• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5366 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۲ آذر

روي موج خبر

چه كسي «مهران سماك» را كشته است؟

فارس|  پنجشنبه شب بود كه خبري مبني بر كشته شدن مهران سماك، جوان ۲۷ ساله‌اي در بندر انزلي توسط نيروي‌هاي امنيتي منتشر شد. به گفته فرمانده انتظامي شهرستان بندر انزلي پس از پايان يافتن مسابقه فوتبال تيم ملي كشورمان در مصاف با امريكا و تجمع عده‌اي در محدوده چراغ‌ برق شهرستان انزلي، جسد مردي حدودا ۳۰ ساله كه بر اساس شواهد موجود بر اثر تيراندازي با سلاح شكاري مورد اصابت قرار گرفته بود، كشف شد. آن‌طور كه سرهنگ سيد جعفر جوانمردي مي‌گويد پس از اطلاع ماموران پليس از ماجرا و با توجه به حساسيت موضوع و احتمال سوءاستفاده برخي عناصر و محركين حاضر در محدوده تجمع، بلافاصله مراتب با هماهنگي مقام قضايي در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.


مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي
مساله حجاب را بررسي مي‌كنند ايرنا| محمدجعفر منتظري، دادستان كل كشور كشف حجاب را از رنج‌هاي كنوني يادكرد و گفت: مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حال كار و مطالعه روي مساله حجاب هستند كه نتايج آن تا ۱۵ روز آينده مشخص خواهد شد؛ اين تصميم‌سازي‌ها بايد براساس تدبير صورت بگيرد. محمدجعفر منتظري روز پنجشنبه در نشست «تبيين ابعاد جنگ تركيبي در اغتشاشات اخير» در قم اضافه كرد: واقعيت اين است كه بسياري از جوانان ما به دام رسانه‌هاي خارجي و دشمن افتادند و امروز گرفتار زندان و حبس شدند و لازم است تا نهاد‌هاي فرهنگي مانند حوزه علميه به اين افراد كمك كنند. دادستان كل كشور در ادامه كشف حجاب را از رنج‌هاي كنوني ياد كرد و گفت: دستگاه قضايي به دنبال تعطيلي پليس امنيت اجتماعي نيست؛ منتها بعد از حوادث اخير دستگاه‌هاي امنيتي و فرهنگي به دنبال حل مدبرانه‌ مساله هستند. منتظري اظهار داشت: دستگاه قضايي در حال تدوين و پيش‌نويس لايحه مربوط به حوزه عفاف و حجاب است. دادستان كل كشور در خصوص فيلترينگ گفت: بنده امروز هم پاي مساله فيلتر كردن‌ها ايستادم و خيلي فحش خورده‌ام؛ ما امروز يك وي پي ان را مي‌بنديم، بلافاصله با روش ديگر آن هم از خارج از كشور در اختيار قرار مي‌گيرد. يا بايد كلا فضاي مجازي را ببنديم كه نه مورد تاييد مسوولان عالي نظام هست، نه امروز امكانش هست.

قوه قضاييه: حال جسمي «آرش صادقي» مطلوب است

تسنيم| اعلام شد كه حال جسمي «آرش صادقي» مطلوب است و علايم خاصي از بيماري ندارد. در پي ادعاي مطرح درخصوص وضعيت سلامتي فردي به نام آرش صادقي، پيگيري‌هاي خبرنگار ميزان حاكي از آن است كه اين فرد، طي روز‌هاي گذشته توسط پزشك زندان مورد معاينه دقيق پزشكي قرار گرفته و در حال حاضر وضعيت جسمي وي مطلوب است و علايم خاصي از بيماري ندارد. طبق اظهارات زنداني، وي در سال ۹۷ به علت وجود توده‌اي در ناحيه بازوي راست تحت جراحي قرار گرفته و با تشخيص ساركوم تحت درمان بوده و بهبود يافته است. بر اساس اين گزارش با توجه به اظهارات نامبرده كه بايد آزمايش‌هاي دوره‌اي را براي ارزيابي وضعيت سلامت خود انجام دهد، مقرر شده پس از ارايه مدارك و مستندات پزشكي معتبر، وي به مركز درماني اعزام شود و آزمايش‌هاي لازم در خصوص او انجام گيرد. وي همچنين اخيرا از برخي مشكلات گوارشي نيز ابراز ناراحتي كرده كه پس از تجويز دارو توسط پزشك در حال درمان است.


ما منت مردم را مي‌كشيم و نازشان را مي‌خريم
 سپاه‌نيوز| سردار سلامي، فرمانده كل سپاه با تصريح بر اين موضوع كه ما تا آخر پاي اين مردم مي‌مانيم و صحنه خدمت‌رساني را ترك نمي‌كنيم، گفت: يك دست ما شمشير براي مبارزه با دشمنان خارجي است و براي فريب‌خوران داخلي هم ارمغان ما بازگشت به حقيقت است. او با بيان اينكه خريدار ناز ملت هستيم تا لبخند رضايت بر لب آنها بنشيند تا ملتي عزيز و مستغني باشند، تاكيد كرد: اجازه تضعيف و تخريب اين مملكت را به كسي نمي‌دهيم. اميد است هرچه بلاي مردم است به جان ما بخورد و كوچك‌ترين حادثه غم‌انگيزي براي آنها رقم نخورد.


واكنش وزارت كشور به اظهارات نماينده مهاباد درباره آمار كشته‌هاي حوادث اخير
 ايلنا| مرادي، مديركل دفتر سياسي وزارت كشور با اشاره به صحبت‌هاي نماينده مردم مهاباد در مجلس درخصوص سوال از وزير كشور اظهار داشت: در مورد سوال نماينده محترم مهاباد و آمار كشته‌هاي حوادث اخير بنده جز ادعاي آقاي محمودزاده، هنوز آمار رسمي را نديدم، آمار غيررسمي هم نديدم. اما سوال آقاي محمودزاده از وزير كشور طي هفته‌هاي اخير در يكي از جلسات كميسيون امور داخلي كشور و شوراهاي مجلس شوراي اسلامي در مورد مهاباد مطرح شد و آقاي وزير پاسخ كامل را ارايه كردند، سوال آقاي محمودزاده هم سوال خيلي مفصلي بود كه در كميسيون مطرح شد. مديركل دفتر سياسي وزارت كشور تصريح كرد: تقريبا همه اعضاي كميسيون در آن جلسه اذعان داشتند كه پاسخ آقاي وزير به سوالات آقاي محمودزاده ‌قانع‌كننده بوده اما به‌رغم برگزاري اين جلسه آقاي محمودزاده سوال خودشان را در صحن مجلس مطرح كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون