• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5378 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۶ آذر

روي پيشاني هواداران فوتبال چيزي نوشته؟

دفاع مشكوك نبي از كي‌روش

اميررضا احمدي

 

روز گذشته بالاخره مسوولان فدراسيون فوتبال از غار بيرون آمدند و مهدي محمدنبي، نايب‌رييس اول فدراسيون فوتبال در برنامه‌اي تلويزيوني حاضر شد تا درباره عملكرد تيم ملي فوتبال در جام جهاني توضيح دهد؛ با اين وجود نبي نه تنها درباره عملكرد تيم ملي فوتبال و ضعف‌هاي آن چيزي را نپذيرفت، بلكه به گونه‌اي از كارلوس كي‌روش دفاع كرد كه گويي تيم ملي فوتبال مانند ژاپن و استراليا از گروهش صعود كرده يا همچون مراكش تا نيمه نهايي جام پيش رفته! 
دست راست رييس فدراسيون در حالي از واژه‌هايي همچون عملكرد خوب استفاده مي‌كرد و معتقد بود در مقابل انگليس اگرچه شش خورديم، اما دو گل هم زديم كه گويي يادش رفته چگونه قبل از شروع جام جهاني مدام بر طبل صعود مي‌كوبيدند و دم از تاريخ‌سازي مي‌زدند اما حالا منطق‌شان اين است كه ديگر تيم‌ها از جمله فرانسه هم دفاع مي‌كنند(!). 
البته فرار رو به جلو و آسمان ريسمان بافتن‌هاي آقاي نايب‌رييس به اينجا ختم نشد بلكه او نظرسنجي‌هاي تلويزيون درباره عملكرد ضعيف تيم ملي را هم زير سوال برد و آنها را ربات خواند! نبي در واكنش به اينكه در برنامه‌هاي مختلف صداوسيما بيش از ۷۰ درصد مردم گفته‌اند كي‌روش نبايد بماند، گفت اين آرا كار ربات‌هاست!
واقعا معلوم نيست مسوولان فدراسيون فوتبال چه تصوري از هواداران فوتبال دارند كه انتقادات را با چنين حرف‌هاي بي‌پايه‌اي پاسخ مي‌دهند. مشخص نيست چرا بايد دايره مربيان براي فوتبال ايران در شخص كي‌روش خلاصه شود؟ آيا اين سبك دفاع كردن از سرمربي تيم ملي منطقي است يا بايد به پشت پرده شك‌ كرد كه چه رابطه‌اي بين اين افراد هست؟ نايب‌رييسي كه بايد در مقام پاسخگويي باشد و خودش دليل عملكرد ضعيف سرمربي تيم ملي را از او بپرسد، با اين سبك دفاع كردن مشكوك باعث تعجب بيشتر مي‌شود. او در حالي از لزوم ثبات حرف مي‌زند كه اسكوچيچ كه تيم ملي را به جام جهاني برد، توسط همين افراد كنار گذاشته شد يا با همين كادر مديريتي سرمربي تيم ملي فوتبال زنان قرارداد سه‌ماهه بسته‌اند! اما وقتي پاي منافع به ميان مي‌آيد دم از ثبات و ماندگاري مي‌زنند؛ مفهومي كه گويي بر مبناي ماندن يا رفتن كي‌روش تعبير مي‌شود و همه‌چيز براي فدراسيون‌نشين‌ها، در حضور شخصي خلاصه شده كه بعد از يك دهه حضور در فوتبال ايران، جز حذف از تورنمنت‌ها آورده ديگري نداشته؛ دفاع‌هايي كه آدم را ياد مصاحبه روز چهارشنبه حسن روشن پيشكسوت فوتبال ايران با روزنامه اعتماد مي‌اندازد كه گفت تا اكيپ تاج و نبي و... در راس كار باشند، اميدي به تغيير و رفتن كي‌روش نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون