• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5373 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۰ آذر

خبرخوان

يك‌سوم واردات ايران قاچاق است
حسين سلاح‌ورزي، نايب‌رييس اتاق بازرگاني ايران با بيان اينكه واردات كالاي قاچاق يكي از مصاديق فساد است، گفت: متاسفانه با سياست‌هايي كه اعمال شده است و ممنوعيت واردات كالا، يك‌سوم واردات كشور از طريق قاچاق انجام مي‌شود. وي تصريح كرد: به عنوان مثال در زمينه واردات با وجود قوانين و مقررات متعددي كه براي ممنوعيت‌هاي غيرتعرفه‌اي وجود دارد، اما براي حدود 2000 قلم كالا ممنوعيت واردات اعمال شده كه اين مساله موجب توسعه قاچاق شده است كه اين موضوع يكي از مصاديق فساد است و آمارها نشان مي‌دهد كه يك‌سوم واردات كشور از طريق قاچاق انجام مي‌شود.


افزايش تقاضا تخم‌مرغ را گران كرد!
طي دو هفته اخير شاهد افزايش قيمت تخم‌مرغ بوديم اين در حالي است كه بر اساس گفته توليدكنندگان، كشور با مازاد توليد تخم‌مرغ روبه‌رو است. كاهش قدرت خريد مردم سبب شده تا تخم‌مرغ قوت غالب قشر ضعيف‌تر جامعه شده و جايگزين گوشت شود. در هفته گذشته گوشت گوسفندي كيلويي۳۰۰ هزار تومان بوده كه از توان خريد خانوارهاي زيادي خارج است. از اين رو مصرف تخم‌مرغ در كشور افزايش يافته و هر فرد سالانه ۱۴ كيلوگرم تخم‌مرغ مصرف مي‌كند اين در حالي است كه اين عدد سال گذشته ۱۱ كيلوگرم بوده است. در حال حاضر تخم‌مرغ به دو شكل به بازار عرضه مي‌شود؛ شانه‌اي ۳۰ عددي بدون بسته‌بندي كه ۸۵ تا ۹۰ درصد عرضه تخم‌مرغ كشور به اين شكل انجام مي‌شود.


محدودسازي اينترنت، مانع جديد در مراودات تجارت خارجي
هادي تيزهوش تابان، رييس اتاق مشترك ايران و روسيه با تاكيد بر ضرورت اجراي سازوكارهاي مالي و پولي ميان ايران و روسيه، فيلترينگ و محدودسازي اينترنت را به عنوان مانع جديدي در ارتباط با تجار خارجي برشمرد كه به اين روابط آسيب وارد كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون