• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5371 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۷ آذر

خبرخوان

جزييات واگذاري خودروسازها از زبان وزير صمت
سيدرضا فاطمي‌امين، وزير صمت در رابطه با واگذاري سهام با اشاره به ارزيابي و قيمت‌گذاري دارايي‌هاي خودروسازان به عنوان اولين مرحله خصوصي‌سازي گفت: با توجه به دارايي‌هاي گسترده اين موضوع نزديك به 6 ماه طول كشيد. وزير صمت اظهار داشت: طي 6 ماه 1700 ابلاغ كارشناسي توسط كارشناسان رسمي دادگستري صادر شد تا قيمت‌گذاري انجام و نهايي شود. وي در رابطه با زمان واگذاري سهام خودروسازان گفت: ‌با هماهنگي‌ انجام شده مجوز يكي از واگذاري‌ها صادر شده كه به زودي به مزايده گذاشته خواهد شد.


گران‌فروشي گوشت قرمز  حتي در ميادين شهرداري
در حالي قيمت گوشت قرمز در بازار افزايش يافته است كه هيچ بخشي مسووليت گراني اين كالاي مهم مورد نياز مردم را به‌ عهده نمي‌گيرد و ديگري را مقصر مي‌داند.افشين صدردادرس، مديرعامل اتحاديه دام سبك در اين ارتباط اظهار داشت: قيمت دام زنده كمي افزايش داشته است، اما جهش قيمت گوشت قرمز در بازار ربطي به توليدكننده ندارد و اين عوامل بازار هستند كه قيمت‌ها را تعيين مي‌كنند كه نزديك شدن به بازار شب يلدا و شب عيد نيز در اين زمينه تاثيرگذار است. وي مي‌افزايد: با توجه به نرخ دام زنده حداكثر قيمت گوشت شقه گوسفندي بره نر 200هزار تومان، ميش 120هزار تومان و بز 100هزار تومان است، اما در بازار و حتي در ميادين ميوه و تر‌بار شهرداري تهران نيز گران‌فروشي مي‌شود.


علت افزايش قيمت برخي محصولات كشاورزي چيست؟
اسدالله كارگر، رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران علت افزايش قيمت برخي محصولات كشاورزي از جمله پياز، سيب‌زميني، گوجه‌فرنگي و خيار را سردي هوا عنوان كرد و گفت: در فصل سرد قيمت محصولات كشاورزي كمي بيشتر مي‌شود، زيرا هزينه‌ها افزايش مي‌يابد و محصولات ديرتر عمل مي‌آيند.وي ادامه داد: بر اساس كشف قيمت عمده‌فروشي در ميدان مركزي ميوه و تربار قيمت هر كيلو پياز زرد ۸۰۰۰ تا ۱۳هزار تومان، پياز شيري ۸۰۰۰ تا ۱۴هزار تومان، پياز قرمز ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، سيب‌زميني۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، خيار اصفهان ۸۰۰۰ تا ۱۵ هزار تومان، خيار بوته‌رس ۸۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان، گلخانه ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، گوجه‌فرنگي ۵۰۰۰تا ۸۰۰۰ هزار تومان است كه اين اقلام بايد با احتساب ۳۵ درصد سود به دست مصرف‌كنندگان برسد.


آزادسازي صادرات مرغ  با عوارض صفر

محسن شيراوند، معاون توسعه بازرگاني وزارت جهاد كشاورزي از امكان صادرات مرغ با عوارض صفر خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها تا پايان سال هيچ مشكلي در حوزه توليد و مصرف مرغ نخواهيم داشت.  وي افزود: با عنايت به شرايط مطلوب توليد گوشت مرغ در كشور به دليل استمرار و سياستگذاري منظم در حوزه توليد اين كالا و همچنين در راستاي حمايت از بخش توليد، صادرات براي گوشت مرغ به‌طور جد پيگيري و امكان صادرات با حذف عوارض صادراتي فراهم شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون