• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5361 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۶ آذر

پايداري ملت در حفظ شعارهاي مترقي انقلاب

كمال‌الدين پيرموذن

در شرايط كنوني كه دشمنان مشترك براي هر گونه توطئه و شرارت به كمين نشسته‌اند، بي‌شك راست‌نمايي دروغ، اعتمادسوزي، خشونت و تندروي تخريبي با منافع و امنيت ملي كشور در تغاير جدي است، اميدوارم همه كساني كه دغدغه اعتلاي ايران، دين، نظام و ملت را دارند با برخورد جدي با اين اظهارات و رفتارهاي غيرقانوني، اجازه ندهند افراطيوني كه در پشت صحنه مي‌كوشند، آگاهانه يا ناآگاهانه، منويات خطرناك خود را به دست برخي نهادها و رسانه‌ها به مرحله اجرا درآورند، بيش از اين به هموطنان، كشور، نظام و حق حاكميت ملي لطمه وارد كنند. امروز پايداري اين ملت در حفظ شعارهاي مترقي انقلاب ميان سه شعار اصلي «استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي» هيچ تفاوتي نمي‌شناسد و قانون‌گرايي و مردم‌سالاري را در چارچوب اقدام به قانون اساسي به عنوان ميثاق ملي تلقي مي‌كند. تحكيم جايگاه قانون، مبارزه با رانت‌خواري، قانون‌ستيزي و خودكامگي و دفاع از مرزهاي مادي و معنوي ايران و ايراني و در اولويت قرار گرفتن اقتصاد ايران و حقوق اساسي ايرانيان، خواست ملي است.
ملت بزرگ ايران، امروز به عنوان نسل در حال بهره‌برداري از منابع محدود انرژي نفت و گاز كه دير يا زود پايان خواهد رسيد، در برابر نسل آينده احساس مسووليت مي‌كنند، كه امروز دانش توليد انرژي هسته‌اي را ايجاد نكنيم به آيندگان خيانت كرده‌ايم.
ما ملت مسلمان و هوشمند ايران به خوبي علت دشمني‌هاي امريكا و جهان سلطه و ايادي حقير آنها در منطقه را نسبت به ايران بزرگ اسلامي، درك مي‌نماييم. استراتژي امريكا در مورد ايران اين است كه استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي ايران را كه محصول يك نهضت عظيم ملي و اسلامي در اين كشور است، از ايران بگيرد و يك بار ديگر ايران را به كشوري تبديل نمايد كه غلام حلقه به گوش امريكا در منطقه باشد.
ملت آگاه و بزرگ ايران به طور عام و دانشجويان و بانوان هموطن به طور خاص، اجازه هر گونه اعمال زور يا سليقه را براي تضييع حق حاكميت ملت بر سرنوشت خويش و استقلال ايران‌زمين، بر احدي، داخلي و بيگانه،‌نداده و نخواهند داد. دفاع از آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي يعني استقلال، آزادي و حفظ نظام و كيان و حق حاكميت ملي، خواست و وجه همت عموم اقوام غيور و همه ايراني‌هاي شرافتمند و آزاده است.
اكثريت مردم ما، خواهان تعامل سازنده با دنيا، به منظور افزايش ثروت ملي و پاسخگويي حاكميت به مطالبات، انتقادات و اعتراضات قانوني آحاد ملت كشورمان هستند. مردم علاقمندند با رقابت سالم صاحبان جريان‌هاي فكري در انتخابات‌ها و توانمند شدن مجلس در قانونگذاري و اعمال نظارت و حكمراني خوب در مديريت‌هاي كلان كشور، راي و نظر آنان، مجدد، در اعمال حاكميت نافذ گردد و صداي آن در مراكز تصميم‌گيري و تصميم‌سازي و مديريت كشور شنيده شود و چهره مثبت و موجه از ايران در عرصه جهاني ظهور و بروز نمايد.
گسترش دامنه شكاف حاكميت و ملت و ايجاد فضاي بي‌اعتمادي نسبت به اصلاح‌پذيري نظام، در عين حال امكان ايجاد جنگ رواني عليه ايران و تبليغات گسترده رسانه‌اي عليه ايران در خارج، ذيل شعارهاي دفاع از حقوق بانوان و بشر، آزادي‌هاي سياسي و اجتماعي، مخالفت با سلاح‌هاي كشتار جمعي و اتمي و اعطاي پهپاد به روسيه و... شرايط حساس و ويژه‌ براي كشور به ارمغان آورده و دامنه تهديدات امريكا و اسراييل و ايادي آنان را تا مرزهاي ملي ما، و نيز تا مرزهاي آبي ما، با قصد استقرار 100 شهپاد در خليج فارس، كشيده است.
راه برون‌رفت از اين وضعيت حساس و ويژه، جز با تقويت مشروعيت مردمي نظام، تنها از طريق كاهش شكاف حاكميت با ملت، تجديدنظر در روش‌هاي ناكارآمد و انحصارطلبانه، ضمن استمرار تقويت بنيه دفاعي كشور و اولويت قرار دادن اقتصاد ايران و اتخاذ ديپلماسي فعال كارآمد و در يك كلام با تن دادن به اراده ملت، در مورد باور قلبي همه صاحب‌منصبان به جمهوريت نظام و اعطاي حقوق اساسي عموم هموطنان، ممكن نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون