• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5370 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۶ آذر

سینمای ژاپن؛ از آغاز تا پایان جنگ جهانی دوم

كتاب «سينماي ژاپن؛ از آغاز تا پايان جنگ جهاني دوم» نوشته مشترك قدرت‌اله ذاكري و محمد نقي‌زاده به تازگي در ۳۲۳ صفحه و بهاي ۲۰۰ هزار تومان توسط نشر ني منتشر شده است.
در معرفي اين كتاب آمده است: «با موفقيتِ معجزه‌وارِ اصلاحاتِ ميجي (زنجيره‌اي از رويدادها بود كه به دگرگوني‌هاي عظيمي در ساختار سياسي و اجتماعي ژاپن منجر شد) در نيمه قرن نوزدهم، در ژاپن، همه توجهات به سمت اصلاحات اقتصادي و سياسي معطوف شد و كمتر به فرهنگ و نقش آن توجه شد. به همين خاطر سينماي قبل از جنگ هم مغفول واقع شد، سينمايي كه مي‌توان شكل‌گيري و توسعه آن را در ژاپن قبل از جنگ معجزه‌اي همچون اصلاحات ميجي دانست، هرچند نه آن زمان در سطح بين‌المللي شهرت يافت و نه اكنون چنان كه شايسته است به آن پرداخته مي‌شود.
حتي بعد از بين‌المللي شدن سينماي اين كشور در سال‌هاي بعد از جنگ جهاني دوم، باز هم نگاه‌ها بيشتر معطوف به همان سينماگران مطرح بعد از جنگ باقي ماند و كمتر به پديده استثنايي رشد و توسعه سينماي ژاپن در سال‌هاي آغازين سينما پرداخته شد. در واقع مي‌توان گفت بعد از اختراع سينما، ژاپن تنها كشور مستقل غيرغربي بود كه سينماي ملي و صنعت سينما داشت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون