• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5368 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۴ آذر

با ابلاغ معاون اول رييس‌جمهور

ورود مسافري سه فلز گرانبها آزاد شد

معاون اول رييس‌جمهوري ورود فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتين) به كشور توسط سرمايه‌گذاران خارجي و مسافر بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرك را براساس مصوبه هيات وزيران بلامانع اعلام كرد.
محمد مخبر معاون اول رييس‌جمهوري با ارسال نامه‌اي به وزارتخانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي، صنعت، معدن، تجارت و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، تصويب‌نامه هيات وزيران درباره ورود فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتين) به كشور توسط سرمايه‌گذاران خارجي و مسافر بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرك را ابلاغ كرد.
مصوبه يادشده به شرح زير است. 
 هيات وزيران در جلسه ۶ خرداد امسال به پيشنهاد وزارت اقتصاد و دارايي و به استناد اصل يكصد‌وسي‌و‌هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي تصويب كرد. 
۱- مطابق بند «و» ماده يك قانون تشويق و حمايت سرمايه‌گذاري خارجي، ورود فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتين) به هر ميزان و به صورت شمش استاندارد، به عنوان يكي از سرمايه‌هاي خارجي قابل ورود به كشور، توسط سرمايه‌گذاران خارجي در چارچوب قانون تشويق و حمايت سرمايه‌گذاري خارجي و آيين‌نامه اجرايي آن، پس از اظهار به گمرك و بدون ثبت سفارش بلامانع است.
۲- مطابق تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون امور گمركي ورود فلزات گرانبهاي طلا، نقره و پلاتين به هر ميزان و به صورت شمش استاندارد توسط مسافر در چارچوب قانون امور گمركي پس از اظهار به گمرك بدون ثبت سفارش بلامانع است.
۳- بانك مركزي و وزارت امور اقتصادي و دارايي موظفند ظرف مدت يك ماه شرايط مربوط به نحوه ارزشيابي به‌كارگيري ورود و خروج اصل و عوايد سرمايه‌گذاري فلزات گرانبها به صورت شيم استاندارد و در چارچوب قوانين مربوط تهيه و حسب مورد براي تصويب هيات وزيران و شوراي پول و اعتبار ارايه نمايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون