• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5372 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۹ آذر

خبرخوان

ريزش ۱۵ هزار واحدي شاخص بورس در يك هفته
شاخص كل بورس در پايان معاملات اين هفته با ريزش بيش از ۱۵ هزار واحدي مواجه شده اما با نزديك شدن به نواحي حمايتي براي خريد سهام بنيادي جذاب‌تر شد. در هفته‌هاي گذشته دلار توافقي با افزايش قيمت به محدوده ۳۴ هزار تومان رسيده و از اين جهت مي‌تواند سودسازي برخي از شركت‌هاي بورسي كه در بازار توافقي دلار را عرضه مي‌كنند خبر خوبي باشد، البته افزايش نرخ نيمايي نيز مي‌تواند سودسازي شركت‌هاي كاموديتي محور را بيشتر كند.


نان پخته و فروخته شده؛ مبناي تخصيص آرد به نانوا
محمد جلال، مشاور وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به طرح مديريت هوشمندانه يارانه آرد و نان، اظهار كرد: فاز دوم اين طرح به زودي اجرا خواهد شد كه طي آن به هر نانوا متناسب با ميزان ناني كه پخته و فروخته و همچنين تراكنش‌هايي كه در دستگاه كارتخوان ثبت شده است، به علاوه چند درصد بيشتر، آرد تخصيص داده خواهد شد. وي همچنين در مورد امكان استفاده كارت بانكي نانوا براي اتباع يا افرادي كه كارت بانكي براي خريد نان ندارند، توضيح داد: قرار است استفاده از كارت بانكي نانوا طي فرآيندي به نانوايان آموزش داده شود. براين اساس نانوايان يكي از كارت‌هاي بانكي خود را در كارت خوان ثبت مي‌كنند و چنانچه مشتري به هر دليلي كارت بانكي نداشته باشد، مي‌تواند پول نقد خود را به نانوا دهد و نانوا تراكنش را با كارت خودش ثبت كند.


بابت اجبار به «تنظيم سند خودرو در دفترخانه‌ها» بايد عذرخواهي كنيم
يك سردفتر اسناد رسمي با بيان اينكه سند خودرو به‌درستي از دفاتر گرفته شد، گفت: اگر از ابتدا الزامي به تنظيم سند محضري خودرو نبود پس چرا مردم را مجبور كرديم هزينه و وقت خود را صرف اين امر كنند؟! از اين بابت بايد از مردم عذرخواهي كنيم. رضا ساكت مي‌افزايد: سردفتران ممكن است معتقد باشند كه ماده 18 قانون دفاتر اسناد رسمي و ماده 81 قانون ثبت، تنظيم تمام اسناد را الزامي دانسته است؛ در حالي كه اين نظر برآمده از سليقه شخصي در تفسير قوانين است. ما به‌ جز مواد 46 و 47 قانون ثبت اسناد و املاك (مصوب 1310) كه غالبا مربوط به معاملات املاك است ديگر الزامي براي تنظيم سند در دفاتر اسناد رسمي نداريم. در كل بايد از اجبار در بحث تنظيم سند و تحميل هزينه و زحمت به مردم پرهيز كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون