداشت هنگامه قاضياني را داده، نوشته كه اين بازيگر عصر ديروز و با حكم قضايي توسط دستگاه امنيتي بازداشت شده است.  آن طور كه ايسنا نوشته «اتهامات قاضياني و رياحي داير بر اجتماع و تباني به قصد اقدام عليه امنيت كشور و فعاليت تبليغي عليه نظام است.» خانم رياحي يكي از اولين‌ بازيگراني بود كه حجاب از سر برداشت. دو ماه پيش هم اخباري منتشر شده بود كه ماموران امنيتي براي بازداشت او به خانه‌اش رفته‌اند اما او توانسته بود بگريزد.  خانم قاضياني هم كه در روزهاي اخير حجاب از سر برداشته بود، بعد از اعلام اينكه احضار شده است ويديوي بدون حجاب ديگري منتشر كرد.


قوه قضاييه خبر داد: يك نفر ديگر به اعدام محكوم شد
ميزان| در راستاي دستورات رييس دستگاه قضايي مبني بر لزوم تسريعِ همراه با دقت و عدالت در رسيدگي به پرونده‌ متهمان اغتشاشات اخير و در ادامه رسيدگي به اتهامات اين افراد در دادگاه انقلاب تهران، حكم اوليه پرونده يكي ديگر از اغتشاشگران صادر شد. فردي كه در جريان اغتشاشات اخير در خيابان ستارخان تهران با در دست داشتن سلاح سرد، اقدام به بستن خيابان، متوقف كردن خودروها و ايجاد ناامني براي مردم، سپس درگيري با مامورين بسيج، جرح يكي از مامورين و ايجاد رعب و وحشت در رهگذران و شهروندان كرده بود، به اعدام محكوم شد. براساس دادنامه صادره از سوي دادگاه انقلاب تهران، اين فرد به اتهام محاربه از طريق كشيدن سلاح سرد به قصد جان و ايجاد رعب و وحشت و سلب آزادي و امنيت شهروندان منجر به ايجاد ناامني در محيط و اخلال در نظم و امنيت جامعه به مجازات اعدام محكوم شده است. طي روزهاي گذشته پنج نفر ديگر از اغتشاشگراني كه در شهر تهران اقدام به قتل، كشيدن سلاح يا بستن خيابان‌ها و ايجاد ناامني براي مردم كرده بودند نيز توسط دادگاه انقلاب به اعدام محكوم شده‌اند. حكم صادر شده براي تمامي اين متهمان، بدوي و قابل تجديدنظرخواهي در ديوان عالي كشور است.

حسن عباسي به دادسرا رفت

حسن عباسي، رييس انديشكده يقين كه اتهاماتي را به فوتباليست‌ها وارد كرده بود و روز گذشته به دادستاني احضار شد، صبح ديروز با حضور در دادسرا نسبت به اتهامات خود به مقام قضايي توضيحاتي ارايه داد. شب شنبه بود كه خبر احضار برخي چهره‌هاي معروف هنري و ورزشي در پي اظهارنظرهاي بدون استناد در مورد وقايع اخير، همچنين انتشار مطالب تحريك‌آميز در جهت حمايت از اغتشاشات خياباني جهت پاسخگويي به مقام قضايي منتشر شد. در همين رابطه عصر ديروز، به حكم بازپرس، هنگامه قاضياني جلب و بازداشت شد.  همزمان حسن عباسي، رييس انديشكده يقين كه اتهاماتي را به فوتباليست‌ها وارد كرده بود و به دادستاني احضار شد، ديروز با حضور در دادسرا نسبت به اتهامات خود به مقام قضايي توضيحاتي ارايه داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون