• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5373 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۰ آذر

بررسي زمين لرزه‌ها در هفته گذشته

طي هفته گذشته خرمشهر استان خوزستان زلزله‌اي به بزرگي ۳.۳ ريشتر را تجربه كرد، ضمن آنكه رويان استان مازندران زمين لرزه‌اي به بزرگي ۴.۳ ريشتر را تجربه كرد. 
در هفته گذشته رويان استان مازندران با زلزله‌اي به بزرگي ۴.۳ ريشتر و كنگ استان هرمزگان و محمله استان فارس نيز هر يك با زلزله‌اي به بزرگي ۴.۲ ريشتر لرزيدند، ضمن آنكه خرمشهر استان خوزستان زلزله‌اي به بزرگاي ۳.۳ ريشتر را تجربه كرد. ايسنا در گزارشي جزييات زلزله‌هاي هفته گذشته را به شرح زير عنوان كرده است.
شنبه ۱۲ آذر
اهل فارس با زلزله‌اي به بزرگي ۳.۹ ريشتر در عمق ۲۷ كيلومتري زمين و بلوك استان كرمان با زلزله ۲.۸ ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري  زمين لرزيد.
بهاباد استان يزد زلزله ۳.۷ ريشتري در عمق ۷ كيلومتري زمين را تجربه كرد كه كانون آن در ۴۸ كيلومتري بهاباد، ۵۶ كيلومتري ساغند و ۶۶ كيلومتري بافق گزارش شده است.كنگ استان هرمزگان نيز زلزله ۴.۲ ريشتري را در عمق ۸ كيلومتري زمين تجربه كرد كه كانون آن در ۳۵ كيلومتري كنگ، ۴۱ كيلومتري بندر خمير و ۴۲ كيلومتري بندر لنگه گزارش شد.
يكشنبه ۱۳ آذر
فريدون‌شهر استان اصفهان و طبس خراسان جنوبي با زلزله ۲.۵ريشتري، مشكين‌شهر استان اردبيل با زلزله ۲.۶ ريشتري، نصرت‌آباد سيستان و بلوچستان با زلزله ۲.۹ ريشتري و شول‌آباد استان لرستان با زلزله ۳.۴ ريشتري لرزيدند.
دوشنبه ۱۴ آذر
در حسينيه استان خوزستان زلزله ۲.۹ ريشتري رخ داد. بابامنير استان فارس با زمين لرزه‌اي به بزرگي ۳.۸ ريشتري در عمق ۸ كيلومتري لرزيد و كانون اين رخداد لرزه‌اي در ۱۶ كيلومتري بابامنير استان فارس و ۳۴ كيلومتري باشت و ۴۰ كيلومتري دوگنبدان استان كهگيلويه و بويراحمد بوده است.
سه‌شنبه ۱۵ آذر
خرمشهر استان خوزستان زلزله‌اي به بزرگي ۳.۳ ريشتري در عمق ۱۲ كيلومتري را تجربه كرد و كانون آن در ۳۵ كيلومتري خرمشهر و ۴۰ كيلومتري شادگان اين استان گزارش شد. در خوي استان آذربايجان زلزله‌اي به بزرگي ۲.۹ ريشتري به ثبت رسيد.
چهارشنبه ۱۶ آذر
در ديباج استان سمنان زلزله ۲.۹ ريشتري، در صفي‌آباد استان خراسان شمالي زلزله ۲.۷ ريشتري، در خانوك استان كرمان زلزله ۲.۸ ريشتري، در نجف شهر استان كرمان زلزله ۲.۵ ريشتري، در جهرم استان فارس زلزله ۲.۷ ريشتري و در مهران استان ايلام زلزله ۲.۶ ريشتري رخ داد.
قصرشيرين استان كرمانشاه با زمين لرزه‌اي به بزرگي ۳ ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري لرزيد و كانون آن در ۴ كيلومتري قصرشيرين و ۲۴ كيلومتري سرپل ذهاب اين استان بوده است.
پنجشنبه ۱۷ آذر
بهاباد استان يزد زلزله ۲.۸ريشتري، شاهين‌شهر استان اصفهان زلزله ۲.۹ريشتري، علامرودشت استان فارس زلزله ۲.۸ ريشتري و جندق استان اصفهان زلزله ۲.۸ ريشتري را تجربه كردند.رويان استان مازندران زلزله‌اي به بزرگي ۴.۳ ريشتر در عمق ۲۸ كيلومتري را تجربه كرد كه كانون آن در ۱۹ كيلومتري رويان، ۲۲ كيلومتري پول و ۲۲ كيلومتري نور اين استان گزارش شد.محمله استان فارس با زلزله‌اي به بزرگي ۴.۲ ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري لرزيد كه كانون اين رخداد لرزه‌اي در ۵ كيلومتري محمله، ۱۴ كيلومتري علامرودشت و ۲۷ كيلومتري مهر اين استان بوده است.در رشتخوار استان خراسان رضوي زلزله‌اي به بزرگي ۳.۲ ريشتر به ثبت رسيد كه عمق آن در ۱۰ كيلومتري و رو مركز اين رخداد لرزه‌اي در ۱۳ كيلومتري رشتخوار، ۳۶ كيلومتري سلامي و ۳۷ كيلومتري دولت‌آباد اين استان گزارش شد.كوخرد استان هرمزگان زمين لرزه‌اي به بزرگي ۳ ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري را تجربه كرد و كانون آن در ۲۵ كيلومتري كوخرد، ۳۸ كيلومتري بستك و ۴۷ كيلومتري جناح اين استان گزارش شد.در ميرآباد استان آذربايجان غربي نيز زلزله‌اي به بزرگي ۳.۲ ريشتر در عمق ۸ كيلومتري به ثبت رسيد و كانون آن در ۱۵ كيلومتري ميرآباد و ۲۵ كيلومتري سردشت استان آذربايجان غربي بوده است.
جمعه ۱۸ آذر
در بهاباد استان يزد زلزله‌اي به بزرگي ۳.۷ ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري به ثبت رسيد كه كانون آن در ۲۶ كيلومتري بهاباد، ۸۱ كيلومتري بافق استان يزد و ۸۲ كيلومتري كوهبنان استان كرمان بوده است.
در بابامنير فارس زلزله ۲.۶ ريشتر و در ياسوكند كردستان زلزله ۲.۵ ريشتر به ثبت رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون