• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5373 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۰ آذر

نه رئال، نه بارسلونا و نه منچسترسيتي و سايرين

قطر ۲۰۲۲ عرصه درخشش ستاره‌هاي پاريس!

جام جهاني 2022 قطر اين روزها در حالي برگزار مي‌شود كه رفته‌رفته چهره تيم‌هاي حاضر در مراحل پاياني مشخص شده و فوتبالي‌ها آماده تماشاي فينال اين مسابقات مي‌شوند؛ در بين تيم‌هاي راه يافته به مرحله يك‌چهارم نهايي ستاره‌هاي مختلفي حضور داشتند كه هر كدام به تنهايي يك وزنه بزرگ براي كشور و باشگاه‌شان محسوب مي‌شوند اما نكته جالب، تجمع بازيكنان پاري سن ژرمن در مراحل پاياني و درخشش آنها در جايگاه خود بود.
اگر به درخشش تيم‌هاي آرژانتين، فرانسه، برزيل و مراكش دقت شود، نقش پر رنگ چهار ستاره يعني ليونل مسي، كيليان امباپه، نيمار و اشرف حكيمي به خوبي مشخص است؛ چهار بازيكن خوش نقش كه به تنهايي در تيم‌هاي خود باعث موفقيت آنها شده و امضاي خود را پاي بردهايش انداخته‌اند؛ ماجرا وقتي جالب‌تر مي‌شود كه بدانيم اين چهار ستاره، به صورت همزمان و در يك باشگاه يعني پاري سن ژرمن توپ مي‌زنند، اما تاكنون نتوانسته‌اند به هدف اصلي خود يعني قهرماني در اروپا برسند. 
اين باشگاه فرانسوي با هدف بر هم زدن توازن قدرت در قاره سبز و قهرماني در ليگ قهرمانان بازيكناني همچون مسي، حكيمي، سرخيو راموس و... را جذب كرد، اما تاكنون نتوانسته به اين مهم برسد و اين در حالي است كه هر كدام از اين بازيكن‌ها به تنهايي، يك تنه تيم‌هاي ملي خود را در جام جهاني بالا كشيده‌اند، اما تركيب همه آنها در پاريس، همچنان نتيجه مفيدي نداده است.
پي‌اس‌جي سال گذشته در بهترين شرايط براي رسيدن به نيمه نهايي اروپا قرار داشت و در حالي كه با يك گل مقابل رئال مادريد در پارك دو پرنس پيروز شده بود، در ديدار برگشت مقابل اين تيم شكستي سنگين را چشيد تا حتي نيمار جونيور ستاره اين تيم هم از اين وضعيت عصباني شود؛ مطمئنا تيم تحت مالكيت ناصر الخليفي، فاكتورهاي مختلف براي رسيدن به قهرماني در اروپا و موفقيت را دارد، اما اينكه چرا اين همه ستاره نمي‌توانند اين تيم را به مقصدي خوشايند برسانند، شايد مصداق همان جمله معروف است كه دو پادشاه در يك اقليم نگنجد. ستاره‌هاي ريز و درشت پاريس هر كدام مي‌خواهند به تنهايي پرچمدار موفقيت اين تيم باشند و قهرماني حول محور آنها بچرخد؛ بازيكنان بزرگي كه به نوعي همه‌شان از كانديداهاي توپ طلا هم هستند. شايد همين‌ها باعث شده نوعي خودخواهي در ساق‌هاي‌شان جلوه كند و همين به سنگي بزرگ براي جلو نرفتن قطار اين تيم تبديل شود. در حالي كه آنها در تيم‌هاي ملي در قيد و بند اين موضوع نيستند و بند از پاي‌شان باز مي‌شود تا بدون نگراني و با خيال راحت جلو مي‌روند. خيالي راحت از اينكه همه‌ چيز در اختيارشان است و قرار نيست ستاره ديگري در طمع رقابت با آنها در تيم باشد. 
درخشش فوق ستاره‌هاي پاري ‌سن ژرمن در حالي رقم خورده كه فوق ستاره‌هاي ديگر حاضر در باشگاه‌هاي مطرح اروپايي يا به خاطر مصدوميت يا به خاطر ضعف تيم‌ها يا به واسطه عدم آمادگي خودشان فروغ چنداني نشان ندادند. رونالدو در پرتغال زير سايه يك پسر ۲۱ ساله رفت يا لواندوفسكي نتوانست نتيجه دلخواهي با لهستان بگيرد. هازارد و ديبروينه در بلژيك ناكام ماندند و ستاره‌هاي آلماني بايرن در مرحله گروهي حذف شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون