• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5382 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳۰ آذر

سرخابی‌ها در یک دربی‌خاص امتیازات را تقسیم کردند

چهارمين دو- دو اشك‌هاي ارسلان و درخشش ولسياني

علي  ولي‌اللهي

دربي ‌شماره ۹۹ دو تيم استقلال و پرسپوليس عصر ديروز در ورزشگاه آزادي برگزار شد و دو تيم در نهايت به تساوي دو بر دو رضايت دادند تا جايگاه نخست جدول در پايان هفته دوازدهم دست نخورده باقي بماند. 

روز ۲۹ آذر و با قضاوت محمدحسين زاهدي‌فر دو تيم سرخابي پايتخت به مصاف هم رفتند. اين بازي قرار بود پيش از آغاز جام جهاني برگزار شود، اما به خاطر برنامه‌ريزي‌هاي عجيب سازمان ليگ و دستورات كارلوس كي‌روش و هماهنگي فدراسيون رقابت دو تيم به بعد از جام جهاني موكول شد. 
بازي همان مولفه‌هاي تكراري سه ماه گذشته ليگ را در خود داشت. استاديوم خالي كه به جاي هواداران با پرچم‌ها و بنر تزيين شده بود به اضافه شادي نكردن بازيكنان بعد از گل و قطع تصاوير تلويزيوني در اين لحظات. همچنين هواداران و كانال‌ها و پيج‌هاي پرمخاطب اينستاگرامي دو تيم هم رفتاري كاملا متفاوت از دربي‌هاي گذشته نشان دادند. همان‌طور كه در اين سه ماه هواداران دو تيم به نوعي رفتاري دوستانه در پيش گرفته بودند در نخستين دربي نيز آن شور و هيجان سابق را بر پا نكردند. به‌طور مشخص مي‌توان گفت در حين بازي روز گذشته خبري از تخريب‌هاي هميشگي تيم رقيب و خطاب كردن آنها با كلمات زشت نبود. از يك حيث ديگر هم بازي تبديل شد به تكرار چند باره رقابت‌هاي قبلي دو تيم. سرخابي‌هاي تهران براي چهارمين بار در ۸ بازي اخير به تساوي دو-دو رسيدند! دربي‌هايي كه يك نقطه مشترك دارند و آن هم نشستن يحيي گل‌محمدي روي نيمكت سرخ‌ها بوده است. 
پرسپوليس در بازي ديروز با يك مشكل بزرگ پا به زمين مسابقه گذاشت. ترك ايران توسط يورگن لوكاديا بهترين مهاجم اين تيم در فصل جاري درست ۲۴ ساعت قبل بازي باعث شد يحيي گل‌محمدي با تركيبي ناآشنا تيمش را راهي زمين كند. در تركيب اوليه سرخ‌پوشان هيچ مهاجم هدفي در تركيب تيم قرار نگرفته بود. در سمت مقابل ساپينتو سرمربي استقلال مشكل خاصي از لحاظ مهره نداشت و تيمش را با تمام توان راهي مسابقه كرد. 
در نيمه نخست دو تيم بازي متعادلي را پشت سر مي‌گذاشتند تا اينكه در دقيقه ۱۶ پرسپوليس صاحب يك ضربه كاشته شد. روي ارسال مهدي ترابي، گئورگي ولسياني موفق شد با ضربه سر دروازه استقلال را باز كند. در ادامه استقلال توپ و ميدان را در اختيار گرفت و در نهايت دقيقه ۳۰ روزبه چشمي روي ارسال جعفر سلماني با ضربه سر دروازه بيرانوند را باز كرد. روزبه چشمي كه در جام جهاني هم موفق به گلزني شده بود بعد از باز كردن دروازه حريف در دربي خوشحالي نكرد. 
در ۱۵ دقيقه پاياني نيمه نخست پرسپوليس صاحب دو موقعيت شد كه در گلزني ناكام ماند.  در ابتداي نيمه دوم آبي‌پوشان بازي را بهتر آغاز كردند. در دقيقه پنجاه فرار محمد محبي ستاره اين فصل استقلال ارسلان مطهري را در محوطه جريمه حريف صاحب توپ كرد و اين مهاجم كه مي‌توان او را قاتل پرسپوليس خطاب كرد بار ديگر موفق شد دروازه اين تيم را باز كند. ارسلان مطهري كه در ابتداي فصل به عنوان بازيكن مازاد معرفي شده بود با اين گل نشان داد چه بازيكن ارزشمندي است. او در بازي سوپرجام هم تك گل تيمش را به ثمر رسانده بود. ارسلان مطهري همانند آن بازي، بعد از گلزني در دربي هم دستانش را به علامت شادي نكردن بالا برد و حتي به نوعي اشك ريخت. تصاويري كه البته در تلويزيون نشان داده نشد. 
يحيي گل‌محمدي بعد از عقب افتادن تغييرات زيادي را در تركيب تيمش انجام داد. او بالاخره مهدي عبدي را به عنوان يك مهاجم هدف به زمين فرستاد كه البته زمان نشان داد تعويض خوبي نبود. سرخ‌ها با وجود تسلط بر جريان بازي در موقعيت‌سازي ناكام بودند و نمي‌توانستند از خط دفاعي حريف عبور كنند. استقلال هم با به بازي آوردن قايدي و ميرزايي سعي كرد روي ضد حملات با استفاده از سرعت اين دو بازيكن روي دروازه بيرو خطرساز شود. مهاجمان استقلال چندين بار هم پشت سر مدافعان پرسپوليس كه بالا بازي مي‌كردند، صاحب توپ شدند اما با بي‌دقتي فرصت‌ها را از دست دادند. 
در دقيقه ۸۹ سرخپوشان صاحب يك ضربه كرنر شدند و باز هم همكاري مهدي ترابي با ولسياني براي اين تيم راهگشا شد. سانتر ترابي با جايگيري خوب مهاجم گرجستاني تبديل به گل تساوي بازي شد تا اين بازيكن خارجي پرسپوليس به عنوان يك مدافع با ثبت دبل در نخستين دربي خود دست به كار بزرگي زده باشد. ولسياني در روزي كه پرسپوليس مهاجم درست و حسابي نداشت، توانست جاي خالي لوكاديا را به خوبي پر كند. 
در نهايت بعد از اعلام ۳ دقيقه وقت اضافه بازي با تساوي دو بر دو به پايان رسيد تا اين دربي خاص بعد از چهار بار تغيير نتيجه و تغيير تيم برنده با تقسيم امتيازات به پايان برسد.  با اين نتيجه پرسپوليس با كسب ۲۵ امتياز از ۱۲ بازي صدرنشين ماند و استقلال با كسب ۲۳ امتياز به رتبه سوم سقوط كرد. گل‌گهر كه روز دوشنبه هوادار را شكست داد با ۲۴ امتياز جاي استقلال را در رتبه دوم گرفت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون