• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5387 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۷ دي

جولان برخي مجريان در غياب چهره‌هايي نظير عادل

توهين، شوخي نيست!

چند روز قبل در شب يلدا تلويزيون برنامه‌هاي مختلفي را روي آنتن برد تا بلندترين شب سال را براي ايراني‌ها جذاب و تماشايي كند. در اين بين برنامه‌اي در شبكه پنج پخش شد كه مجريان آن سعي داشتند با شوخي‌ها و بازي‌هاي مختلف بينندگان خود را سرگرم كنند اما يك شوخي بي‌جا نشان داد آنها مرزي براي خود قائل نبودند. زماني كه بازي اسم فاميل ميان مجريان گرم شده بود، وقتي به اشيا رسيدند، يكي از آنها گفت: «يحيي گل‌محمدي پلاستيكي». بي‌دليل، بي‌هيچ حرفي به يك‌باره در قالب شوخي به سرمربي محبوب پرسپوليسي‌ها توهين شد. البته همان لحظه يكي از حاضران با گفتن جمله «اين براي‌مان دردسر مي‌شود» مشخص كرد كه كاملا فهميده چه خطايي صورت گرفته اما اين پذيرفتن خطا با عذرخواهي همراه نبود. فرداي آن شب باشگاه پرسپوليس در بيانيه‌اي گفت: «در برنامه شب يلداي شبكه تهران، به يحيي گل‌محمدي اهانت صورت گرفت كه اين مساله اسباب ناراحتي هواداران را نيز به همراه داشته است. باشگاه پرسپوليس بر اين اساس با توجه به جايگاه حقوقي يحيي گل‌محمدي به عنوان سرمربي تيم، نسبت به اين حركت مجري برنامه، معترض است و آن ‌را محكوم مي‌كند. در اين زمينه، انتظار مي‌رود از سوي شبكه تهران نسبت به عذرخواهي از هواداران پرسپوليس و سرمربي تيم، اقدام لازم صورت پذيرد. اين باشگاه همچنين با اعلام حمايت جدي از سرمربي تيم، از مجري و برنامه مربوط نيز رسما شكايت مي‌كند.» باشگاه پرسپوليس سعي كرد با اين بيانيه حمايت خود را از گل‌محمدي نشان دهد اما سرمربي پرسپوليس همان موقع با باشگاه تماس گرفت و خواست هيچ شكايتي از مجري مذكور ثبت نشود.
فارغ از يحيي گل‌محمدي و موضوع رخ داده براي او، چند سالي مي‌شود برخي مجريان تلويزيون بدون دركي از شرايط به راحتي با بيان صحبت‌هايي در قالب شوخي، توهين‌هاي عجيبي را به افراد يا حتي باشگاه‌هاي فوتبال مي‌كنند. مثلا پارسال در يك برنامه زنده يكي از مجريان تلويزيون با كنايه به قهرماني پرسپوليس قصد داشت بينندگان خود را بخنداند كه اين موضوع هم با واكنش پرسپوليسي‌ها همراه بود. 
در سال‌هاي اخير كه برخي مجريان كاربلد همچون عادل فردوسي‌پور از مجموعه صداوسيما دور شده‌اند، افرادي فرصت اجرا پيدا كرده‌اند كه نشان مي‌دهد آن‌چنان با فضاي كار رسانه ملي آشنا نيستند. اينكه يك مجري دقيقا درك كند در چه جايگاهي اجرا مي‌كند و كلماتي كه قرار است مورد استفاده قرار دهد را مورد بررسي قرار دهد، شايد ساده‌ترين انتظار يك مخاطب از رسانه ملي باشد. رسانه‌اي كه با بودجه‌هاي دولتي اداره مي‌شود قاعدتا بايد براي اجراي مجريان خود پروتكل‌هايي تدوين كند تا ديگر شاهد توهين‌‌هاي آنها به افراد محبوب مردم نباشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون