• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5379 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۷ آذر

خوزستان با ۴،۴ ريشتر لرزيد

بزرگ‌ترين زمين‌لرزه‌هاي هفته گذشته در بشرويه استان خراسان جنوبي با بزرگاي ۵.۴ ريشتر رخ داد ضمن آنكه سالند استان خوزستان با زلزله‌اي به بزرگاي ۴.۴ لرزيد.
بشرويه استان خراسان جنوبي با زمين‌لرزه‌اي به بزرگاي ۵.۴ لرزيد. تاكنون پنج پس‌لرزه در اين منطقه به ثبت رسيده است. براساس اعلام محققان زلزله‌شناسي، شهر بشرويه در محدوده ما بين گسل‌هاي درونه (در شمال)، فردوس در (خاور) و پهنه تراستي اسفنديار و شتري (در باختر) قرار دارد و از اين رو اين منطقه، داراي پتانسيل لرزه‌اي بالا است.
علاوه بر آن در سالند استان خوزستان زلزله‌اي به بزرگاي ۴.۴ رخ داد و بابامنير استان فارس با زمين‌لرزه‌هايي به بزرگاي ۳.۵، ۲.۸، ۲.۵ لرزيد. ايسنا در گزارشي جزييات زلزله‌هاي هفته گذشته را به شرح زير اعلام كرد. 
شنبه ۱۹ آذر
در ميرآباد استان آذربايجان غربي زلزله ۲.۷ و هجدك استان كرمان زلزله ۲.۵ به ثبت رسيد.
يكشنبه ۲۰ آذر
سيرچ استان كرمان با زمين‌لرزه‌اي به بزرگاي ۳.۳ در عمق ۱۲ كيلومتري لرزيد و كانون آن در ۱۳ كيلومتري سيرچ، ۲۹ كيلومتري ماهان و ۲۹ كيلومتري شهداد اين استان گزارش شد.
سالند استان خوزستان زلزله‌اي به بزرگاي ۴.۴ در عمق ۱۰ كيلومتري را تجربه كرد و كانون آن در ۱۹ كيلومتري سالند، ۳۸ كيلومتري لالي و ۴۶ كيلومتري گتوند اين استان بوده است.
رازقان استان مركزي زلزله ۲.۹ را تجربه كرد.
دوشنبه ۲۱ آذر
در بجنورد استان خراسان شمالي زلزله ۲.۹، سفيدآبه استان سيستان و بلوچستان زلزله ۲.۹، رضوانشهر استان گيلان زلزله ۲.۵، پره‌سر استان گيلان زلزله ۲.۹ و ازگله استان كرمانشاه زلزله ۲.۶ به ثبت رسيد.
سومار استان كرمانشاه زلزله‌اي به بزرگاي سه در عمق ۱۴ كيلومتري را تجربه كرد و كانون آن در ۱۴ كيلومتري سومار و ۵۲ كيلومتري گيلانغرب اين استان و ۵۶ كيلومتري عراق گزارش شد.
در كنگ استان هرمزگان زلزله‌اي به بزرگاي ۳.۹ در عمق ۱۱ كيلومتري به ثبت رسيد و كانون اين رخداد لرزه‌اي در ۲۷ كيلومتري كنگ، ۳۳ كيلومتري بندر لنگه و ۵۲ كيلومتري بندر خمير اين استان گزارش شد. در باغملك استان خوزستان زلزله‌اي به بزرگاي ۳.۳ در عمق ۲۱ كيلومتري به ثبت رسيد و كانون اين زمين‌لرزه در ۲۷ كيلومتري كنگ، ۳۳ كيلومتري بندر لنگه و ۵۲ كيلومتري بندر خمير اين استان بوده است.  زلزله ۲.۷ از ديگر رخدادهاي لرزه‌اي اين منطقه است. بابامنير استان فارس با زمين‌لرزه‌اي به بزرگاي ۳.۵ در عمق ۱۲ كيلومتري لرزيد و كانون آن در ۲۹ كيلومتري بابامنير و ۵۲ كيلومتري خشت استان فارس و ۴۹ كيلومتري شبانكاره استان بوشهر گزارش شد.  زلزله ۲.۸ از ديگر رخدادهاي لرزه‌اي اين منطقه است.
سه‌شنبه ۲۲ آذر
در نصرت‌آباد سيستان و بلوچستان زلزله ۲.۹، بابامنير استان فارس زلزله ۲.۵، خرم‌آباد استان مازندران زلزله ۲.۹ رخ داد. بشرويه استان خراسان جنوبي با زمين‌لرزه‌اي به بزرگاي ۵.۴ در عمق ۱۱ كيلومتري لرزيد و مركز آن در ۳۳ كيلومتري بشرويه ، ۴۱ كيلومتري ارسك و ۴۴ كيلومتري عشق‌آباد اين استان گزارش شد. زلزله‌هاي ۲.۸، چهار در عمق هشت كيلومتري از ديگر رخدادهاي لرزه‌اي اين منطقه است.
چهارشنبه ۲۳ آذر
در نايبند استان خراسان جنوبي زلزله ۲.۷، كوخرد استان هرمزگان زلزله ۲.۸، بشرويه استان خراسان جنوبي دو زلزله به بزرگاي ۲.۶ و ۲.۹، جعفريه استان قم زلزله ۲.۸ رخ داد.
پنجشنبه ۲۴ آذر
بندر مقام استان هرمزگان با زلزله‌اي به بزرگاي ۳.۲ در عمق هفت كيلومتري لرزيد و كانون آن در ۲۱ كيلومتري بندرمقام و ۳۳ كيلومتري پارسيان استان هرمزگان و ۳۹ كيلومتري لامرد استان فارس بوده است.
در سربيشه استان خراسان جنوبي زلزله ۲.۶، توتكابن استان گيلان زلزله ۲.۵، شاهرود استان سمنان زلزله ۲.۸ رخ داد.
جمعه ۲۵ آذر
آرادان استان سمنان زلزله‌اي به بزرگاي سه در عمق هشت كيلومتري را تجربه كرد و مركز اين رخداد لرزه‌اي در ۳۷ كيلومتري آرادان، ۴۲ كيلومتري گرمسار و ۷۰ كيلومتري ايوانكي اين استان بوده است. دو زلزله به بزرگاي سه در عمق هشت كيلومتري، ۳.۲ در عمق هشت كيلومتري، ۲.۹، ۲.۸ از ديگر رخدادهاي لرزه‌اي اين منطقه بوده است.
در بشرويه استان خراسان جنوبي زلزله ۲.۸ به ثبت رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون