• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5363 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۸ آذر

روي خط خبر

ترور فرمانده انتظامي شهرستان سميرم صحت دارد؟
اعتمادآنلاين| ادعاي ترور فرمانده انتظامي شهرستان سميرم كه در شبكه‌هاي اجتماعي رسانه‌هاي معاند در حال بازنشر است، از سوي رييس مركز اطلاع‌رساني فرماندهي انتظامي استان اصفهان تكذيب شد. ديروز دوشنبه خبري درباره ترور سرهنگ سهراب قره‌قاني، فرمانده انتظامي سميرم در شبكه‌هاي اجتماعي وابسته به رسانه‌هاي معاند بازنشر شد. با اين حال، سرهنگ مسعود طُريفي افزود: اين خبر صحت ندارد و سرهنگ قره‌قاني كه اكنون محل خدمت‌شان شهرضاست و در سميرم نيستند، در صحت و سلامت كامل به سر مي‌برند. شهرستان سميرم در ۱۷۰ كيلومتري جنوب اصفهان قرار دارد.


دولت خواستار كاهش ساعت كار كارمندان شد
ايرنا| در تبصره ۵ اين لايحه آمده ساعات كار كارمندان از ۴۴ ساعت كار در هفته و ۱۷۶ ساعت در ماه، به ۴۲ ساعت و ۳۰ دقيقه در هفته و ۱۷۰ ساعت كار در ماه تغيير مي‌كند. لايحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مديريت خدمات كشوري با موضوع «كاهش ساعت كاري كارمندان دولت» از سوي دولت راهي مجلس شد. اين لايحه ۱۸ آبان ماه به پيشنهاد سازمان اداري و استخدامي كشور در جلسه هيات دولت مطرح و تصويب شد كه پنجم آذر با تاييد و امضاي ابراهيم رييسي تقديم مجلس شد. در مقدمه توجيهي اين لايحه آمده «در راستاي اجراي بندهاي ۱، ۹، ۱۲ و ۱۷ سياست‌هاي كلي نظام اداري مبني بر نهادينه‌سازي فرهنگ سازماني مبتني بر ارزش‌هاي اسلامي و كرامت انساني و ارج نهادن به سرمايه‌هاي انساني و اجتماعي، توجه به استحكام خانواده و ايجاد تعادل بين كار و زندگي افراد در نظام اداري…. اين لايحه تقديم مي‌شود.» اين لايحه يك ماده واحده و پنج تبصره دارد كه در صورت تصويب در مجلس و تاييد شوراي نگهبان، ساعت كار كارمندان دولت به ۴۲ ساعت و ۳۰ دقيقه در هفته كاهش مي‌يابد. بر اين اساس «ترتيب و تنظيم ساعات كار ادارات به پيشنهاد سازمان اداري و استخدامي كشور و تصويب هيات وزيران تعيين مي‌شود. تغيير ساعت كار كارمندان با رعايت سقف مذكور و در چارچوب ضوابط پيشنهادي سازمان اداري و استخدامي كشور كه به تصويب هيات وزيران مي‌رسد، به عهده دستگاه ذي‌ربط است. ميزان ساعات تدريس معلمان و اعضاي هيات علمي از ساعات موظف، در طرح‌هاي طبقه‌بندي مشاغل ذي‌ربط تعيين خواهد شد.»


روايت زيدآبادي از ديدار با رييس‌جمهور اصلاحات
اعتماد| احمد زيدآبادي، فعال سياسي در صفحه تلگرامي خود نوشت: ديروز وزش بادي تند، هواي تهران را پاك و دلپذير كرده بود. به اتفاق فرزندم راهي دارآباد شديم، البته نه براي گردش و تفرج در دامنه‌هاي شمال شرقي تهران، بلكه براي ديدار با سيد محمد خاتمي. آقاي خاتمي از اعلام كناره‌گيري‌ام از سياست دل‌نگران شده بود و مي‌خواست دليلش را بداند. دو ساعتي با هم در اين باره گپ زديم. 
من براي آقاي خاتمي به عنوان يك روحاني خوشفكر و فرهنگي و مداراجو هميشه احترامي عميق قايل بوده‌ام، گرچه نيش قلمم عليه برخي جنبه‌هاي نگاه و عملكرد سياسي او معمولا تيز بوده است. جالب اينكه آقاي خاتمي هم گفت كه چند ماه پيش درصدد انجام همان كاري بوده كه من انجام داده‌ام يعني اعلام كناره‌گيري از سياستِ روزمره و دل‌مشغولي به كارهاي نظري و فكري و فرهنگي، اما تحولات ماه‌هاي اخير وي را از اين كار بازداشته است. به او گفتم به خلاف ظاهر اوضاع، يكي از احتمالات آينده، اقبالِ دوباره جامعه به اوست. خنديد و گفت؛ ديگه از من گذشته است! گفتم گردش روزگار اما غريب است... .


طي دو ماه گذشته، نگاه‌ها به روحانيون، سنگين‌تر شده‌ است
ديدبان| موضوع عمامه‌پراني در هفته‌هاي اخير عاملي شده تا برخي از چهره‌هاي فرهنگي و ديني به آن واكنش نشان داده و اعتراض خود را به اين اتفاق نشان دهند. اما در اين ميان برخي از روحانيون با صبر و حوصله به اين رخداد نگاه كرده و همچنان معتقدند با اقدامات فرهنگي و روشنگري و دوري از حركات هيجاني مي‌توان جلوي تكرار چنين اتفاقاتي را در جامعه گرفت. محمدرضا مبلغي؛ نماينده كوهدشت و رييس فراكسيون امر به معروف و نهي از منكر مجلس در اين رابطه به ديد‌بان ايران گفت: اينگونه مسائل توسط دشمنان هدايت مي‌شود ولي اينكه ما به يكديگر توهين كنيم كار پسنديده‌اي نيست. كشورهاي غربي و شبكه‌هاي معاند دروغ‌پردازي مي‌كنند، سوال اينجاست؛ همان‌هايي كه دم از آزادي مي‌زنند چرا عمامه يك روحاني را مي‌پرانند؟ حتي اگر براساس همان تعاريف آنها از آزادي هم به موضوع نگاه كنيم بايد بگوييم كه شما چه كار با لباس يك روحاني داريد؟ اين حركت زشت و ناپسنديده، نه با عقل نه با منطق و نه با دين و فرهنگ و اخلاق همخواني ندارد و توهين به روحانيت و هر قشري در جامعه هيچ جايگاهي ندارد. طي اين دو ماه كه شاهد اتفاقاتي در كشور هستيم، نگاه‌ها به ما كه روحاني هستيم سنگين‌تر شده است


اگر فردي حرف دروغ يا ادعاي بدون سندي را  منتشر كرد، او را احضار كنيد
رييس دستگاه قضايي خطاب به مسوولان قضايي گفت: فردي كه دروغي مي‌گويد يا ادعاي بدون سندي مطرح مي‌كند را احضار كنيد و از او بپرسيد دليل، منطق و مدركش چيست؟ اگر فرد احضار شده دليل و مدرك داشت و سوءنيت او احراز نشد كه هيچ، اما اگر سوء‌نيت او احراز شد و گفت جور ديگر فكر مي‌كردم و سعي بر جبران و اصلاح داشت نوع برخورد بايد فرق داشته باشد ولي كسي كه دروغ گفته، سوءنيت او هم مشخص شده، از رفتار و گفتارش مشخص است كار خود را ادامه مي‌دهد و در تلاش در راستاي اهداف دشمن است، كيفرخواست بزنيد و پرونده را بلافاصله به دادگاه ارسال كنيد. محسني اژه‌اي، ديروز در نشست شوراي عالي قوه قضاييه، به اين نكته نيز اشاره كرد كه رسيدگي‌هاي مسوولان قضايي به پرونده‌هاي اغتشاشگران علاوه بر سرعت و قاطعيت با رعايت عدل و انصاف و قانون همراه بود، چرا كه ما در دستگاه قضايي قايل بر اين هستيم كه در هيچ مرحله‌اي از رسيدگي‌هاي قضايي نبايد از مدار عدل و انصاف خارج شويم و قانون را زير پا بگذاريم.


اقدام مسلحانه عليه يكي از كاركنان سپاه در اصفهان
فرارو| معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري اصفهان از اقدام مسلحانه عليه يك تن از كاركنان سپاه پاسداران در اصفهان خبر داد. محمدرضا جان‌نثاري با اعلام اين خبر گفت: در ساعات ابتدايي صبح ديروز، 7 آذرماه در يك اقدام مسلحانه در شهر اصفهان، يكي از همكاران رده‌هاي سپاه به نام رضا داستاني با سلاح گرم مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت. فرد مذكور بلافاصله به بيمارستان منتقل شد و مورد عمل جراحي قرار گرفت كه متاسفانه تلاش پزشكان موثر واقع نشد و ايشان جان به جان آفرين تسليم كرد. به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري اصفهان، جان‌نثاري با اشاره به اقدامات اطلاعاتي صورت‌گرفته از ابتداي اين واقعه به منظور شناسايي و دستگيري عوامل اين اقدام، ارايه اطلاعات تكميلي در اين خصوص را به ساعات آتي موكول كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون