• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5365 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ آذر

اخبار ايران و جهان

فريب شيطاني زن مطلقه  به بهانه آشنايي بيشتر
زن جوان كه دو ازدواج ناموفق داشته از پسري جوان به اتهام تعرض شكايت كرده اما متهم اين جرم را انكار مي‌كند. شادي فروشنده يك مغازه است و از جواني كه زماني با او رابطه عاطفي داشته شكايت كرده است. شادي مدعي است مورد تعرض قرار گرفته است. او براي اعتمادآنلاين از روابط، زندگي خانوادگي‌اش و روز حادثه مي‌گويد.

  توضيح بده چه اتفاقي افتاد و تعرض چطور صورت گرفت؟
من و فرشيد با هم به پارك رفته بوديم. مرا به خانه‌شان دعوت كرد و گفت مي‌خواهد من را با خانواده‌اش آشنا كند، وقتي وارد خانه شدم متوجه شدم كسي در خانه نيست و او به من تعرض كرد.
  آيا مقاومتي هم كردي؟
من آن‌قدر ترسيده بودم كه اصلا نمي‌دانستم دارد چه بلايي سرم مي‌آيد. از او خواستم دست بردارد اما...
  چه مدت بود با فرشيد آشنا شده بودي؟
حدود ۶ ماه قبل با هم آشنا شديم و كم‌كم رابطه ما نزديك‌تر شد.
 چطور با هم آشنا شديد؟
من فروشنده يك مغازه هستم، فرشيد براي خريد به مغازه مي‌آمد و چند باري از ما لباس خريده بود، اين‌طوري بود كه با هم آشنا شديم. او به من پيشنهاد داد مدتي با هم در ارتباط باشيم و سپس ازدواج كنيم، من هم قبول كردم. فكر مي‌كردم اين ارتباط براي آشنايي و شناخت بيشتر است اما اشتباه مي‌كردم.
   خانواده‌ات در جريان بودند؟
نه نمي‌دانستند و حالا هم نمي‌دانند چه اتفاقي افتاده است.
  مدركي براي اثبات حرف‌هايت درباره فرشيد داري؟ چون او اتهامش را انكار كرده است.
من دو بار ازدواج كرده و طلاق گرفته‌ام، چون به فرشيد گفته بودم طلاق گرفته‌ام او فكر كرد حق دارد با من هر رفتاري بكند. وقتي به او گفتم چرا به من تعرض كردي گفت چه اشكالي دارد! اين حرفش خيلي من را ناراحت كرد و تصميم گرفتم كاري كنم كه برايش درس عبرت بشود، به همين خاطر هم شكايت كردم. فرشيد هم خودش قبول كرده با من ارتباط داشته، اما مدعي است به زور نبوده كه اين دروغ است.


  حاضر به گذشت نيستي؟
شكست من در دو بار ازدواجم به خاطر اجباري بودن آن بود. من داشتم كار مي‌كردم تا زن مستقلي شوم و زندگي خودم را بسازم كه اين اتفاق افتاد و همه روانم به‌هم ريخت. من از كاري كه فرشيد كرد نمي‌گذرم، او بايد تنبيه شود.



طي سال ۲۰۲۱ نرخ خودكشي 
با سلاح گرم در امريكا ميان مردان هفت برابر زنان بوده است
مرگ و مير ناشي از سلاح گرم در ايالات‌متحده در طول همه‌گيري كوويد-19 افزايش يافت و تعداد قابل‌توجهي از افراد در سال ۲۰۲۱ كشته شدند. بررسي مرگ و مير ناشي از سلاح گرم در مدت سه دهه گذشته حاكي از آن است كه در مجموع بيش از يك ميليون نفر از سال ۱۹۹۰ كشته شده‌اند. محققان دريافتند در سال‌هاي اخير به ويژه در طول همه‌گيري ميزان مرگ و مير ناشي از سلاح گرم براي اكثر گروه‌هاي جمعيتي افزايش يافته و نابرابري‌هاي گسترده همچنان ادامه دارد. محققان امريكايي عنوان كردند: «درحالي كه داده‌هاي اخير الگوهاي آشنايي را ارايه مي‌دهد، مقياس اين موضوع، ايالات‌متحده را در دوره جديدي در تاريخ تلفات ناشي از سلاح گرم قرار داده است. در اين دوره زماني، شاهد افزايش چشمگير تلفات بوده‌ايم كه واقعا بي‌سابقه است. در مدت زمان همه‌گيري كوويد، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ و تنها طي دو سال، شاهد افزايش بيش از ۲۵درصدي تلفات بوده‌ايم.» در مجموع، مردان به‌ طور قابل‌توجهي بيشتر در معرض خطر هستند. براساس اين مطالعه كه از داده‌هاي مركز كنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي ايالات‌متحده بهره گرفته، تقريبا ۸۶درصد از تمام مرگ‌هاي ناشي از سلاح گرم از سال ۱۹۹۰ در ميان مردان بوده است.همچنين به گفته محققان، قتل با سلاح گرم در ميان مردان سياه‌پوست بالاترين ميزان بوده و آمار خودكشي با سلاح گرم در ميان مردان مسن سفيدپوست بالاترين رقم بوده است. آمار قتل با سلاح گرم در مردان و زنان بين سال‌هاي ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ تقريبا دو برابر شده، اما مردان همچنان بيش از پنج برابر نسبت به زنان در معرض مرگ هستند.به گزارش شبكه خبري سي‌ان‌ان، محققان امريكايي اعلام كردند: «نرخ خودكشي با سلاح گرم در سال ۲۰۲۱ در ميان مردان هفت برابر بيشتر از زنان بوده، علي‌رغم اينكه نرخ خودكشي در ميان زنان در طول زمان افزايش داشته است.»


زلزله ۵.۷ ريشتري در بندر كنگ 

ديروز زمين‌لرزه ۵.۷ ريشتري بندر كنگ در استان هرمزگان را لرزاند.
طبق گزارش خبرگزاري‌ها، اين زمين‌لرزه ساعت 18 و 47 دقيقه عصر حوالي بندر كنگ و بندرلنگه در استان هرمزگان را لرزاند. اين زمين‌لرزه در مختصات طول جغرافيايي ۵۵.۲۶ و عرض ۲۶.۷۱ در عمق ۱۶ كيلومتري از سطح زمين رخ داد و در شهر بندرعباس هم احساس شد.
مختار سلحشور مديرعامل هلال احمر استان هرمزگان گفت: نيروهاي اين جمعيت در حالت آماده‌باش قرار دارند و براي بررسي به محل وقوع زمين‌لرزه رفته‌اند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون