• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5377 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۴ آذر

اخبار ايران و جهان

امدادگران درپي يافتن دختر مفقودشده در رودخانه كارون
جست‌وجو براي دختر مفقودشده در رودخانه كارون اهواز از سوي امدادگران آتش‌نشاني ادامه دارد. رييس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري اهواز گفت: «طبق اطلاعاتي كه به سازمان آتش‌نشاني داده شد يك دختر جوان ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه هفته گذشته از پل كابلي اهواز در رودخانه كارون سقوط كرده است كه جست‌وجو براي يافتن وي توسط ماموران آتش‌نشاني همچنان ادامه دارد.» ابراهيم قنبري گفت: «متاسفانه با وجود اينكه روزانه امدادگران آتش‌نشاني به دنبال يافتن جسد هستند، اما هنوز هيچ اثري از وي در مسير رودخانه يافت نشده است.» او در ادامه گفت: «همچنين در روز پنجشنبه هفته گذشته ۲ نفر آقا در رودخانه كارون اهواز سقوط كردند كه يك نفر توسط امدادگران آتش‌نشاني نجات يافت و يك نفر ديگر غرق  شد.»


تصادف وحشتناك مجري معروف

فردي فلينتوف، مجري مجموعه تخت‌گاز‌ حين فيلمبرداري اين پروژه دچار سانحه تصادف و به بيمارستان منتقل شد. اندرو فردي فلينتوف بازيكن كريكت سابق اهل بريتانيا كه به اجراي برنامه مشغول شده است، روز سه‌شنبه در شهرستان ساري انگلستان مشغول فيلمبرداري بخشي از مجموعه تخت‌گاز‌ بود كه به دليل تصادف ناشي از سرعت بالا به بيمارستان منتقل شد. فلينتوف ‌۴۵ساله با هليكوپتر به بيمارستان منتقل شده است و جراحات خطرناكي به او وارد نشده است. فيلمبرداري مجموعه تخت‌گاز كه از سال ۲۰۰۲ از بي‌بي سي پخش مي‌شود، پس از سانحه تصادف فلينتوف به تعويق افتاد.


فوت يكي از مصدومان آتش‌سوزي ميني‌بوس در نقنه
 يكي از مصدومان حادثه آتش‌سوزي ميني‌بوس در محور نقنه بروجن جان باخت. معاون درمان بيمارستان امام موسي كاظم اصفهان با اشاره به آخرين وضعيت مصدومان سوختگي حادثه حريق ميني‌بوس در استان چهارمحال‌وبختياري گفت: «راننده ديروز از بيمارستان مرخص شد، اما يكي از خانم‌ها به علت شدت سوختگي جان باخت.» حسين بديعي‌نژاد با بيان اينكه حال دو نفر از مصدومان هم وخيم است گفت: پنج نفر ديگر نيز شرايط خوبي ندارند. او گفت: «اين خانم‌ها به علت حبس شدن در ميني‌بوس از ناحيه صورت و دست‌ها به‌شدت آسيب ديده‌اند و در صورت بهبودي نيز تا پايان عمر درگير زخم‌هاي ناشي از اين سوختگي خواهند بود.» ساعت ۶ و ۳۰ دقيقه صبح دوشنبه ۲۱ آذر ميني‌بوس حامل كارگران يك سردخانه در محور نقنه بروجن استان چهارمحال‌وبختياري به علت استفاده از پيك‌نيك براي گرمايش دچار حريق شد كه ۹ نفر شامل ۸ زن و يك مرد مصدوم دچار سوختگي ۶۰ تا ۸۰ درصدي شدند.


عمليات گسترده پليس براي انهدام باند 11 نفره كلاهبرداران

اعتمادآنلاين | عضو اين باند كه دست به كلاهبرداري 15 ميليارد ريالي زده بودند، پس از چند روز تعقيب و مراقبت در يك عمليات پيچيده و با هماهنگي مقام قضايي در چند نقطه از شهر تهران دستگير شدند. متهماني كه در پيام‌رسان واتساپ به بهانه برنده شدن در قرعه‌كشي همراه اول، عتبات عاليات و صدا و سيما اقدام به كلاهبرداري 15 ميلياردي كرده بودند، در جريان عمليات گسترده پليس شناسايي و دستگير شدند.    در پي شكايت چند نفر از شهروندان مبني بر كلاهبرداري از طريق تماس واتساپي تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌كشي، تحقيقات پليس فتا استان البرز در اين زمينه آغاز و مشخص شد متهمان اين پرونده‌ها به صورت يك باند سازمان‌دهي‌شده، با شاكيان از طريق اپليكيشن واتساپ تماس مي‌گرفتند و براي شانس بيشتر عملي شدن نقشه خود، آرم واتساپ خود را به آرم صدا و سيما تغيير مي‌دادند تا اشخاص هنگام ديدن اين آرم از درست بودن تماس از سوي صدا و سيما يا نهاد مربوطه اطمينان داشته باشند. كلاهبرداران پس از فريب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانكي و همچنين دريافت رمز ورود به اينترنت بانك اشخاص اقدام به خالي كردن حساب شهروندان كرده و سپس وجوه سرقتي را به حساب ديگر افراد دخيل در اين پرونده منتقل مي‌كردند. در نهايت چند نفر از متهمان مبالغ سرقتي را در كارت‌هاي بانكي اجاره‌اي انتقال مي‌دادند و اقدام به خريد طلا و سكه از فروشگاه‌هاي مختلف مي‌كردند. با اقدامات فني و تحقيقات خاص پليسي 11 عضو اين باند كه دست به كلاهبرداري 15 ميليارد ريالي زده بودند، پس از چند روز تعقيب و مراقبت در يك عمليات پيچيده و با هماهنگي مقام قضايي در چند نقطه از شهر تهران دستگير و روانه زندان شدند.


120 قرباني بر اثر سيل ويرانگر كنگو
در پي وقوع سيل گسترده و رانش زمين ناشي از بارندگي‌هاي سيل‌آسا در كينشاسا، پايتخت جمهوري دموكراتيك كنگو تاكنون دست‌كم ۱۲۰ تن كشته و ده‌ها تن ديگر مصدوم شدند. تصاوير منتشرشده در رسانه‌هاي داخلي نشان مي‌دهد كه محله‌هاي زيادي از اين شهر زير آب رفته و ارتباط جاده‌ها به دليل رانش زمين قطع شده است.در يكي از تصاوير منتشرشده وقوع گودالي عظيم در يك بزرگراه در منطقه‌ مان گافولا باعث واژگوني چندين وسيله نقليه شده است.بنابر اعلام شبكه الجزيره، وزير بهداشت اين كشور گفته است كه اين وزارتخانه ۱۴۱ فوتي را شمارش كرده با اين حال آمار فوق هنوز تاييد نشده و بايد با ساير ادارات محلي بررسي شده و مورد تاييد نهايي قرار گيرد. همچنين بنابر گزارش رويترز، خيابان‌هاي اصلي مركز كينشاسا با جمعيتي ۱۵ ميليون نفري، چندين ساعت زير آب بوده است.گزارش‌ها حاكيست افراد زيادي نيز ناپديده شده‌اند كه تعداد دقيق آنها هنوز مشخص نيست.بنابر اعلام آناتولي، بارش شديد باران در اين كشور از دو روز پيش ادامه دارد.همچنين نخست‌وزير كنگو از ادامه فعاليت‌هاي امداد و نجاتِ مفقودان اين حادثه خبر داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون