• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5371 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۷ آذر

اخبار

رتبه ايران از نظر وقوع جرايم خشن در جهان چيست؟

رييس اداره فرهنگي و اجتماعي پليس آگاهي فراجا با بيان اينكه ايران از نظر ارتكاب جرايم خشن در رتبه ۷۱ دنيا قرار دارد، گفت: «ميزان وقوع جرم و جنايت در كشورهايي نظير امريكا و ايتاليا سه و چهار برابر كشورما است.»  سرهنگ محمد شريفي درباره راهكارهاي جلوگيري از وقوع سرقت گفت: «سرقت يكي از قديمي‌ترين و باسابقه‌ترين جرايم بشري است كه از آغاز پيدايش مالكيت خصوصي رخ داده است. سرقت در جوامع مختلف به شيوه‌هاي متفاوت و گوناگون اتفاق مي‌افتد.» او با بيان اينكه اداره اجتماعي پليس آگاهي فراجا متولي آموزش همگاني و اطلاع‌رساني در اين زمينه است، گفت: «براي پيشگيري از سرقت خانه، خودرو، سرقت‌هاي مهم، سرقت‌هاي خرد و ديگر سرقت‌ها توصيه‌هاي مختلفي ارايه شده است و لازم است كه شهروندان همواره به توصيه‌هاي پليس دقت كنند. در تمام اين مباحث نكته‌اي تاثيرگذار نهفته است؛ آن هم رعايتِ نكات ايمني است كه در بحث خانه و خودرو بايد موردنظر شهروندان باشد.»  او استفاده از تجهيزات ايمني نظير قفل فرمان براي خودرو را متذكر شد و گفت: «اين نكات تكرار مي‌شود ولي اجراي آن توسط شهروندان مهم است و آنها نبايد صرفا شنونده اين موضوعات باشند.» رييس اداره فرهنگي و اجتماعي پليس آگاهي فراجا درخصوص افزايش آمار سرقت در پايان سال نيز گفت: «بالغ بر ۷۰درصد انواع جرايم سرقت در كشورمان كشف مي‌شود كه از منظر جهاني رتبه بسيار خوبي است. براساس آمار وقوع جرم كه از سوي دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل ارايه شده است. ايران در حوزه جرايم خشن رتبه ۷۱ جهان را داراست؛ يعني وضع بد و خطرناك و وخيمي در مقايسه با كشورهاي جهان نداريم.» شريفي كه در يك برنامه راديويي صحبت مي‌كرد، گفت: «در ايتاليا و امريكا ميزان جرم و سرقت به ترتيب چهار و سه برابر ايران است و اين آمار از سوي سازمان ملل ارايه شده است.» او با بيان اينكه سرقت يكي از زشت‌ترين جرايم بوده و ماهيت آن براي همگان روشن است، گفت: «اين درحالي است كه ميزان ترس مردم ما از سرقت در ايران تنها ۲۰درصد است.»


كلاهبرداري ۷ ميلياردي

مرد جواني كه با وعده سود ميلياردي در معامله ارز ديجيتال، از افراد زيادي كلاهبرداري كرده بود توسط پليس فتا هرمزگان دستگير شد. اين مرد حدود ۴۰ ساله يك سال قبل پس از راه‌اندازي سايت ارز ديجيتال در صفحات مجازي با كلمات و جملات اغفال‌كننده كاربران را به سمت خود مي‌كشاند و به آنها اطمينان مي‌داد كه در صورت خريد ارز به زودي سود هنگفتي نصيب‌شان مي‌شود. كاربران در اين مدت پس از اعتماد به اين سايت دروغين به خيال اينكه سرمايه در كيف پولشان به رشد چشم‌گيري خواهد رسيد ارز ديجيتال را خريداري ولي پس از مدتي متوجه ‏به سرقت رفتن موجودي حساب‌شان مي‌شدند.‏ آنها مات و مبهوت با فردي كه نقش مشاورشان را بازي مي كرد تماس گرفتند اما پاسخي از جانب او اخذ نشد. برايش پيام گذاشتند اما بازهم پاسخي دريافت نكردند

 

. تعرض به زنان در پوشش مسافركش

اعتماد آنلاين|زن جوان مي‌گويد: «به عنوان مسافر كنار خيابان ايستاده بودم، پرايدي جلوي پايم توقف كرد و من را سوار كردند. آنها در يك جاده خاكي من را مورد آزار و اذيت قرار دادند. خيلي وحشتناك بود. همين حالا هم وقتي به آن فكر مي‌كنم حالم بد مي‌شود.» سپيده زن جواني است كه شكايتي مبني بر تعرض مطرح كرد و براي دو مردي كه به او تعرض كرده‌اند حكم اعدام صادر شده است. اين زن داستان زندگي‌اش را براي «اعتماد آنلاين» بازگو مي‌كند.
   حادثه چطور اتفاق افتاد؟
من به عنوان مسافر كنار خيابان ايستاده بودم، پرايدي جلوي پايم توقف كرد و من را سوار كردند. آنها در يك جاده خاكي من را مورد آزار و اذيت قرار دادند. خيلي وحشتناك بود. همين حالا هم وقتي به آن فكر مي‌كنم حالم بد مي‌شود.
  به آنها شك نكردي؟
ظاهر مسافركش داشتند، من اصلا فكر نمي‌كردم مسافركش نباشند. واقعا حالم بد است.
  با هم صحبتي نكرديد؟
آن‌قدر وحشت كرده بودم كه فقط فرياد مي‌زدم و كمك مي‌خواستم. خيلي حالم بد بود، هزار بار از مردن بدتر بود.
  چطور خودت را به پليس رساندي؟
بعد از حادثه با يكي از نزديكانم تماس گرفتم و كمك خواستم. وقتي براي كمك آمد من را مستقيم پيش پليس برد. بعد از اينكه كارهاي انتظامي و قضايي را انجام داديم به خانه رفتم.
  تعرض به تو تاييد شده است، آيا بعد از آن به دكتر مراجعه كردي؟
تحت نظر دكتر زنان بودم، حالا حالم از نظر جسمي خوب شده و براي چكاپ مي‌روم اما هنوز تحت نظر روانپزشك هستم و دارو مصرف مي‌كنم. دچار ترس‌هاي بيمارگونه شده‌ام و به من حمله دست مي‌دهد. حالم بد است و مدام با اطرافيانم درگير مي‌شوم. چندين بار به خودكشي فكر كردم كه با كمك پزشكم منصرف شدم ولي حال بدي دارم.
  ازدواج كرده‌اي؟
نامزد داشتم خودم از نامزدم جدا شدم. من شرايط ازدواج نداشتم، بعد از اين حادثه حالم بدتر شده بود. تصميم گرفتم از نامزدم جدا شوم و تا زماني كه حالم خوب نشده ازدواج نكنم.
  متهماني كه به تو تعرض كردند به اعدام محكوم شده‌اند، از اين حكم راضي هستي؟
آنها فقط به من تعرض نكرده‌اند، بعد از دستگيري بود كه فهميدم به چهار زن ديگر هم تعرض كرده‌اند. آنها زندگي همه ما را نابود كردند و به نظر من مجازات سنگين حق‌شان است. هر چند خانواده‌هاي‌شان درخواست بخشش مي‌كنند ولي عمل آنها به قيمت تباهي زندگي من، زن و شوهر و فرزندان و اعضاي خانواده‌شان بوده است. كاش كمي هم به ما فكر كنند وقتي درخواست بخشش مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون