• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5382 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳۰ آذر

خبرخوان

مجلس با عرضه خودرو در بورس موافق است

علي جدي، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در مورد نظر مجلس درباره عرضه خودرو در بورس كالا، اظهار كرد: مجلس با عرضه خودرو در بورس كالا موافق است و در اين بين كميسيون صنايع پيشنهاداتي براي بهبود روند معاملات دارد. عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: ما در كميسيون صنايع و معادن مجلس طرحي را براي عرضه هر چه بهتر خودرو در بورس كالا ارايه كرديم كه دولت از آن حمايت نكرد، اما اين به آن معنا نيست كه ما با عرضه خودرو در بورس كالا موافق نيستيم. جدي افزود: مكانيزم بورس كالا به كشف قيمت براي عرضه كالاها مشروعيت مي‌دهد و ما معتقد به اصلاح روش عرضه خودرو هستيم تا اين طرح موفق شود. وي تاكيد كرد: طرح استيضاح وزير اقتصاد به دليل عرضه خودرو در بورس كالا، كذب محض است و تاكيد مي‌كنم مجلس با عرضه خودرو در بورس كالا موافق است و پيشنهاداتي را براي بهبود روند معاملات دارد.

محدوديت دو پلتفرم خارجي برداشته مي‌شود؟

رضا تقي‌پور، عضو شوراي عالي فضاي مجازي در يك گفت‌وگوي تلويزيوني در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا محدوديت استفاده از دو پلتفرم خارجي موقتي است و اين پيام‌رسان‌ها دوباره وصل مي‌شوند، اظهار كرد: خواهشي كه دارم اين است كه اين موارد را از يكديگر تفكيك كنيم. مواقعي است كه زمان جنگ است و همان‌طور كه مي‌دانيد فعاليت‌هاي اقتصادي شكل ديگري پيدا مي‌كند و فعاليت‌هاي روزمره شكل عادي را ندارد. اين نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: اين تصميم فعلي را شوراي امنيت كشور گرفته است ولي تصميمات راهبردي مانند اينكه بايد شبكه ملي اطلاعات درست شود، داخلي‌ها بايد توسعه پيدا كنند و اين شبكه بايد مستقل باشد، اتفاقا بسياري از پاسخ‌هايي كه كاربران عزيز دادند، همان الزامات شبكه ملي اطلاعات بود؛ مثلا گفته‌اند بايد امن و فراگير باشد و همه كاربرها را پاسخ بدهد.

فعلا توزيع بنزين سوپر  گسترده و پايدار نيست

اسدالله قليزاده، رييس صنف جايگاه‌داران كشور گفت: تماس‌هاي بسياري از سوي مردم خصوصا در كلان‌شهرها براي كسب اطلاع از جايگاه‌هاي داراي بنزين سوپر گرفته مي‌شود ولي باوجود تلاش‌ها، به دليل عدم پايداري توليد و ارسال اين فرآورده به جايگاه‌ها نمي‌توانيم دقيق اطلاع‌رساني كنيم، چراكه فعلا بنزين سوپر به صورت گسترده توزيع نمي‌شود. وي با بيان اينكه طي دو ماه گذشته به دلايلي ازقبيل تعميرات پالايشگاه‌ها و افزايش مصرف بنزين معمولي و يورو۴ كه ظرفيت پالايشگاه‌ها را دراختيار توليد اين دو فرآورده قرار داد، شاهد كمبود بنزين سوپر در كشور شديم، اظهار كرد: درست است كه ميزان درخواست سوخت‌گيري اين نوع بنزين بالا نيست و در كل فروش روزانه به دو درصد هم نمي‌رسد اما مسوولان بايد پاسخگوي مردم و بخش خصوصي باشند و نيازهاي جامعه را خصوصا در كلان‌شهرها كه تقاضا بيشتر است برطرف كنند. وي افزود: پيگيري‌هاي ما نشان مي‌دهد مسوولان شركت‌هاي تابعه وزارت نفت تلاش گسترده‌اي را براي بازگرداندن اين نوع بنزين به چرخه عرضه انجام مي‌دهند ولي مشكلات فني بايد كاملا حل شود و توليد در مدار نرمال قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون