• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5386 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۵ دي

همتي خطاب به دولت:

زندگي مردم با نمودارهاي ساختگي‌تان اداره نمي‌شود

در روز گذشته عبدالناصر همتي در توييتي جديد خطاب به حريف سابق انتخاباتي‌اش ابراهيم رييسي نوشت: «زندگي مردم با نمودارهاي ساختگي تيم رسانه‌اي شما اداره نمي‌شود. البته تورم سالانه بر اساس آمارهاي رسمي دولت خودتان روشن است!» او در ادامه توييتش مي‌نويسد: «مردم تورم را در خريدهاي روزمره خود لمس مي‌كنند.» همتي تاكيد مي‌كند:« نگذاريد دولت شما را علاوه بر ناكارآمدي با صفت ناپسند آمارسازي هم بشناسند.»  البته اين اولين‌بار نيست كه همتي در مورد روند عملكرد دولت سيزدهم واكنش نشان داده است. اما با توجه به اينكه ادامه نقدهاي او به دولت رييسي با اعتراضات مردمي گره خورده، بيش از پيش واكنش رسانه‌هاي طرفدار دولت را برانگيخته است. به‌طوري كه او را سطان چاپ پول، سلطان تورم و سلطان افزايش قيمت دلار مورد خطاب قرار دادند.  در بخش ديگري از اين رسانه مدافع دولت نوشته است: «با ورود همتي به ساختمان شيشه‌اي ميرداماد، بسياري اميد داشتند كه بازار ارز به پايان نوسان خود رسيده و رييس‌ جديد بانك مركزي به زودي افسار نرخ ارز را خواهد كشيد.» در ادامه اين دفاعيه آمده است: «اميد‌ها به همتي براي حفظ ارزش پول ملي، اما تنها چند روز بيشتر دوام نداشت. روند صعودي نرخ ارز با آغاز به كار همتي ادامه يافت تا جايي كه نرخ ارز تنها حدود يك ماه پس از آغاز به كار همتي و در ميانه همان سال از كانال ۹ هزار تومان به بيش از ۱۵ هزار تومان رسيد.» خبرگزاري دانشجو همچنين در واكنش به آخرين اظهارات همتي نوشت كه صرفا آواربرداري ويرانه‌اي كه همتي و دوستانش تحويل دولت سيد ابراهيم رييسي دادند به ماه‌ها و سال‌ها زمان احتياج داشته و دارد و در اين زمينه مي‌توان به اقتصادي‌هاي دولت سيزدهم خداقوت گفت. اين رسانه بي‌توجه به رشد نقدينگي و نرخ تورم در ماه‌هاي ابتدايي سال جاري مدعي مي‌شود: «ركورد‌هاي تاريخي سالانه رشد نقدينگي پس از انقلاب در دولت گذشته و به‌طور خاص در دوره مسووليت همتي در بانك مركزي ايجاد شده است.» اين رسانه همچنين مدعي است، همتي ركورددار ثبت بالاترين «نرخ تورم» پس از انقلاب است. 
واكنش  رسانه  دولت
رييس كل بانك مركزي دولت روحاني پيش از اين توييت خطاب به رييسي 2 آذر ماه نوشته بود، عبدالناصر همتي، رييس كل پيشين بانك مركزي در توييتي نوشت: تورم نقطه‌اي از ۳۴/۷ درصد ابتداي سال، به ۴۸/۱درصد در پايان آبان رسيد. دلار، از 26 هزار و 200تومان ابتداي سال به 35 هزار و 400 تومان در پايان آبان رسيد. پايه پولي (چاپ پول) فقط در مهر ماه، ۲۲ هزار ميليارد تومان بود كه آن هم ۳/۲ درصد افزايش يافت. او در ادامه نوشت: بابت عمل به وعده‌هاي‌تان در مهار تورم و تقويت پول ملي خسته نباشيد! وعده مسكن... بماند.  اين توييت همتي واكنش تند خبرگزاري دولت را در پي داشت. ايرنا همتي را «بانيان غارت مردم» خطاب كرد و نوشت: «عبدالناصر همتي كه در دولت روحاني پيشنهاد افزايش قيمت بنزين به ۵ هزار تومان براي جبران كسري بودجه را داد و از بانيان غارت مردم در بورس بود، بدون پاسخگويي به مردم تلاش كرده دولت رييسي را مقصر وضع موجود اقتصاد كشور معرفي كرده و خود را در نقش قهرمان معرفي كند.»
توييت  همتي خطاب  به  رستم  قاسمي 
يكي از توييت‌هاي پر سروصداي همتي در سال جاري به توييت به رستم قاسمي برمي‌گردد كه در آن نوشته بود، «به‌به جناب قاسمي ... رسيدن بخير. هنوز راجع به صادرات نفت شما جواب ميدين؟ يادآوري مي‌كنم يكساله كه شما وزير مسكن هستيد نه نفت. راستي از ۴ميليون مسكن چه خبر؟ هنوز نساخته‌ايد قيمتش را گران كرده‌ايد! براي مهندسين هم كه دنبال خارجي‌ها بودين.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون