• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5387 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۷ دي

ادامه از صفحه اول

مشكل كجاست: سياست‌گذاري كلان يا نحوه اجراي آنها؟

4- در ريشه‌يابي مشكلات نحوه اجراي سياست‌گذاري‌هاي كلان نمي‌توان همه كاستي‌ها را متوجه كارگزاران دانست. به عبارت بهتر، كارگزاران براساس ديالكتيك ساختار-كنش، در ساختاري كه دراختيار آنها قرار داده شده است عمل مي‌كنند. اين ساختار، از منابع مالي و انساني، ظرفيت‌ها، فرصت‌ها، قابليت‌ها، چالش‌ها و محدوديت‌ها تاثير مي‌گيرد. 
بر اين اساس علاوه بر توان و لياقت كارگزاران، بايد به اين ساختارها هم توجه نمود و در پي اصلاح آنها بود.


جاي خالي بلوچ

نه اينكه تداوم استراتژي «باري به هر جهت» دولت خواهد توانست دردي را درمان و راه تازه‌اي را پيش و رو باز كند.
گرچه ديري نپاييد حاكميت با مشاهده رويكرد سكوت و انفعال دولت براي بهبود و تلطيف فضاي پيش  رو  پا پيش گذاشت اما پس از آن اين دولت بود كه مي‌توانست فرصت را مغتنم شمارد و ابتكار عمل را به دست بگيرد و اگر حتي دير هم شده باشد ولي باز به وظيفه قانوني خويش براي كاهش شكاف و بحران در وضعيت به وجود آمده فعلي عمل كند كه نكرد. 
به هر روي اگرچه شرايط پيچيده و بسيار دشواري پيش  روست اما دولت براي بازگشت به آرامش در اين استان بيش از اين دست روي دست نگذارد و باتوجه به پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي بالاي فرهنگي و اجتماعي لازم است بدون وقت‌كشي با تعديل رويكرد امنيتي و نظامي و در پيش گرفتن راهبرد كاريزماتيك فرهنگي و سياسي و تمركز بر اقتصاد منطقه و نيز پر نمودن خلأ شايستگان بلوچ حتي محدود و همسو و نزديك به گرايش خويش در مناصب كليدي از هر گونه پيشامد تنش‌زا جلوگيري كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون