• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5356 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ آبان

انگليس با چه تركيبي برابر ايران به ميدان مي‌رود؟

ممكن است ساوت‌گيت تصميم خنده‌داري بگيرد!

گرت ساوت‌گيت سرمربي سه‌شيرها تصميمات بزرگي پيش از بازي با ايران در مرحله گروهي جام جهاني اتخاذ خواهد كرد. تيم او كه چهار سال پيش به نيمه نهايي جام جهاني رسيد و سپس در يورو ۲۰۲۰ تا فينال بالا رفت و آنجا به ايتاليا باخت، امسال مي‌خواهد تاريخ‌سازي كند و بعد از سال ۱۹۶۶ به نخستين جام بين‌المللي خود دست پيدا كند. اما گرت ساوت‌گيت چه تركيبي را بايد براي بازي برابر ايران انتخاب كند؟
يكي از ابهام‌هاي بزرگ كه احتمالا تا لحظه اعلام تركيب نهايي برطرف نمي‌شود، بازي كردن يا نيمكت‌نشيني هري مگواير است. ساوت‌گيت معتقد است او بهترين مدافع تيمش به حساب مي‌آيد، اما كارشناسان انگليسي مي‌گويند بن وايت و جان استونز گزينه‌هاي بهتري هستند. 
بر اساس پيش‌بيني‌ها انگليس با سيستم ۳-۳-۴ و با اين نفرات به مصاف ايران خواهد رفت: 
دروازه‌بان: جوردن پيكفورد. فرم باشگاهي او ممكن است گاهي زير سوال رفته باشد، اما او يكي از مهره‌هاي اصلي تيم ملي انگليس است. او در اين فصل با وجود چند خطا نقش مهمي در حفظ اورتون در ليگ برتر داشت. او تجربه تورنمنت‌هاي بزرگ را دارد و در بازي با پا مسلط است كه به درد سيستم بازي ساوت‌گيت مي‌خورد.  مدافع راست: كايرن تريپير. او فصل فوق‌العاده‌اي را در نيوكاسل مي‌گذراند و با مصدوميت ريس جيمز و آماده نبودن كايل واكر و روي فرم نبودن الكساندر آرنولد بايد در تركيب ثابت تيم به ميدان برود. او به اندازه هر بازيكن ديگري خوب است و تجربه مسابقات بين‌المللي را هم دارد.
مدافع مياني: بن وايت. او در اين فصل براي آرسنال به عنوان مدافع راست بازي كرده، اما فرقي نمي‌كند، چرا كه او بايد يكي از مدافعين مياني انگليس در قطر باشد. وايت يك فوتباليست فوق‌العاده است. سريع است و بازي‌خواني فوق‌العاده‌اي دارد. اگر مگواير كه در فرم بدي قرار دارد به جاي وايت فيكس شود واقعا يكي از تصميمات خنده‌دار ساوت‌گيت خواهد بود. مدافع مياني: جان استونز. همكاري دفاع مركزي استونز و وايت يك چشم‌انداز بسيار هيجان‌انگيز براي انگليس است. هر دوي آنها روي توپ عالي هستند و زماتي كه تيم به دنبال بازي‌سازي از عقب زمين است توانايي‌هاي بيشتري را هم بروز مي‌دهند. هر دو مدافعين قدرتمندي هستند و سرعت ريكاوري خوبي دارند تا در صورت نياز خود را از موقعيت‌هاي دشوار خارج كنند.  دفاع چپ: لوك شاو. اگر ريس جيمز آماده بود تريپير به دفاع چپ منتقل مي‌شد تا اين بازيكن در سمت راست قرار بگيرد. اگر بن چيلول مصدوم نمي‌شد گزينه بعدي بازي كردن در سمت چپ به حساب مي‌آمد. اما حالا در اين شرايط لوك شاو بايد فيكس باشد. او شروع خوبي در فصل جاري نداشته اما كم‌كم بهتر شده است و در آخرين بازي تداركاتي انگليس مقابل آلمان هم خوب بازي كرد. 
هافبك مركزي مياني: دكلان رايس. رايس مدتي است ستون اصلي خط هافبك انگليس بوده و تنها بازيكني است كه مي‌تواند اين نقش را جلوي خط دفاع چهار نفره بازي كند. در سيستم ۳-۳-۴ او عقب‌تر بازي مي‌كند تا بتواند به چهار دفاع كمك كند و در عين حال نگاهي رو به جلو داشته باشد. كاپيتان وستهم قوي و سريع است و در حال حاضر بهتر از جوردن هندرسون كاپيتان ليورپول است.
هافبك مركزي سمت راست: جود بلينگهام. با بازي رايس در نقش هافبك مركزي متمايل به عقب، بلينگهام مي‌تواند جلوتر برود همان نقشي كه در بوروسيا دورتموند دارد را در تيم ملي انگليس پياده كند. اين احساس وجود دارد كه اين تورنمنت، تورنمنت بلينگهام است و بعد از سال‌ها درخشش در آلمان مي‌توان در صحنه جهاني خودش را نشان بدهد. او دو رقيب براي اين پست دارد. جك گريليش و ميسون مونت، اما به نظر مي‌رسد بلينگهام فيكس باشد. 
هافبك مركزي سمت چپ: فيل فودن. در خط هافبك سه نفره فودن بايد مجوز بازي شناور را داشته باشد و تقريبا به عنوان يك پست شماره ۱۰ بازي كند. او نمي‌تواند وظايف دفاعي خود را فراموش كند، اما با رايس و بلينگهام كه پشت سر او هستند بازيكن منچسترسيتي مي‌تواند روي كاري كه به بهترين شكل انجام مي‌دهد، تمركز كند. فودن مي‌تواند در يك‌سوم دفاعي حريف نقش محوري را ايفا كند. 
وينگر راست: بوكايو ساكا. انتخاب ساكا يك تصميم آسان است، چراكه هيچ گزينه بهتري به عنوان وينگر راست به جاي او وجود ندارد. او در اين فصل در بهترين آمادگي خود براي آرسنال نبوده اما با همين وضعيت آمار ۴ گل و ۶ پاس گل را ثبت كرده. انگليس به ساختن موقعيت نياز دارد و براي اين تيم به مهاجميني نياز دارد كه بتوانند فضاسازي كنند. ساكا اين كار را مي‌كند.
وينگر چپ: رحيم استرلينگ. ماركوس رشفورد اخيرا در فرم خوبي براي منچستريونايتد بوده و گزينه‌اي براي شروع در سمت چپ خط حمله است. با اين حال با توجه به ركورد گلزني او براي انگليس و عملكردش در يورو ۲۰۲۰ استرلينگ جاي خود را محفوظ كرده است. رحيم هميشه بازيكني بوده كه در زمان نياز براي انگليس عالي كار كرده و با اينكه فرم ايده‌آلي در اين فصل نداشته در اين فصل ۵ گل براي چلسي به ثمر رسانده.
مهاجم نوك: هري كين. اين ساده‌ترين تصميم گرت ساوت‌گيت است. كين كاپيتان انگليس و بهترين مهاجم تيم با فاصله است. كالوم ويلسون فصل خوبي را پشت سر مي‌گذارد، اما ركورد كين در باشگاه و تيم ملي جاي بحث باقي نمي‌گذارد. هيچ مهاجم ديگري در تيم از نظر كيفيت و تجربه نزديك او نيست.او در آخرين جام جهاني توانست كفش طلاي مسابقات را به دست آورد و جاي تعجب نيست كه ببينيم اين‌بار دوباره اين كار را انجام مي‌دهد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون