• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5383 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱ دي

آزادي‌هاي اين هفته

اين هفته شاهد آزادي به قيد وثيقه تعدادي از روزنامه‌نگاران و فعالان سياسي و اجتماعي بوديم كه پس از اعتراضات اخير بازداشت شده بودند

اعتماد آنلاين | در اين هفته مجيد توكلي فعال سياسي آزاد شد. او اواخر شهريور ماه گذشته و در آغاز اعتراضات پس از جانباختن مهسا اميني بازداشت شده بود و هفته جاري پس از حدود 3 ماه بازداشت به قيد وثيقه آزاد شد. مقدار وثيقه توكلي در رسانه‌ها گفته نشده است. 
يلدا معيري، عكاس خبري هم پس از 92 روز «بازداشت» به قيد وثيقه آزاد شد. او از ۳۰ شهريور ماه بازداشت و پس از مدتي به زندان قرچك منتقل شده بود. از ميزان وثيقه معيري خبري در دست نيست.
همچنين مرضيه اميري روزنامه‌نگار حوزه اقتصادي و كارگري پس از ۴۷ روز بازداشت، با قرار وثيقه آزاد شد. او در حوزه‌هاي اقتصادي و اجتماعي فعاليت دارد.
حسن اسدي‌زيدآبادي پس از ۳۵ روز بازداشت، روز ۲۹ آذر با قرار وثيقه آزاد شد. او از فعالان سياسي و اجتماعي است. 
زهرا توحيدي و هدي توحيدي دو فعال سياسي ديگر بودند كه حدودا بعد از 3 ماه در بازداشت بودن، آزاد شدند. آنها هم مانند سايرين با تبديل قرار بازداشت به وثيقه و تامين آن از بازداشت بيرون آمدند. اين دو كه عضو حزب اتحاد ملت هستند، به اتهام اجتماع و تباني عليه امنيت كشور و تبليع عليه نظام بازداشت شده بودند. با اين حال، عليرضا خوشبخت همسر زهرا توحيدي همچنان در بازداشت به سر مي‌برد.
حميدرضا اميري يكي ديگر از روزنامه‌نگاران و فعالان سياسي كه از روزهاي نخست اعتراضات پس از مرگ مهسا اميني بازداشت شده بود، به قيد وثيقه آزاد شد.
مليكا قراگوزلو دانشجوي دانشگاه علامه كه در بازداشت بود، موقتا آزاد شد. يكي از وكلاي او، محمدعلي كامفيروزي است كه وكيل، چند روز پيش از آزادي موكل  بازداشت شده بود!
اما با وجود آزادي‌هاي صورت گرفته، «ترانه عليدوستي» ستاره سينماي ايران در روزهاي اخير بازداشت شد. با اين حال هنوز تعداد قابل توجهي از شهرونداني كه در خيابان دستگير شدند، فعالان سياسي و اجتماعي و روزنامه‌نگاران همچنان در بازداشت به سر مي‌برند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون