• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5387 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۷ دي

حضور عبرت‌آموز و تاثیرگذار

كمال‌الدین پیرموذن

بر مسوولین است كه در قبال ایثار شهدا و حضور ملت در مراسم تشییع آنان، خدوم باشند

وقتی صبح روز شهادت بی‌بی دو عالم، در مراسم تشییع جنازه قهرمانان ایثارگر راستین ملك و ملت، 400 شهید شاهد و ناظر اعمال ما ایرانیان، در دانشگاه تهران و حوالی آن شركت جستم و جنازه‌های مطهر شهدای گمنام را دیدم كه توسط هموطنان آزاده و هوشمند وطنم با تشییع باشكوه و تاثیرگذار بدرقه می‌شدند، غبطه خوردم به مقام آن سفركرده‌ها و اسطوره‌های واقعی حسینی ایران زمین، كه فارغ از هیاهوی این دنیا چشم در چشم خداوند خویش به سكینه ابدی دست یازیده‌اند. قطره اشكی جلوی چشمانم را گرفت، قطره اشكی كه می‌لرزید اما نمی‌لغزید. دنیا را در مقابل چشمانم می‌لرزاند اما نمی‌لغزاند. شهیدانی كه  با داشتن عظمت كم‌نظیر در یك فضای الهی، فاطمی و معنوی و حماسی و وطن‌پرستی تشییع می‌شدند و از مثلث تیغ و طلا و تسبیح بیرون بودند و به معنای واقعی «عند ربهم یرزقون» بودند و چه زیبا، ما را نصیحت می‌كردند! ما از حلالش كه گذشتیم، شما از حرامش بگذرید! صاحب‌منصبان به پیمان خود با شهدا، در عمل وفاداری كنید. بی‌تردید كارنامه درخشان ایرانیان به ویژه شهدای گرانقدر و ایثارگران در دوران دفاع مقدس، از تابناك‌ترین مواریث اسلامی، ملی و انقلابی ماست كه ملت بزرگ ما، كه خود آفریننده و خالق آن حماسه جاویدان است، در پاسداشت آن میراث ماندگار و فضای معنوی و ملی پدید آمده از آن به نیكوترین وجه بكوشند. عظمت و وحدت مردم در تشییع جنازه بزرگ امروز، به ما می‌آموزد كه بی‌شك دستیابی به وحدت و وفاق ملی و اقتدار و توسعه همه‌جانبه كشور، جز از طریق پای‌بندی صادقانه به قرآن، نهج‌البلاغه و به ویژه قانون اساسی و تلاش مستمر همگان برای اجرای تمام و كمال آن، به عنوان ارثیه و سفارش شهدا و امام شهدا و میثاق ملی و محور اتحاد و همبستگی و ...

فصل‌الخطاب همه اختلاف‌نظرها، چندصدایی‌ها، انتقادات، مطالبات، اعتراضات و سلیقه‌ها در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی‌ها، برخوردها و اداره امور كشور میسر نیست.
مرگا به من كه با پر طاوس عالمی/ یك موی گربه وطنم را عوض كنم
كثرت جوانان شهید ایجاب می‌كند كه جوانان و اقوام غیور ایرانی، همواره در كانون توجهات رهبری و عموم صاحب‌منصبان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند و بیش از پیش به خواست و مطالبات آنان بها داده و حقوق شهروندی آنان را رعایت كنند. در خانه ملت، صدای همه آنان شنیده شود و رای همه جوانان در مراكز تصمیم‌گیری كشور نافذ باشد. جوانان به طور خاص و ملت شریف ایران، بر اصول مستحكم انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پای می‌فشرند و با تمام توان به وصایای شهدا و امام شهدا بها داده و از ستون مستحكم نظام یعنی ولایت فقیه پاسداری و حق انتقاد و اعتراضات خویش را پاس خواهند داشت. بر مسوولین است كه در قبال ایثار شهدا و حضور تاثیرگذار ملت در مراسم باشكوه تشییع جنازه آنان، ویژه به ملت شریف و آزاده ایران بزرگ اسلامی خدوم باشند و درود و سلام خود را نثار هموطنان كنند كه با ایثار و بذل جان در خدمت نظام و كیان هستند و این پشتوانه مردم را باید قدر شناخت و بی‌اعتنایی نسبت به خواست و مطالبات مردم نكرد. درود و رضوان خداوند بر شهدای ایران‌زمین كه جز مهر و نیكی، نوع‌دوستی و وطن‌پرستی، آزادگی و امام دوستی، تلاش و ایمان و شهامت و جهاد نیاموزاند و تسلیت و تبریك به خانواده‌های شریف آن سفركرده‌ها.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون